Kia chce do roku 2020 snížit flotilovou spotřebu o 25% oproti roku 2014

Autor: Tisková zpráva - 11. 11. 2016


S uvedením hybridního modelu Kia Niro, automobilka vyplňuje mezeru v segmentu crossoverů svými nízkými emisemi, které jsou pro hybridní pohon charakteristické. Model by tak měl oslovit širokou masu evropských zájemců. Tak jak se prodeje hybridních modelů v Evropě za posledních pět let více než zdvojnásobily, přičemž do roku 2020 by podle předpovědí měly v tomto regionu činit asi 700 tisíc vozů. Niro umožní značce Kia naplnit rostoucí poptávku po vozech s alternativním pohonem a pomůže tak splnit globální cíl snížit do roku 2020 průměrnou flotilovou spotřebu paliva o 25 % oproti úrovni roku 2014.

Vývoj zcela nové platformy a specifického hnacího ústrojí pro nový model Niro přispěje k naplnění strategie značky Kia stát se do roku 2020 leaderem na trhu vozů s nízkými emisemi. V příštích pěti letech Kia proto plánuje rozšířit svoji ekologicky zaměřenou modelovou řadu ze čtyř současných modelů na celkových 11 (počínaje modely Niro hybrid a Optima plug-in hybrid), a dosáhnout tak celosvětově snížení průměrné flotilové spotřeby paliva o 25 %.

Do této rozšířené řady nízkoemisních vozidel bude spadat široká škála vyspělých hnacích ústrojí, od hybridů a plug-in hybridů až po elektromobily na baterie a elektromobily využívající vodíkové palivové články (FCEV). Niro je jedním z prvních nových modelů značky Kia, jehož návrh, konstrukční řešení i výroba vychází právě z tohoto plánu.

Kromě investic do vyspělých technologií pohonu se Kia chystá do roku 2020 nahradit sedm ze svých deseti současných řad motorů; objeví se zážehové i vznětové motory příští generace a současně se rozšíří nabídka přeplňovaných motorů. V plánu jsou i hospodárnější vícestupňové převodovky. Inženýři automobilky Kia se zaměří na intenzivnější uplatnění ultra vysokopevnostní oceli s cílem snížit průměrnou hmotnost karoserie nových vozů o 5 %.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru