Švédská malosériová automobilka Koenigsegg přivezla na autosalon do Ženevy neskutečné zjevení. Nový model nese název Regera a jeho technické parametry jsou totálně mimo aktuální měřítka.

Koenigsegg Regera se do portfolia automobilky zařádí jako takový crossover. Má to být unikátní mix pohodlného GT a hypersportu. Na stánku spolu s ním stojí aktualizovaný model Agera RS, který spolu s rekordmanem, Agerou One:1 tvoří tu druhou stranu mince, ultimativní sportovní náčiní. Novou Regeru si tedy můžeme připodobnit k takovému Bugatti Veyron. Pojďme ale k těm číslům, která nám tak vyrazila dech.

Tím prvním, co vás může zarazit je váha. Celková hmotnost automobilu je velice sympatikých 1 420 kg. A to i přes extrémně komplikovaný pohon. Tím hlavním srdcem je zde spalovací motor, konkrétně přeplňovaný osmiválec 5,0 l, který však k velkému úžasu není doplněn o konvenční převodovku. O přenos síly na kola se starají výhradně tři elektromotory a v případě potřeby se motor spojí s koly napevno stálým převodem. Koenigsegg tento systém nazývá KDD, tedy Koenigsegg Direct Drive, a je schopen generovat maximální točivý moment až 2 100 Nm! Hlavní výhoda tohoto řešení tkví ve snížení ztrát, které normálně v pohonném ústrojí vznikají. A to až o 50%. Zde se dostáváme zpět k převodové skříni, dokážete si představit, kolik by musela vážit převodovka schopná přenést více než dvou tisícový kroutící moment a výkon 1 700 koní? Toto řešení váží pouhých 88 kg.

Rozmístění motorů je poměrně jednoduché, každé zadní kolo má svůj a třetí elektromotor je umístěn na klikové hřídeli motoru. Jsou zde také baterie, které jsou schopné rekuperovat energii a teoreticky do rychlosti 30 km/h Regeru rozhýbat. Běžná hodnota, kterou jsme všichni zvyklí porovnávat, tedy zrychlení z 0 na 100 km/h, je otázka pouhých 2,8 sekundy. Ale to ani zdaleko nevypovídá o schopnostech vozu. Výrobce totiž uvádí pružné zrychlení ze 150 na 250 km/h, které trvá pouhých 3,2 sekundy! Maximální rychlosti má trojcifernou hodnotu a začíná čtyřkou, konkrétní hodnota není známa. No, a pokud by vám tohle bylo málo, na závěr zde máme časový údaj: 20 sekund. A to je, vážení, doba, za kterou se auto z klidu dostane na rovných 400 km/h. Tohle musíme rozdýchat…

Přečtěte si také:  Hyundai ukázal chystanou Konu N bez maskování. Půjde o první model N s karoserií SUV

Koenigsegg plánuje vyrobit v příštích pěti letech pouhých 80 kusů, jejichž cena atakuje hodnotu 45 milionů korun (bez DPH).