lexus_Rz-teaser-novy_volant

Lexus láká na nový model. Jeho volant není kulatý, vypadá jako z Tesly

Autor: Pavel Srp - Zdroj: carscoops.com - Foto: Lexus - 9. 4. 2022


Automobily se v průběhu své historie zcela proměnily, ale jedna věc tu od objevení zůstává takřka stejná: volant. Přesto se některé automobilky rozhodly to změnit. V nedávné době to byla Tesla s volantem, který není kulatý a chybí mu horní část. Teď ovšem něco podobného ukázal i Lexus.

Japonská značka představí 20. dubna nový elektromobil s označením RZ. Na jeho premiéru láká teaserem interiéru, kde je k vidění velmi netradiční volant, který vypadá skoro stejně jako v Tesle Model S.

Elon Musk na twitteru potvrdil, že Tesla Model S už nikdy nebude mít normální kulatý volant

Při pohledu na teaser nového Lexusu RZ vypadá volant vlastně úplně stejně. Jeho tvar není kulatý, horní část úplně chybí a ta spodní je plochá.

Je pravděpodobné, že nepůjde o běžný volant, ale o příplatkový prvek, který by mohl být součástí příplatkového typu řízení typu drive-by-wire, kdy nebude volant mechanicky přímo spojen s předními koly, ale půjde o digitální řízení podobně jako u plynového pedálu nebo brzd. Přední kola se tedy budou natáčet jako jsme zvyklí, ale bude to jen díky čidlům a „po kabelech“. Takové řízení už měly některé modely aut před lety, například Infiniti Q50, ovšem masově se zatím neuchytilo.

Zbytek interiéru vypadá docela normálně. Je tu velký dotekový infotainment i otočný ovladač převodovky na tradičním středovém tunelu.

Lexus-RZ_Teaser
Teaser na nový elektromobil Lexus RZ 450e | Foto: Lexus

Nový model Lexus RZ by měl stát na podvozkové platformě pro elektromobily eTNGA, kterou využije první elektromobil koncernu Toyota, model bZ4X a její dvojče Subaru Solterra.

Přečtěte si také:  Porsche Taycan má rekord na Nürburgringu. Je rychlejší než M5, LFA nebo Koenigsegg CCR

U bz4x slibuje Toyota dvě verze. První s předních kol využívá elektromotor se 150 kW/204 koňmi a točivým momentem 265 Nm. Z 0 na stovku zrychlí za 8,4 sekundy a jede až 160 km/h. To by však Lexus mít neměl, ten by měl dostat provedení s pohonem všech kol, jehož maximální výkon je 160 kW/217,5 koně a točivý moment 336 Nm. Nejvyšší rychlost je však stejná, ale zrychlení z místa na 100 km/h zabere jen 7,7 sekundy.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek