Kia uvádí na český trh nový model Optima Sportswagon Plug-in Hybrid, který završuje modelovou ofenzivu rodiny vozů Optima. Tu společnost zahájila ve 3. čtvrtletí minulého roku uvedením modelů Optima Sportswagon, Optima GT a Optima Plug-in Hybrid ve verzi sedan. Nová vlajková loď Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid v sobě spojuje to nejlepší z dříve uvedených modelů, tedy prostornost karoserie kombi se zavazadelníkem o objemu 440 litrů a úspornost vylepšeného hybridního hnacího ústrojí s dojezdem na elektřinu 62 kilometrů a celkovým dojezdem 1 120 kilometrů (v kombinovaném cyklu NEDC).
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid tak nabídne oproti Plug-in hybridní verzi sedanu o 133 litrů větší zavazadlový prostor a zároveň o 8 kilometrů vyšší dojezd v elektrickém režimu, což je umožněno 15% nárůstem kapacity lithium-iontové polymerové baterie, která nově činí 11,26 kWh. Díky tomu se nový model řadí v kategorii vozů Plug-in Hybrid mezi leadery střední třídy. Velkorysý úložný prostor, který po sklopení zadních sedadel s praktickým dělením 40:20:40 činí až 1 574 litrů (podle metodiky VDA), je výsledkem promyšlené konstrukce umožňující plnou integraci výkonné baterie pod podlahou zavazadelníku.
V základu hnacího řetězce je hospodárný zážehový čtyřválec Kia 2,0 GDI o výkonu 156 koní a s točivým momentem 189 Nm. Ve spolupráci s elektromotorem činí celkový systémový výkon hnacího ústrojí 205 koní při 6000 ot./min a celkový točivý moment provedení Plug-in Hybrid činí 375 Nm již od 2 300 ot./min. Vůz tak dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy a maximální rychlosti 192 km/h. Díky kombinaci úsporného benzínového motoru a výkonného elektromotoru produkuje model (v kombinovaném cyklu NEDC) emise na úrovni 33 gramů CO2 na kilometr jízdy. Kombinovaná spotřeba (v kombinovaném cyklu NEDC) potom činí pouze 1,4 litru a 12,3 kWh / 100 km.
Optima Sportswagon Plug-in Hybrid prošla podobně jako Plug-in hybridní sedan řadou designových úprav, které zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu. Ať už jde o optimalizaci designu předních a zadních nárazníků a novou aerodynamickou clonu s aktivními lamelami v masce chladiče, nebo specifická 17″ kola z lehkých slitin.
Samozřejmostí jsou nejmodernější technologie zvyšující účinnost bateriového modulu, jakými jsou nejnovější a dosud nejúčinnější systém rekuperace kinetické energie či vyspělý systém topení, větrání a klimatizace (HVAC). Tento inteligentní systém umožňuje ventilaci vzduchu pouze směrem k řidiči ve prospěch úspory elektrické energie.
Nový přístrojový štít před řidičem zobrazuje klíčové informace o hnacím ústrojí – např. stav nabití baterie nebo podrobnosti o jízdním stylu a spotřebě. Systém palubního infotainmentu s osmipalcovým dotykovým displejem podporuje služby Kia Connected Services, jejichž součástí je také navigace s nepřetržitými dopravními aktualizacemi, informacemi o rychlostních kamerách a s možností předpovědi počasí na základě dat od společnosti TomTom. Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid nabídne také podporu systémů technologií Android Auto a Apple CarPlay pro komunikaci s chytrými telefony.
Na českém trhu je vlajková loď Optima Sportswagon Plug-in Hybrid k dispozici v jediné a to v nejvyšší úrovni výbavy Premium za cenu 1 199 980 Kč. Výbava Premium nabízí například 17″ kola z lehkých slitin s pneumatikami 215/55 R17, full LED světlomety s funkcí Dual bending, 8“ integrovanou GPS navigaci s 270° monitorovacím systémem AVM, prémiovou soustavu 10 reproduktorů Harman Kardon o výkonu 590 W či kožená vyhřívaná přední i zadní sedadla a ventilovaná a elektricky nastavitelná přední sedadla. V nabídce nechybí ani nejmodernější technologie na podporu řízení (ADAS) v podobě vyspělých systémů DRiVE WISE jako například stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management), pokročilý inteligentní tempomat (ASCC), systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKAS), systémy sledování mrtvého úhlu (BSD a LCA) nebo nezávislý systém nouzového brzdění (AEB) či inteligentní parkovací asistent pro příčné i kolmé parkování (SPAS).
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid se prodává s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tisíc kilometrů po prvních třech letech), která se vztahuje také na bateriový modul.