Kult Rapidu: Od prvního modelu z 30. let 20. století přes „komunistické“ kupé až po Spaceback

Autor: Pavel Srp - 9. 10. 2013


S  tím, jak Škodovka před rokem a čtvrt konečně odtajnila název pro svůj nový model – Rapid – spousta lidí byla zklamaná. První Rapid spatřil světlosvěta už ve třicátých letech minulého století a nabízel se jako sedan, kabriolet a roadster. Později se k těmto provedením přidal i tudor nebo dodávka.

Většina lidí má však v živé paměti poslední model Rapid, kterým bylo sportovní kupé s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Co z toho, že mu chyběl výkon…

Jenže nový, tedy aktuální Rapid je oproti tomu „nudným“ rodinným liftbackem, který je na hony vzdálený tomu z osmdesátých let. I když se na trh již tento čtvrtek chystá nová karosářská varianta Rapid Spaceback, stále to není to pravé sportovní kupé, ale šušká se i o tom, že o pár dveří tahle škodovka nakonec možná přijde…

Škoda Rapid Spaceback se v české premiéře představí na pražské přehlídce ‚Designblok‘. Inspirováni zbrusu novým modelem Rapid Spaceback mohou návštěvnici v Praze hravou formou objevovat design nejnovějších modelů značky ŠKODA. V Superstudiu na starém nákladovém nádraží Žižkov mají možnost se setkat s designéry značky ŠKODA a poprvé si také vyzkoušet jedinečný ‚3D-konfigurátor‘.

Design Blok

Ale dost zbytečných řečí, přestaňme si stěžovat. I když tedy jde o zcela rozdílná auta, Škoda je prezentuje všechny společně a ukazuje všechna vývojová stadia včetně původních modelů z nichž vycházejí. Dokonce k tomu připravila i speciální microsite, kde bude v několika příštích týdnech zveřejňovat jejich historii.

Zatím jsou tam díly tři. Hned v úvodu nás zasvětí do celé modelové řady Rapid. Ve druhém a třetím díle nám automobilka prozradí pár informací o modelu Rapid z osmdesátých let – zavede nás do prvotního projektu, ukáže prospekty a ukáže, jak vznikal jeho design. Chcete to vidět? Klikejte SEM!

skoda-rapid-historie

-PS-

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru