novitec-lamborghini_huracan_sto-tuning-01

Když je břitva málo ostrá… Novitec upravil Lamborghini Huracán STO

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Novitec - 20. 6. 2022


Lamborghini Huracán STO je takřka závodním autem, které jen tak mimochodem dostalo registrační značky a může na silnici. Ani to ale nezastaví úpravce Novitec, aby auto dále neupravil. Co si německý tuner připravil?

Když se podíváme na technické údaje supersportu Lamborghini Huracán STO, zjistíme, že jde o opravdu exkluzivní stroj. Pohání ho atmosférický vidlicový desetiválec s objemem 5,2 litru, výkonem 470 kW/640 koní a točivým momentem 565 Nm. Z místa na stovku se zvládne rozjet za rovné tři sekundy, na dvoustovce je za 9 sekund a zastaví se až u 310 km/h.

Přečtěte si také:  Němci poladili Mercedes AMG GT R, který je tak výkonnější než Black Series. A vypadá skvěle

To hlavní ovšem nejsou samotná čísla, ale zejména to, jak je Huracán STO postaven. Je to takřka závodní speciál s téměř třemi čtvrtinami karoserie z karbonu. V Novitecu si ovšem myslí, že i tak je karbonu málo, takže přihodili další. Jsou z něj třeba nástavce prahů, kryty vnějších zpětných zrcátek anebo nasávací otvory k motoru.

Novitec se zaměřil i na podvozek. Vyměnil tlumiče a pružiny. Na auto putoval nový podvozek KW, který je manuálně výškově nastavitelný. Nastavovat je možné i tuhost tlumičů. Pokud budete chtít zachovat původní sériové tlumiče, ale podvozek snížit, nabídne vám Novitec vlastní pružiny, kdy auto klesne k zemi o 30 mm.

Přečtěte si také:  Ve Všenorech se včera konala akce 'Párky a káry'. Byly tu supersporty za stovky milionů [fotogalerie]

Do podběhů pak skvěle padnou nová kola. Ty se na auto uchycují pomocí centrální matice a jde o spolupráci Novitecu s americkým specialistou na kola, firmou Vossen. Přední disky mají průměr 20 palců, ty zadní 21 palců a vybírat lze ze 72 barevných provedení.

Na motor jako takový Novitec nesahal, ale vyměnil výfuk. Místo sériového kousku, který je opravdu hlučný i v tichém módu (o tom se přesvědčil i známý youtuber, kterého s autem kvůli tomu nepustili na okruh Nürburgring), na auto můžete mít výfuk z nerezové oceli, případně ze speciální superslitiny na bázi niklu a chrómu jménem Inconel. Na přání je možné výfuky vybavit aktivními klapkami, případně tepelnou izolací s pravým zlatem. Koncovky mají průměr skoro děsivých 111 mm. Ty lze mimochodem objednat i samostatně a dají se namontovat i na sériový výfuk.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek