porsche_taycan-dalnice-bezpecna_vzdalenost

Konec dálničních známek pro každé auto zvlášť? Nový návrh může změnit účty za dálnice všem řidičům

Autor: Lukáš Dráha - Zdroj: ekonomickydenik.cz, tn.nova.cz - Foto: Pavel Srp - 29. 11. 2025


Rodina, která má v garáži dvě auta, dnes stojí před volbou. Buď si koupí dálniční známku pro každé vozidlo zvlášť, nebo ušetří přes dva a půl tisíce korun a s jedním z aut na dálnici jezdit nebude. A v České republice je opravdu hodně domácností, které vlastní víc než jedno auto. Podle odhadů jde zhruba o čtvrtinu všech rodin. Právě ty by uvítaly, kdyby se jedna elektronická dálniční známka dala využít ve více autech.

Ono je totiž často zbytečné kupovat pro každé auto zvlášť jednu dálniční známku, protože jedno auto bývá hlavní, to druhé často záložní. Jenže občas se stane, že i s tím záložním je třeba vyrazit někam dál a po dálnici. Pak se nabízí koupě dálniční známky s kratší platností. Jenže pokud to uděláte několikrát za rok, zaplatíte možná víc než nakonec za tu roční. Někdy to navíc nemusí být plánované.

Ale proč by to nešlo tak, že by dálniční známka byla vázaná na řidiče? Vždyť řidič stejně nemůže jet dvěma auty najednou. Současný systém ale nic takového neumožňuje. Elektronická dálniční známka je pevně svázaná s jednou jedinou konkrétní registrační značkou a přepsat na jiné vozidlo nelze. A to ani při prodeji auta.

To by se však podle plánů vznikající koalice mělo změnit. Poslanec Martin Kolovratník prosazuje, aby se dálniční známka právě vázala na uživatele, nikoliv na SPZ/RZ auta. Řidič by měl mít v oficiálním státním e-shopu edalnice.cz vlastní účet a v něm přehled svých zakoupených dálničních známek. Ta by byla vedená vždy na jednu konkrétní registrační značku (nebo SPZ), ale pokud by chtěl po dálnici jet jiným autem, mohl by si jednoduše SPZ/RZ změnit.

Rok 2026 otřese peněženkami řidičů: dražší dálnice, vyšší sankce i nové povinnosti

Klíčová podmínka má zůstat stejná: v jednom okamžiku by známka platila vždy jen pro jedno auto. Jakmile by třeba rodina potřebovala jet po dálnici oběma auty, už by musela mít zaplacené dvě dálniční známky. Podvodné „sdílení“ jedné známky mezi více auty najednou má být vyloučeno.

Podobný princip už znají řidiči v Praze. Parkovací aplikace umožňuje několikrát ročně změnit RZ/SPZ, na kterou je parkovací oprávnění registrováno (například když je auto v servise a podobně). IT odborníci proto upozorňují, že technologie pro přepis registrace už existuje a není třeba ji vymýšlet od nuly.

Politici vs. experti: kdo se bojí propadu miliard

Na první pohled může sdílená dálniční známka vypadat jako jednoduchá úprava systému. Ministerstvo dopravy ale upozorňuje, že by šlo o zásah s dopadem do několika státních agend najednou. Podle mluvčího resortu Františka Jemelky by bylo nutné přenastavit informační systémy státu, což by logicky přineslo nemalé náklady. K tomu se přidává i státní podnik Cendis, který v ČR systém elektronických známek provozuje. Bez konkrétního zadání podle jeho zástupců nelze odhadnout, jak rozsáhlé změny by si úprava vyžádala ani kolik by stála. Odpověď mají přinést až podrobné technické specifikace.

Zároveň by se musel změnit i způsob kontroly. Kontrolní systémy by totiž musel v každém okamžiku spolehlivě ověřovat, pro které konkrétní vozidlo je dálniční známka právě aktivní. Poslanec Kolovratník naopak tvrdí, že i s touto podmínkou je návrh proveditelný: kontrola by podle něj nadále jednoduše ověřovala, zda je v dané chvíli kupón platný pro kontrolovanou SPZ/RZ.

Mýtné brány by dálniční známky mohly umět kontrolovat, ale dělat to nebudou. Je to vlastně zbytečné

Chyběly by peníze v rozpočtu

A vedle technických otázek se otevírá i zásadní téma peněz. Jen za minulý rok stát na dálničních známkách vybral více než 7 miliard korun. Pokud by si rodiny s více auty vystačily jen s jednou dálniční známkou, část z příjmů by mohla chybět. Před jakoukoliv změnou je tak nutná důkladná ekonomická analýza dopadů na státní rozpočet.

Také chystaná nová vláda, která za návrhem stojí, připouští, že by příjmy z dálničních známek skutečně mohly klesnout. Část výpadku chce proto nahradit zavedením dálničního poplatku pro elektromobily, které jsou nyní od poplatku osvobozené. A to je politicky také velmi citlivé téma.

Zastavit zdražování

S návrhem sdílené elektronické známky přichází Kolovratník společně s dalším návrhem: chce prosadit zmrazení ceny dálničních známek, která se nyní každoročně zvedá. A to by znamenalo vypustit ze zákona ustanovení o pravidelném každoročním zdražování. Podle poslance by šlo změny projednat relativně rychle, následně by Cendis a Státní fond dopravní infrastruktury upravily své systémy.

Obě novinky, tedy sdílení známky i zastavení automatického růstu cen, by podle něj mohly začít fungovat od roku 2027.

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty

Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.

⚡ Spočítat pojištění

Bez registrace • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

74 názorů na “Konec dálničních známek pro každé auto zvlášť? Nový návrh může změnit účty za dálnice všem řidičům”

  1. Za mě dobrý nápad. Nevím co na tom lidi nechápou. Prostě budu mít jednu známku a v apce zapsanou RZ auta se kterým budu chtít jezdit po dálnici. A jestli nebude omezení na počet změn RZ tak to bude pecka. Budu tak moct „půjčit“ známku sousedovi, nebo rodičům, např. když někdo jede po dálnici jednou za rok. Nebo zrovna v den kdy tam nepojedu já.

  2. Jan Mazánek

    Nepopiratelně obrovská prasárna je změna ceny dálniční známky každoročně o inflaci.
    Jak platit DZ, Povinné ručení, jestli máte v rodině jedno auto a tři řidiče, nebo jednoho řidiče a tři auta.

  3. Miloslav 4erný

    hlavně aby se platba týkala pro všechny auta/elek. plug. atd/ne jen pro spalovací,silnice ničí víc váha než emise

  4. Řekl bych, že ti, co tu nejvíc volají po snížení ceny známek a jejich neplacení v jiné diskusi řvou, jak pomalu se u nás staví dálnice.

    1. Vaclav Vysata

      Už to říkám dlouho,např brány jako v Itálii,a nebo známka přenosná,a můžu iet čímkoli, např do 3,5 t,co ujedu to zaplatím,případně přenosný krabičky, nabíjecí a pod jako nakl.auta.Kdo má víc aut ocení to.

      1. Josef Kopečný

        Ono by to šlo i s povinným ručením. Prostě pojistka na řidiče. Asi nikdo nedokáže jet dvěmi auty najednou

  5. Stejně si myslím, že tento systém je nesmyslný. Máme služební vůz s GPS, ta „krabička“ zaznamená velice přesně nejen polohu ale taky rychlost. Takže 2 mouchy jednou ranou: jednou za nějaké období pošlu data k vyúčtování a zaplatím za ujetou vzdálenost na dálnici. Bohužel i za překročenou rychlost. A nenadávejte mi za tu rychlost, jedná se nám přece o dodržování zákonů a vyhlášek…🤷🏻‍♂️

  6. Sklebeny Petr

    Zkrátka a jednoduše- zavést mýto stejně jako pro nákladní dopravu, kolik projezdim tolik zaplatím. Jednoduché, spravedlivé.

  7. Oldřich Velser

    Jo? Jak si to ale autor návrhu představuje, jestliže pojedu dál a budu se střídat s manželkou, nebo jiným řidičem? Bude muset mít také svou dálniční známku? Nebo, když auto půjčím, jak to bude? Myslím, že je to jen návrh, který má zhloupnout voliče.

    1. Tak asi by stačilo, aby ten kdo má známku zaplacenou byl ve voze. Nemusí přímo řídit. Řidič i spolujezdec přece tu dálnici v ten okamžik užívají stejně… A s tím půjčováním. Jak často půjčujete auto? Pokud někdo jednou za rok chce půjčit auto, aby jel po dálnici, tak snad má na to, aby si koupil známku na pár dní. Pokud ten člověk dálnici užívá pravidelně, tak známku stejně musí mít zaplacenou. Já naopak návrh vidím jako velmi pozitivní. Mám několik aut a vidím to jako praktickou změnu.

