lada_largus- (19)

Licenční výroba anebo výroba několika modelů se stejným designem, ale pod rozdílnými značkami, není nic nového. V Rusku to ale i před pěti lety fungovalo tak, že vysloužilá generace kombíku Dacia Logan MCV posloužila jako nový model LADA.

Psal se rok 2012, když ruský AvtoVAZ uvedl na trh nový model LADA Largus. Šlo o kombi, které mělo pro Evropany již dobře známé tvary. Již pár let jsme ho totiž znali jako Dacii Logan MCV. A na pohled se po změně identity na ladu vlastně žádné změny neudály. Nová je tak jen výplň masky chladiče s logem značka LADA, stejně jako nápisy na zádi. V nabídce bylo také pětimístné anebo za příplatek i sedmimístné provedení.

Nechybělo dokonce ani užitkové provedení nazvané jako LADA Largus wagon.

Jenže to nestačilo a v automobilce AvtoVAZ se rozhodli, že udělají ještě další verze. V roce 2014 byly představeny dvě speciality.

Tou první byl model LADA Largus Cross, a jak už název napovídá, šlo o “outdoorový” model, který si ponechal výhradně karoserii kombi, ale doplnil ji o ochranné oplastování. Kromě toho dostal o 25 mm zvýšený podvozek. Pohon všech kol byste však hledali marně.

Hodně bohatá byla výbava, která ve verzi LUX nabízela prakticky všechno důležité a i něco navíc. Případní majitelé mohli počítat s 16″ litými koly, klimatizací, vyhřívanými předními sedadly, kůží obšitým volantem, audiosystém s přehrávačem CD a MP3, předními airbagy pro řidiče a spolujezdce anebo s ABS.

Pohonná jednotka byla v nabídce jen jedna. Šlo o atmosférický čtyřválec s objemem 1,6 litru a výkonem 77 kW/105 koní. Motor poháněl přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku. Zrychlení z z 0 na 100 km/h bylo podle technických údajů 13,1 sekundy a maximální rychlost činila 165 km/h.

A tou druhou bylo luxusní provedení s názvem LADA Largus VIP. To se dalo poznat na první pohled podle bílého laku karoserie s černou střechou, mělo také chromované střešní podélníky, černé B- a C-sloupky, ochranné lišty v barvě karoserie na dveřích, přední mlhovky s rámečkem z černého plastu a konečně černá litá kola. Změny byly také v interiéru, kde byla imitace dřeva, kožený volant, ale i jiné, dvoubarevné čalounění sedadel.

I do tohoto provedení se montoval 1,6litrový čtyřválcový atmosférický motor. Jeho výkon byl ale posílen na 99 kW/136 koní.

Auto je mimochodem v nabídce stále. Vybírat lze i nyní z dvojice atmosférických 1,6litrových motorů s výkony 64 kW/87 koní a s výkonnějším 78 kW/106 koní. Základní cena je 496 710 rublů, což je v přepočtu necelých 180 tisíc korun.

V České republice máme na prodej druhou, novější a modernější generaci kombi Dacia Logan MCV. A cena, na které česká ceník začíná, je 194 900 Kč.