Lexus IS 300h: I síla může být úsporná!

Autor: Pavel Srp - 5. 3. 2013


Zcela nové hybridní hnací ústrojí se spalovacím motorem 2,5 l, vyvinuté automobilkou Lexus a poprvé použité v modelu s pohonem zadních kol – zcela novém IS 300h – vykazuje bezkonkurenční úroveň energetické hospodárnosti. Nejnovější ukázka nasazení pohonu Lexus Hybrid Drive staví na mnoha letech technického vývoje a zkušeností na trhu a přináší ještě lepší ekologické parametry bez jakýchkoli kompromisů v otázkách výkonu nebo jízdního chování.

Nové IS s celkovým systémovým výkonem 164 kW/223 koní nabízí dynamickou jízdu spojenou s hladkou a rychlou akcelerací. Emise CO2 dle homologace pro evropské trhy začínají na úrovni 99 g, což odpovídá spotřebě paliva 4,3 l/100 km. Takovým vynikajícím výsledkem se nemůže pochlubit žádný jiný prémiový sedan střední třídy, ať již se zážehovým, vznětovým nebo hybridním pohonem.

Hnací ústrojí modelu IS 300h s nově vyvinutým zážehovým čtyřválcem 2,5 l (133 kW/181 koní) používá Atkinsonův cyklus, systém vstřikování paliva D-4S nové generace, časování ventilů Dual VVT-i a vysoce hospodárný systém recirkulace výfukových plynů (EGR). Výkon se přenáší na zadní kola prostřednictvím bezestupňové převodovky E-CVT (Electric Continuously Variable Transmission) hybridní soustavy pohonu. Nový Lexus IS 300h nabízí akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 200 km/h.

Řidič má možnost přizpůsobit chování hnacího ústrojí i celého vozidla přepínáním mezi pěti různými režimy jízdy: EV (elektromobil, vypnutý zážehový motor), ECO (optimální spotřeba paliva), Normal, SPORT/SPORT S (agresivnější odezva škrticí klapky a sportovnější nastavení řízení) a SPORT S+ (sportovní naladění podvozku).

Nový Lexus IS bude v nabídce i s paketem F SPORT, jenž obsahuje speciální naladění podvozku a elektrického posilovače řízení (na přání i adaptivní variabilní odpružení AVS), stejně tak jako jedinečné designové doplňky v exteriéru i interiéru.

IS 300h je zároveň prvním plně hybridním sedanem značky Lexus, u nějž našly akumulátory místo pode dnem zavazadelníku. Toto uspořádání zároveň přispívá ke sportovnějšímu jízdnímu chování díky nižšímu těžišti a vyšší tuhosti karoserie; velikost zavazadelníku je současně srovnatelná s verzemi poháněnými pouze zážehovým motorem – a vzadu najdeme sklopná opěradla dělená v poměru 60:40.

Zcela nový IS 300h bude bezesporu silným soupeřem ve strategickém segmentu prémiových vozů střední třídy; jeho zbraněmi bude odhodlaný pohled a ergonomická kabina, pokrokové technologie a příjemný požitek z jízdy. Model IS, prezentovaný v evropské premiéře na Ženevském autosalonu 2013, dorazí na evropské trhy na přelomu června a července letošního roku.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru