Koncept Honda Project 2&4: pocit volnosti jízdy na motocyklu a atraktivnosti jízdy v autě

Autor: Tisková zpráva - 13. 9. 2015


Na 66. ročníku frankfurtského autosalonu bude mít světovou premiéru koncept Honda Project 2&4 s motorem RC213V, který zvítězil v mezinárodní designové soutěži pořádané společností Honda. Bude vystaven ve stánku B11 v hale 9.0.

Project 2&4 ztělesňuje koncept „tvořivé zručnosti“ a oslavuje vedoucí postavení společnosti Honda mezi světovými výrobci automobilů. Tato společnost dodává motory pro motocykly, automobily, strojní zařízení a lodní i letecké aplikace pro celkem 28 milionů zákazníků ročně.

Project 2&4 je příkladem trvalé snahy společnosti Honda o dosažení maximální intenzity zážitku z jízdy a snoubí se v něm jedinečné výsledky značky v oblasti konstrukce motocyklů a automobilů. S motocyklovým závodním speciálem RC213V upraveným pro silniční provoz nabízí koncept Project 2&4 volnost jízdy na motocyklu a ovladatelnost auta.

Pohon zajišťuje výjimečná hnací jednotka, která byla vyvinuta pro špičkové závodní speciály MotoGP a vyladěna pro silniční provoz. Tento čtyřtaktní motor V-4 o obsahu 999 cm3 zosobňuje hlavní filozofii společnosti, která inspiruje k inovacím a nápaditosti: Honda – síla snů. S maximálním výkonem 215 PS při 13 000 ot./min. dosahuje maximálního točivého momentu přes 118 Nm při 10 500 ot./min. Řazení zajišťuje šestistupňová převodovka DCT.

661490915259158

Globální tvořivosti jednoho „týmu Honda“ jako zdroj inspirace

Společnost Honda zorganizovala mezinárodní podnikovou designovou soutěž s cílem podpořit tvořivost jednoho „týmu Honda“. Soutěže se účastnilo přes 80 konstruktérů a designérů.

Tato každoroční soutěž je určena pro jednotlivá designová studia společnosti Honda. Smyslem je dosažení vynikajících výsledků členů týmu v rámci spolupráce na jednom projektu.

Project 2&4 společnosti Honda ukazuje, jak mohou řešitelé s různými dovednostmi dosáhnout vynikajících výsledků při řešení stimulujícího zadání. Project 2&4 byl navržen ve středisku pro výzkum a vývoj motocyklů Honda v Asace ve spolupráci se střediskem pro výzkum a vývoj automobilů ve Wako. Smyslem je dosažení intenzivního zážitku, ve kterém se snoubí pocit volnosti jízdy na motocyklu a atraktivnosti jízdy v autě. Výsledek potvrzuje tvořivost designových studií společnosti a překonává očekávání v oblasti budoucí osobní přepravy.

5443191791529310474

Pro intenzivní a vzrušující zážitek z jízdy

Konstrukce karoserie a umístění motoru navazují na závodnickou tradici společnosti Honda a jsou inspirovány legendárním motorem Honda RA272 z roku 1965. Konstrukce vychází z rámu a funkčních dílů osobního vozu, avšak velmi kompaktní vzhled připomíná spíše motocykl. Celková délka je 3 040 mm, šířka 1 820 mm a výška 995 mm. Nízká hmotnost pouhých 405 kg umožňuje maximální využití výkonu středově umístěného motoru, který společně s nízkým těžištěm zajišťuje výjimečně citlivou odezvu.

Osvěžující pocit z otevřené kabiny ještě zdůrazňuje výjimečné sedadlo řidiče volně zavěšené nad vozovkou. Díky špičkovému výkonu, maximálním otáčkám 14 000 ot./min. a jedinečnému technickému provedení nabízí konstrukce s plovoucím sedadlem řidiči dynamický a intenzivní zážitek volné jízdy na motocyklu.

18790429441609354532

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru