Tesla uvedením Cybertrucku způsobila velký poprask. Jedni jsou rádi, že takové monstrum nesmí na evropské silnice, druzí by si jej nejraději ihned pořídili. Všichni ti, kteří vůz po objednání a dlouhém čekání už obdrželi, se z něj ale moc dlouho radovat nemohli. Všechny dodané kusy musí opravdu fyzicky do servisů.
Tesla měla s výrobou a následným předáváním vozů zákazníkům problémy od začátku, vše se opravdu hodně zpožďovalo. Bylo to kvůli problémům při výrobě baterií, nicméně automobilka nikdy nijak nespecifikovala, kolik aut tedy vyrobila a předala zákazníkům. Toto číslo bylo ale nejnovější svolávací akcí prozrazeno. Podle amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) musí do servisů 3878 pick-upů.
A důvod vůbec není malicherný. Podle NHTSA panuje důvodná obava, že se podložka pedálu plynu může uvolnit a zaseknout o vnitřní obložení. To znamená velké riziko výrazného a nekontrolovatelného zrychlování a následné nehody. Když si navíc uvědomíme, jak rychle reagují elektromobily na sešlápnutý plynový pedál, jsou rizika zmíněná NHTSA oprávněná.
Tesla Cybertruck ukázala brzdovky a blinkr. Je to docela nebezpečné
Nejde o první svolávací akci Tesly. Už v minulosti svolávala několik milionů svých aut kvůli nesprávné velikosti písma varovných kontrolek, ale i kvůli problémům se systémem autonomního řízení. Současná svolávací akce je ale jedna z mála, při které musí Tesla Cybertruck opravdu fyzicky do servisu, kde bude pedál zdarma vyměněn. Doposud Tesla totiž většinu svolávacích akcí řešila prostřednictvím aktualizace softwaru na dálku, tedy bez potřeby fyzického kontaktu s autem nebo zákazníkem.