test-2021-renault_megane_grandcoupe-dci-115-AT- (26)

Přestože automobilky najedou při vývoji nového auta spousty kilometrů a snaží se odhalit všechny možné problémy a nedostatky, ne vždy se to povede. Někdy se projeví až v provozu u zákazníků. Problémy se týkají i pohonných jednotek. A na které z nich byste si měli dát pozor? A které jsou naopak dobrou volbou?

Žebříček spolehlivosti motorů nejnovější zveřejnila britská pojišťovna Warranty Direct, která nabízí pojištění tzv. prodloužené záruky. Zjednodušeně řečeno jde o to, že pokud by se na autě po skončení klasické zákonné záruky vyskytla porucha, pojišťovna Warranty Direct by její opravdu zaplatila.

Přečtěte si také:  Dacia slaví úspěšný rok 2021. Na evropském trhu je "na pódiu" v prodeji fyzickým osobám

Aby byla pojišťovna zisková, musí vědět, která auta jsou spolehlivá a která naopak nikoliv a podle toho stanovovat částky za pojištění. Její statistiky jsou tak založeny na reálných datech a účtech za opravy. Podle statistik pojišťovny Warranty Direct má průměrné pojištěné auto najeto 80 tisíc kilometrů a je staré šest let.

Ačkoliv jsou jednodušší, nejsou spolehlivější. Elektromobily mají víc poruch než spalovací auta

Žebříček spolehlivosti motorů sestavila pojišťovna u značek, u nichž má pojištěno minimálně 50 kusů. V letošním roce se tak do přehledu dostalo celkem 40 značek, ale prakticky všechny běžné značky v něm nechybí. Výsledkem tabulky je tzv. „Index poruchovosti motoru“, který říká, s jakou pravděpodobností bude mít ta která značka problém s motorem. Čím menší číslo je, tím spolehlivější motory daná značka má. Do poruch se započítávají pouze mechanické problémy, elektronika se nepočítá.

Přečtěte si také:  Nejprodávanějším autem v Evropě za rok 2021 už není Golf. Přeskočil ho Renault

Mimochodem, pojistit auto lze pouze do najetí 160 tisíc kilometrů, pak už to možné není. U pojištěného auta kryje pojišťovna Warranty Direct škody maximálně do najetí 210 tisíc kilometrů.

Spolehlivost motorů podle Warranty Direct:

Pořadí Značka Index poruchovosti motoru
1. Renault 10,26 %
2. Chrysler 10,48 %
3. – 4. Chevrolet 11,11 %
3. – 4. Aston Martin 11,11 %
5. SsangYong 11,76 %
6. Bentley 12,60 %
7. Maserati 12,20 %
8. Volvo 12,97 %
9. Lexus 13,42 %
10. Nissan 13,47 %
11. Suzuki 13,81 %
12. Land Rover 13,92 %
13. Fiat 13,95 %
14. Toyota 14,85 %
15. Mercedes-Benz 15,16 %
16. Hyundai 15,36 %
17. Jeep 15,99 %
18. Citroën 16,33 %
19. Alfa Romeo 16,39 %
20. Mazda 16,82 %
21. Smart 17,37 %
22. Porsche 17,55 %
23. Honda 17,80 %
24. Ford 18,23 %
25. Peugeot 19,80 %
26. Škoda 19,42 %
27. MG 19,57 %
20. Saab 20,89 %
29. Opel 21,54 %
30. Volkswagen 22,66 %
31. Kia 22,69 %
32. Subaru 23,19 %
33. Mitsubishi 23,51 %
34. Rover 24,24 %
35. Jaguar 24,27 %
36. BMW 24,46 %
37. MINI 25,39 %
38. SEAT 27,25 %
39. Audi 30,21 %
40. Daihatsu 33,33 %

51 komentáře

  1. Jéééééé zase podvod, vždyť na pojišťovnu se snažeji uvalit všechno možné i sci-fi. Vůbec tomu nevěřím!!

    • Přesně. Nemluvě o tom, že na konci loňského roku vydaly jak nejprestižnější J&D Power tak v závěsu německý ADAC stejné tabulky, které obsahovaly data ze severních sítí. Dle těchto je výsledek zcela opačný než uvádějí zde. Např. Na úplném chvostu byly Kia, Hyundai, Fiat, Dacia, a Škoda byla u J&D Power na 10. místě! Čili tuto tabulku dané pojišťovny budu brát s rezervou.

  2. Moja zena ma fabiu 1 a 350 000 motor jak hodinky ziasne velke problemi ja mam hyundai 169 000 bez velkej investicii najviac stala spojka

  3. Jak je to staré? Rover už neexistuje od roku 2005. A podobné to je i se značkou SAAB.
    16. Hyundai a 31.KIA ? Vždyť to je jeden a ten samý motor! Stejně jako koncern.
    To že se dostal Fiat před Ford je už spíše hloupý vtip. Celkem by mě zajímalo, podle čeho jsou ty motory hodnocené. Nejlepší motory se už skoro nevyrábí. Atmosfera s nepřímým vstřikem je už jen ve fantazii

    • Vy jste asi trošku z jiného světa. Například Saab, ačkoliv už ve švédsku nevyrábí, stále prodává své dříve vyrobené vozy společně s novými vyrobenými (v číně). Rover sice od roku nevyrábí, ale stále existuje (je majetkem Jaguar Land Rover, tzn., že patří Tata Motors). A to nejdůležitější, co jsem Vám chtěl sdělit, je fakt, že neexistující značky nemají vliv na to, jestli se jejich produkty pohybují v provozu. Skutečnost, že je Ford vedle Peugeota je důsledkem skutečnosti, že Ford používá motory Peugeot (jakožto Fordistu, mě tahle skutečnost sice trápí, ale já to se svým nesmrtelným dvoulitrovým atmosférickým benzínem asi nezachráním, když si každej musí kupovat chrochtáka). A s ohledem na zkušenosti ůžu říct, že tahle tabulka je celkem blízko skutečnosti a relativně dobře vystihla situaci.

      • Kostej máš pravdu o tých motoroch škoda to tu znova rozpisovať .Len dodám Škoda už nie je to čo bola hlavne Superb. Fiat tipo combi som mal roč. 2017 nizka spotreba nedopustím naň až som sa čudoval ale majú zlý servis mechanici kradnú. Mám dôkazy. A Ford sa ani nečudujem poznám chalana čo ho kupoval minulý rok v lete a už teraz rozmýšľa že asi na budúci rok ho predá katastrofa .

    • Fiat má své mouchy, ale motory velmi dobré. Mám Cromu 1,9 multijet, najeto 380 000km a bez závad. Nedám na Fiata dopustit.

  4. divné. měli jsme C5 i generace a najel 300000bez mechanické poruchy a C5 poslední normální verze – než přišly hnusy a tam je to přesně stejné. jediná oprava byla generálka 2 vstřikovačů a čištění filtru DPF po 260 000 km. takže 1.místo na žebříčku. Teď Mitsubishi – zatím 19 000 km, takže čekám dalších 280 000 bez problému

    • Je pravda, že VW „nic“ nevydrží. Ubohej motůrek 1,6TDI 75Kw, ve služebním Caddy má 370tis.km a už nový jeden vstřik!! A původní DPF se regeneruje co 700km. No fakt hrůza a šílená nespolehlivost.

  5. Ano hodnoceni je ok,mysli se na dlouholete udaje asi 20 let.To KIA a Hyundai maji teprv v posl.době stejny motor.Nezapomente že se hodnoti všechny přiklad Fiat ma lepši disel než Ford atd.

    • Pokud se jedná o naftové motory, mělo by to být někde napsáno. 1.6 od Forda je lepší než 1.6 od fiata ( benzin s nepřímým vstřikem)

  6. 26. Škoda 19,42 %
    30. Volkswagen 22,66 %
    38. SEAT 27,25 %
    Může mi Plachý vysvětlit, proč má koncern se stejnými motory rozptyl přes 8%.

    • Třeba protože si do škodofky lidi kupují jiné motory než do Audi? A ty slabší s menší mirou přetechnifikace už koncern skoro umí vyrobit spolehlivě.
      Dávalo by to smysl?

    • Je to úplně jednoduché. Každá z těch motorů je jinak poruchový. Některé jsou držáky a některé jsou katastrofy a ty koncernové automobilky je neprodávají ve stejných počtech. U jedné automobilky jde třeba na odbyt víc 1.0 TSI a u druhé zase naopak 2.0 TDI. Ve finále vznikne takový rozptyl.
      To stejné platí i pro Mildu, co se rozčiluje u stejných motorů Kia a Hyundai.

    • Audi dostává nejnovější a nejvýkonnější motory, ty nejporuchvejsi. Škoda dostává ty slabší, léty prověřené motory. A přesto jsou stále tolik poruchove oproti ostatním výrobcům.

  7. Mám Ve Passat 1.9 TDI,r.v.01.Motor držák,pravidelný servis,.Najeto poctivých 300000 a motor šlape jak hodinky.
    Jezdil jsem s mnoha auty a dodávkami,tak vím z vlastní zkušenosti,že ta tabulka je totální blábol.

    • Moc resite sve auto.Jde o statistiku a co vic, ne vsechny se hned sypou,tak se nemusite popudlive tady mracit na clanek.Data asi z neceho pochazeji.Me se taky nerozbije stejny hrnek jako sousedovi, rozbije se treba o 3 roky dele nebo vubec.Jde o mnoho promennych faktoru

  8. Toto je pro mě jako uživatele věrohodnější statistika než záznamy od TUV kde se ukaže to jak je auto připraveno na technickou, ale už se tam neukáže že majitel BMW dal 300t za opravu totalni skody motoru. A statistiky ADAC ..vubec mě nazajima že se k autu jezdí že zdechla baterie za dvojku, ale to že se na motoru dějou katastrofy za desítky tisíc. Akorát k této britské statistice mám jednu otázku, proč Seat a Skoda jsou tak jinde, když používají stejné motory a tipoval bych stejnou skladbu?

    • Viz naše odpověď níže. Je to prostě a jednoduše statistika počtu pojistných událostí, ale jednotlivá auta mají různé řidiče, různé způsoby používání a tak podobně. Předpokládáme, že to bude ten hlavní důvod.

      • Pochybuju že řidič Seatu bude jiný druh než řidič Škody. Spíš bych pátral v tom jestli nebude přecejenom jiné složení motorů v GB než u nás. Např kdyby Seat pro GB preferoval 1.8, 2.0TSI to by pak rozdíl vysvětlovalo. Ještě bych pochopil vysvětlení nějakou špatností sítě Seat servisů v GB.

    • Toto je zcela nevypovídající, hodně záleží na konkrétním modelu a motorizaci. Navíc chybí sledované období, pro která byla dat sebrána. Podle toho bych se při výběru vozu nikdy neorientoval!

  9. Je to o chování se k autu, potom je jedno co člověk vlastní.
    Statistika by měla zohledňovat vynaložené prostředky na ujetí 300 000 km, pak by tabulka vypadala jinak.
    Renaulta nevlastním, ale na první místo bych jeho agregáty tipnul i tak.

  10. Ta tabulka ukazuje poruchovost mechaniky bez elektroniky. Ukazuje přibližně, že poruch přibývá s jakousi iluzorní prémiovostí značek. A co dělají lidi s dražšími auty? Jezdí dokud to jezdí. Oleje, filtry, rozvody atd. Samozřejmě ne všichni. Ta tabulka spíš ukazuje jak se kdo o auto stará.

  11. Aut jsem měl v životě hodně hlavně VW a ty se ukázaly naprosto spolehlivě..např. golf 3 1,6 55kW a golf 4 1,8 20v.. auta jsou stará 24 a 26 let a stále spolehlivě startuji i brzdí což je u auta asi důležité.. Santa Fe 2.2 diesel se dceři zadřel po 160tis

  12. JE JEDNO ČÍM JEZDÍTE ALE JE DULEŽITÉ JAK SE O TO DANÉ AUTO STARATE MAM CITROEN EVASION 1998 1,8 BENZÍN NAJETO 400 TIS KM A KDYŽ JSEM KOUPIL NEJVĚTŠÍ INVESTICE HLAVA JINAK NORMALNÍ OLEJ ROZVODY BRZDY VÝFUK NEDAVNO MI POLICIE POCHVALILA ŽE VYPADA VELMI DOBŘE TO JEZDÍM DENĚ 100 KM PLUS SO NE 500 KM A JEZDÍ POŘAD .TY DNEŠNÍ MODERNÍ PLECHOVKY TO MAJÍ TĚŽKE PLNO ELEKTRIKY A EKO VYMOŽENOSTÍ JE PROBLÉM ,A DNESS PÍŠÍ ŽE JEŠTĚ PORUCHOVĚJŠÍ JSOU ELEKTRO AUTA

  13. Tak jasné, že Audi a vůbec koncernová je na posledním místě, zatímco Aston Martin, Bentley nebo Maserati jsou na špičce. Ukažte mi jednoho prodejce tonerů, který najede desítky tisíc km ročně v Maserati, léto nebo zima, horko nebo mráz, déšť, sníh, sůl na silnici atd…

    Další velmi „překvapivý“ výsledek – krásné 13. místo pro Fiat… měl jsem Fiata a vysvětlil bych to umístění asi tahle:
    „První větší problém s motorem, který půjde přes pojišťovnu, přichází ve voze Audi cca kolem nájezdu 320 000 km. Jelikož zbytek auta je funkční a v zachovalém stavu, pojišťovna peníze uhradí a zapíše si čárku do statistik. Oproti tomu – první větší problém s motorem u Fiata nastává možná už kolem 200 000 km. Proč možná? No protože zbytek auta se už dávno rozpadnul a není tedy co kam hlásit.“

  14. Hlavně Kia a Hyunday mají stejné motory Hyunday, alespoň co jsem měl v roce 2015. Tak nechápu, že Hyunday je 16. a Kia 31.!!!?

  15. Ano mohu potvrdit spolehlivost u Citroen a Peugeot . Mám najeto na xm 2,5 td právě 786 tis a stále jede jako za mlada. Dělal jsem vždy po sto tis rozvody a jednou hlavu ,protože praskla při 240 tis. pohon vyvažovacího hřídele a samozřejmě spojku.jinak jen oleje a filtry . 6ádnej servis,pěkně sám a vím že to je na 100% v servisu jsem dělal a auto bych tam nedal. Peugeot 807 hdi taky neskutečnej držák 460 tis a zatím jednou spojka a čerpadlo v nádrži. Zatímco škoda mě hodně zklamala.

Přidat komentář