      1. Ať má každý řidič svou SPZ vyjde to levněji a lze navázat i povinné ručení. Nevidím problém a když budu chtít půjčit tak mohu a v případě problémů si to řešte mezi sebou. Jenže to by se muselo chtít. To samé proč mám platit na dvě auta dvě povinná ručení. Stejně jedu jen s jedním a pojistka je také zavádějící auto samo o sobě škodu neudělá. Buď ji udělá řidič nebo vlastník. ☹️

        1. A vy jste nikdy neslyšel třeba o požáru od autobaterie u stojícího vozidla?
          A okolo stojí další auta….

      2. Takže, když bude chtít manželka s naším autem na dálnici a známka bude registrovaná na mě, tak budu muset jezdit všude s ní? A obráceně… To je ptákovina.

    2. Je to jednoduché. Zřídím si účet. Zaplatím poplatek a zadám RZ. A v aplikaci si můžu RZ libovolně měnit.

    3. Přečtěte si to ještě jednou… Měl by jste svůj profil, koupil jste si známku a přiřadil k ní RZ…. A je jedno kdo by s tím autem jel. Jednoduchý

  8. Jan Šobíšek

    Přenosnou krabičku do auta, za rok sečíst najeté kilometry,zaplatit a hotovo. Může ji půjčit komukoliv. Samozřejmně platí majitel.

  9. Nápad kvituji a doufám, že bude zaveden. V různých diskusích jsem po tomto volal jako po zbožném přání už v době, kdy ten kšeftíček na předražený e-shop a vůbec el. dálničku zaváděli, že vázat to na konrkétní auto je lumpárna v el. době neobhajitelná.

    A oč státu by měly klesnout příjmy? Ani moc ne, páč pakliže mám na hlavním autě to výpalné, ehm známku zaplacenou, ale mám jej třeba v servisu, tak než abych těm lumpům platil duplicitně, budu se radši t.č. trmácet po vedlejších (nebo cesty s nutností dálničky odsunu na pozdější termín), což čimím kolikrát stejně, páč základní dálnice zde chybí a nezřídka jsou kvůli nehodám a kolonám nepoužitelné. A řekl bych, že to tak činí mnozí.

    Tedy že by klesl příjem z výpalného o miliardy, to dost pochybuji, možná o jednotky milionů max, ale hlavně to obrovsky uleví dědinám a cestám, kudy lidi ty dálnice objíždí, páč si tu dálničku třeba ani nekoupí vůbec.

  10. Návrh dobrý, ale musí to být domyšleno a provedeno do posledního detailu.
    – max pro 4 vozidla na jednoho registrátora
    – volba vozidla(aktivace RZ), které pojede po dálnici, by se prováděla před jizdou v aplikaci, která již funguje – relativně malá a jednoduchá úprava
    – platilo by to max. pro 2 vozidla při registraci na IČ (pouze OSVČ, ne s.r.o.)
    – na dálnici by v jednom okamžiku mohla být jen 1 registrovaná RZ – ostatní jsou v tu chvíli jakoby bez DZ (pokud nemá zaplacen poplatek a provedenou aktivaci jiný registrátor)
    – kontrola mýtnými bránami bez nutnosti zastavení PČR – tzn. zpřísnění, navíc by to vedlo k většímu šmírování a možnosti kontroly rychlosti mezi bránami
    – DZ (poplatek) na každou RZ by mohli registrovat (zaplatit) i jiní registrátoři – tzn. mohly by na dálnici být i ostatní vozidla, ale musí mít zaplacen popatek jiný registrátor a provedenu aktivaci v apce
    – za porušení automaticky 100.000 Kč pokuta – bez milosti – každý by si to rozmyslel porušit

    1. proč rozdělovat a diskriminovat OSVČ ano, s.r.o. ne? Co potom a.s., družstva, atp. V čem je s.r.o. jiné než OSVČ?

    2. Nevidím důvod, proč omezovat počet vozidel. Pokud bude probíhat kontrola automaticky při průjezdu mýtnými branami, tak k tomu není důvod.
      Pokuta 100 tisíc za porušení je nesmysl. Pokud si někdo zapomene přepnout v apce na jiné auto a zastaví ho PČR, tak přece nebude platit 100 hadrů, když má jen špatně přepnuto… Za takový prohřešek bych dal úplně normální pokutu.
      Jiná situace nastává, když někdo pojede po dálnici a známku nebude mít vůbec, ale ani tam bych nebyl tak přísný. Opět bych dal normální pokutu, ale při recidivě, bych pokuty začal zvyšovat… Mám kamarádku, která omylem vjela na dálnici bez DZ. Ok, je to její chyba, ale přece normálnímu člověku nebudeme dávat, pro leckoho likvidační pokutu, za takovou blbost.
      A mimochodem, pokud nějaká AI nebude kontrolovat, že v autě sedí ten, kdo má zaplacenou DZ, tak stejně i kromě kontroly na mýtných branách bude třeba, aby auto zastavila hlídka. DZ by neměla být přenosná, tzn. ten kdo jí má zaplacenou v autě musí být, aby DZ byla platná…

      1. Ta novinka,dávat za každou blbost likvidační pokuty,k nám dorazila z té Brusele.Tam na to mají patent. Ukládají pokuty i za to,že se nevymáhají pokuty :D

    3. Proč 4 vozidla, proč 2 osvč? Proč 100000 pokuta za nic? Jen tak přemýšlím, z jakých peněz se staví dalnice! Pro občana zadarmo!!

  11. Richard Cáchel

    Za mě myslím že je to úplně jedno, ti co to potřebují a jezdí třeba hodně do zahraničí kupují známky nebo mítné krabičky na daný čas a nebo celoročně , a ti co jezdí opravdu málo no tak pro ně jsou ty jednodenní atd. Tak že ano kasa by se trochu vysypala ale v dobrých rukou bez zlodějin by to taky šlo.

  12. S plánovanou právní úpravou souhlasím a pak bych si roční dálniční známku jistě koupil a tak přispěl do státního rozpočtu. Mám několik aut a u žádného nemám dálniční známku a jen asi jednou za 3 roky si koupím denní dálniční známku… Uvítal bych to samé u poviného ručení, aby bylo na osobu jako např. v USA…

    1. Nebo podobne jako v Rakousku, mohou pouzivat jednu RZ (SPZ) na vice aut.
      Platite jedno povine ruceni, samozrejme pouzivat muzete vzdy jedno auto.

  13. To je ale nesmyslny navrh. My treba mame jen jedno auto. Nekdy s nim jedu ja, nekdy manzelka a nekdy oba. To jako zaplatime ted 2x? A myslim, ze rodin, ktere sdili auto je mnohem vic, nez rodin s vice auty. Pokud chcete udelat neco spravedliveho, tak je potreba platit dalnice od ujeteho kilometru.

    1. Miroslav Grygera

      Špatně jste to pochopil. Kdyby jste měl více aut, tak byste platil jen jednu známku .

      1. Zdeněk Slíva

        A když budou mít auto jedno, a bude rodina 4 členná, tak budou platit známky 4, pokud bude někdo z nich řídit a jet po dálnici…

        1. Co všichni blbnete? Dálniční známku zaplatí provozovatel vozidla a to je vše. Jestli s autem pojede manželka, dcera, je úplně fuk. Je zaplaceno, nastavena konkrétní SPZ, vše v pořádku.

    2. Asi přemýšlím, ne? Stále by to bylo na RZ, ale mohl by jste si tam zadat ještě druhé vozidlo. Obě značky by pak byly v registru, ale jen jedna aktivní. Kontrola by pak byla asi tak, že ta druhá RZ by „jako“ neměla uhrazeno….

  14. To sou zase hnojomety, bud trollí farmy a nebo jen dusevni chudaci, kteri bez rozmyslu, bez argumentu, bez naznaku inteligence volaji po predelani dani tak, aby jim to vyhovovalo. Pak neni divu co se dere k vlade. Kolovratnik je uplnej trotl, to co predvadel v Pardubickem kraji bylo minimalne na defenestraci, tenhle clovek by nemel vlastnit ani boty s koleckama.

    1. Návrh není špatný, ale určitě by to muselo být promyšleno a provedeno pořádně.
      Je jasné, že když mám na sebe registrované 2 nebo 3 auta, tak nemůžu v jednu chvíli jet se všema. To je stejné i s povinným pojištěním.

  15. Za chvíli už budeme platit daň ze vzduchu nebo počet kýchnutí. Je třeba se zamyslet a taky něco dát…. Německo….Lotyšsko má dálnice zdarma. Toto by byl třeba předvolební tah na branku….dálnice pro nepodnikatele zdarma. Pro nákladní dopravu by se platili i silnice 1,2,3 a čím nižší třída silnice tím dražší.

  16. stanislav beran

    přesně souhlasím s PIERREM jenže to ty zlodějské pojištovny neudělají proto se jim tu tak daří a rok co rok pojistku na auta zdražují To bylo keců že to bude lacinější to jo ale jen na oko Normální člověk si to umí dát dohromady protože každá pojištovna má své ředitele a jiné darmožrouty a taky ty honosné paláce musí někdo zaplatit a taky ty stupidní reklamy Prostě si z toho pojištovny udělali výnosný obchod a daří se jim

  17. Jednoznačně přejít u všech vozidel na výkonové zpoplatnění (= platit za ujeté kilometry). Známky nejsou spravedlivé, jsou příliš výhodné pro ty, kdo užívají dálnici hodně, a nevýhodné pro občasné uživatele.

      1. Ale ty už přeci jsou.🤦‍♂️ Nebo jak myslíte, že funguje mýtné pro nákladní auta. Pro vaši informaci, mýtné je i na silnicích první třídy a né jen na dálnici. 🤷‍♂️

      2. Ale ty už přeci jsou.🤦‍♂️ Nebo jak myslíte, že funguje mýtné pro nákladní auta. Pro vaši informaci, mýtné je i na silnicích první třídy a né jen na dálnici. 🤷‍♂️

  18. Zdeněk Paldus

    Myslím si, že by mělo být na dálniční známce zaznamenáno od kdy do kdy tato známka platí a mělo by být jedno kdo jí zaplatil. Prostě jedu po dálnici, mám dálniční známku a rozhodující je na ní doba platnosti. Jestli si někdo myslí, že na dálniční známce musí být jméno adresa a poznávací značka auta, potom je diletant.

    1. Tak jak to pan Kolovratník zamýšlí není špatné. Ale dá se to obejít. Kdykoliv když vím že nikam Já osobně nikam nepojedu tak známku můžu přepsat na kterékoliv jiné vozidlo s kterýmkoliv řidičem!

    2. David Bárta

      A kde by jako mělo být na té „známce“, která fyzicky neexistuje uvedena její platnost? Mimochodem v elektronickém systému to uvedeno je. A jak by se to v provozu kontrolovalo, bez toho aby známka byla na konkrétní vozidlo? A jak by se zamezilo tomu, že pojedou na dálnici současně dvě, či více aut, která by se prokazovala stejnou známkou, která platí od – do? Takže ono skutečně musí být známka svázána s registrační značkou diletante.

      1. Zdeněk Paldus

        Na jednu známku, kterou se prokážu nemůže jezdit X aut. Blábolo. Známkou, kterou mám u sebe se můžu prokázat jen já a ne nikdo jiný a to i bez registrační značky auta. Ono žádné auto samo o sobě bez řidič nemůže vyjet ani ze vrat garáže. A je jedno za které auto dálniční známku zaplatíte. Chápejte, že dálniční známku platíte za sebe ne za auto.

  19. Dříve jsme kupovali dvě známky na dvě auta. Dnes to máme na jedno a když manželka potřebuje jet po dálnici, tak si prostě bere moje auto.

  20. Elektromobil podle mne , znečištují prostředí stejně jako jiné vozilo jak benzinové tak i naftové.
    elektřina se někde musí vyrobit a dodat do veřejné sítě.
    Při vyrobení jak baterie a energie vzniknou exhalační škodlivé plyny a na nich se nepodílí držitelé oněch vozů stejně tak na přepravní síti a kde je opotřebování silnic tyto vozidla jsou několikrát těší než běžné vozidlo.

  21. Vladimir Bešta

    Souhlasím. Pojištěný by měl být řidič a ne vozidlo. Proč platit pojištění za více vozidel, pokud řidič v daném okamžiku může řídit pouze jedno. Ostatní tedy stojí zaparkované a nemohou způsobit nehodu.

      1. David Bárta

        I stojící vozidlo může způsobit škodu. Například začne od vadné elektroinstalaci hořet a v podzemních garážích by pak škoda nebyla vůbec malá. Nebo se může ve svahu, když je špatně zabržděno rozjet a narazit do jiných vozidel.

    1. Pavel Brádka

      To nemusí být pravda, to auto muže vzit nekdo z rodiny, nebo jej mužete nekomu pujčit, pojištění by melo zustat nepřenositelne….jedine že by auta sdilela treba značku…. ale to už asi přehánim.

  22. Tomáš Marný

    Každé auto co vjede na dálnici má mít zaplaceno když nemá ať tam nejezdí, proč ? protože dálnice stojí 100 mld ročně. Zvýhodňování EV je také nesmysl naopak EV mají něco platit za to že jezdí po silnicích když neplatní spotřební daň z PHM. Měla by se platit podle hmotnosti vozu formou daně z vlastnictví auta a nebo podle hmotnosti vozu a ujetých km , ať si každý rozhodne co je pro něj výhodnější.

    1. Jedu po dálnici s manželkou a mám na sebe dálniční známku , zpět bude řídit manželka a teď mi řekněte ,stačit ji bude ta známka vázaná na mě nebo bude muset mít svoji. ?

      1. Miloslav Kozak

        To je pravda. To v článku není. To by znevýhodňovalo ty, co mají jedno auto v rodině

      2. MIlý Jirko asi jsme oba četli jiný článek ale zde bylo jasně dáno že si koupíš známku na jméno a určíš si které auto jí bude používat auto se může měnit tak že v podstatě můžeš známku půjčit i sousedovi na jeho auto pokud to nebude svázáno třeba registrací auta na jednu adresu či osobu tj. že vozidla mezi kterými dochází k výměně DZ jsou registrována na jednoho provozovatele, nebo jiným omezením. asi co se týká kontrol to bude náročnější. např. jinými údaji z registru obyvatel.

        1. Zdeněk Slíva

          Milý Lexo, nevím co jste četl, ale je to tak jak se píše Jirka.
          „Poslanec Martin Kolovratník prosazuje, aby se dálniční známka právě vázala na uživatele, nikoliv na SPZ/RZ auta. Řidič by měl mít v oficiálním státním e-shopu edalnice.cz vlastní účet a v něm přehled svých zakoupených dálničních známek. Ta by byla vedená vždy na jednu konkrétní registrační značku (nebo SPZ), ale pokud by chtěl po dálnici jet jiným autem, mohl by si jednoduše SPZ/RZ změnit.“
          Není mi jasné, jak by soused mohl použít mou známku, jak jste psal.
          Ještě nejasnost.
          Mohl bych si zvolit, kterým autem z těch deseti doma mám pojedu a na to známku přehodil, tomu rozumím.
          Ale mohl bych si známku přehodit na auto třeba od dcery, která má bydliště jinde? Nebo na jakékoliv jiné auto?

          1. Tak sám sem dáte výňatek a blbě si ho interpretujete….. „Ta by byla vedená vždy na jednu konkrétní registrační značku (nebo SPZ), ale pokud by chtěl po dálnici jet jiným autem, mohl by si jednoduše SPZ/RZ změnit.“

            Takže když by Vás soused poprosil jestli mu“ nepůjčíte“ známku. Tak půjdete do apky změnit RZ na jeho a je to. Chápeme? Ano soused sám Vám známku neukradne 😁

      3. Je to tam napsáno dobře…. „Ta by byla vedená vždy na jednu konkrétní registrační značku (nebo SPZ), ale pokud by chtěl po dálnici jet jiným autem, mohl by si jednoduše SPZ/RZ změnit.“
        Prostě si koupíte známku, kde bude napsáno které auto jí má zrovna přiřazenou. A bude to auto moct řídit kdokoliv….

  23. Proč vymýšlet vymyšlené, používat dobíjecí krabičky a platit za ujeté kilometry jako kamióny.

    1. To by ale sazba za os.auto do 3,5t musela být 10x dražší než na kamion, aby stát vybral stejně jako nyní a za to nikdo kopat nebude.

      1. David Bárta

        V tomto případě by jezdili po dálnici i lidé, kteří jedou jen velmi zřídka a tím by se počet „platičů“ rozšířil a cena by mohla být tomu podřízena.

    1. Vladimir Bešta

      Souhlasím. Pojištěný by měl být řidič a ne vozidlo. Proč platit pojištění za více vozidel, pokud řidič v daném okamžiku může řídit pouze jedno. Ostatní tedy stojí zaparkované a nemohou způsobit nehodu.

      1. Ano to je sice pravda , ale pokuta může a musí jít za tím kdo má vozidla pojištěné, a i vtom případě kdy je vozidlo zcizeno, pakliže nebylo řádně uzamčené.
        Pakliže vozidlo bylo řádně uzamčené tak by se na něho toto nevstahovalo.

      2. Důvodů proč je to nesmysl je hodně, např.
        – I auto bez řidiče může způsobit škodu
        – Problém s firemními vozidly na které se toto nedá aplikovat
        – Autem může jet i někdo jiný než vlastník, tedy ostatní auta nutně nestojí v garáži
        – Výrazně tím znevýhodníte rodiny kde je více řidičů na jedno auto
        – Výrazně snížíte motivaci mladých si dělat ŘP

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru