Kia e-SOUL

Společnost Kia Motors America (KMA) dnes ve světové premiéře na autosalonu v Los Angeles představila novou generaci crossoveru e-SOUL s čistě elektrickým pohonem. Stejně neotřelý, zábavný a nesmírně oblíbený model nabízí možnost cestování bez tankování paliva a nulovou produkcí lokálních emisí CO2. Kia e-SOUL je vyráběna v korejském závodu Gwangju a na evropských trzích bude představena v příštím roce.

Výkonnější baterie

Nový e-SOUL používá novou nejmodernější lithium-iont polymerovou baterii s kapalinovým chlazením a kapacitou 64 kWh, což znamená méně častou potřebu každodenního dobíjení. Navíc díky systému stejnosměrného rychlodobíjení CCS (Combined Charging System), které je již v základu, by dobití baterie mělo být tak rychlé, že v cestování je možné pokračovat již po krátké zastávce.

Nová baterie se v současnosti testuje za účelem stanovení přesného dojezdu podle EPA. Výsledky se očekávají počátkem roku 2019 a budou oznámeny v pozdějším termínu.

KIA e-Soul_L.A.2018_cz_4

Jízdní dynamika

S modelem e-SOUL vždy byla spojena trocha kouzla a elektrizujícího prožitku při řízení. Nová generace modelu nově nabízí výkon 201 koní s točivým momentem 395 Nm (tedy mnohem více než dosavadních 285 Nm u odcházející generace). Podstatně se zlepšilo i jízdní chování a jízdní dynamika, a to díky nezávislému zavěšení zadních kol, které je novinkou. 

Nový e-SOUL rovněž poskytuje řidiči řadu nástrojů k uzpůsobení požitku z jízdy a využívání energie z baterie, konkrétně pak:

  • Čtyři jízdní režimy (Eco, Comfort, Sport a Eco+), které automaticky přizpůsobují výkon trakčního motoru, rekuperační brzdění, nastavení klimatizace a vyhřívání
  • Chytré rekuperační brzdění, ovládané prostřednictvím páček na sloupku řízení, umožňuje řidiči zpomalovat vozidlo a získávat elektřinu přeměnou kinetické energie, a tak prodlužovat dojezd. Řidič volí ze čtyř úrovní rekuperačního brzdění (0 až 3) v závislosti na jízdních podmínkách
  • Funkce ‚Brake and Hold‘ umožňuje pomocí páčky pod volantem zpomalit vozidlo úplně do zastavení a při jízdě prakticky používat jen akcelerační pedál
  • Systém chytrého rekuperačního brzdění přizpůsobuje svůj účinek v závislosti na vozidle jedoucím vpředu a zajišťuje hladší zpomalování po uvolnění akceleračního pedálu, zejména při sjíždění prudkých svahů