Evropský institut designu v Turíně měl díky podpoře a spolupráci oddělení Fiat-Chrysler EMEA Design Center možnost dát mladým studentům automobilového designu velmi lákavé zadání, a sice navrhnout nový sedan značky Alfa Romeo pro americký a asijský trh. Na těchto trzích totiž koncepce sedan zůstává i nadále symbolem elegance a prestiže a je ceněna pro velkorysý prostor na předních i zadních sedadlech. Designérské oddělení Alfy Romeo se zúčastnilo různých fází projektu s velkým nadšením, a to od zadání tématu přes prvotní návrhy až po hliněnou maketu v měřítku 1:1.
„Zeptali jsme se studentů programu Master in Transportation Design, jak by si představovali nový sedan Alfy Romeo,“ řekl Lorenzo Ramaciotti, vedoucí oddělení Fiat & Chrysler Design. „V průběhu vývoje jsme projekty komentovali, diskutovali o nich a vedli je, a to s cílem získat od studentů co nejspontánnější tvůrčí činnost. Výsledek byl vzrušující, profesionální a velmi kreativní.“
Sportovní sedan Gloria je 4700 mm dlouhý, 1920 mm široký, 1320 mm vysoký a jeho rozvor náprav dosahuje 2900 mm. Vůz má výrazné linie, které vrcholí na zádi. Mohl by být poháněn vidlicovým šestiválcem nebo vidlicovým osmiválcem biturbo. Kapota vozu velmi silně připomíná masku Alfy Romeo, zejména její trojrozměrnou podobu. Kožené popruhy na kapotě jsou pak připomínkou historických vozidel značky.
Gloria je dílem práce dvaceti studentů programu Master in Transportation Design (akademický rok 2011/2012) z Itálie a dalších zemí. Koncept je rovněž výsledkem procesu, který simuloval skutečnou práci designérů, a to od zadání tématu stylistickým centrem Alfy Romeo až po dvacítku návrhů zpracovaných v podobě hliněných modelů v měřítku 1:4. Ze všech návrhů byl vybrán ten, který nejvíc odpovídal původnímu zadání Alfy Romeo. Celá třída studentů rozdělených do několika skupin pak pracovala na konečné podobě vozu.
„Možnost vytvořit koncept vozu ve spolupráci se stylistickým oddělením Alfy Romeo byla pro nás ohromnou příležitostí jak dokázat, že IED je italská škola, která má za cíl tvořit krásné věci,“ řekl César Mendoza, ředitel IED Turín. „Jaká jiná značka než Alfa Romeo může naučit naše studenty, jak prostřednictvím formy a objemu vyvolat silné emoce a živit tak touhu navrhnout automobil? Vášeň, kterou značka Alfa Romeo probouzí, má na studenty i pedagogické pracovníky silný dopad, což jim umožňuje v napjatém termínu dosáhnout finální fáze složitého projektu. Evropský institut designu v Turíně je hrdý na to, že může světu předvést výsledky této vynikající italské školy.“
Master of Arts in Transportation Design je vysoce specializovaný studijní obor, který díky spolupráci s designérskými centry připravuje kvalifikované odborníky pro automobilový průmysl. Model byl postaven díky pomoci společnosti Cecomp, hlavního sponzora roku 2013 a významného podniku v oblasti stavby prototypů.
Při své desáté prezentaci na ženevském autosalonu nabídne Evropský institut designu v Turíně možnost vyzkoušet si práci stylisty ve virtuálním prostředí. Nový koncept bude reprodukován na iPadu, kde bude možné pracovat s pěti modely ráfků kol a pěti odstíny karoserie. Pětice ráfků kol je výsledkem výukového projektu ve spolupráci s firmou OZ Racing. Tato společnost je nejen sponzorem kol použitých na koncept Gloria, ale současně požádala studenty o jejich vlastní návrhy. Pět z nich bylo vybráno právě pro interaktivní aplikaci. OZ Racing prostřednictvím aplikace v expozici IED zahájí soutěž o vítězný návrh.
Tisková zpráva/-PS-