zeleznicni-prejezd-policie

Když bliká červená, přidávají plyn. Data z nebezpečného přejezdu ve Zlíně šokují, město to už řeší

Autor: Lukáš Dráha - Zdroj: zlinsky.denik.cz, Policie ČR - Ilustrační foto: Policie ČR - 16. 10. 2025


Železniční přejezd na Podvesné ve Zlíně patří dlouhodobě k nejrizikovějším místům v okresním městě. Řidiči tu často ignorují výstražná červená světla, přejíždějí koleje těsně před příjezdem vlaku nebo se otáčejí přímo v jejich blízkosti. Od září proto město začalo sledovat dopravní situaci pomocí systému Traffic Eye, který odhaluje skutečné chování účastníků provozu.

Osm nehod, tisíce aut a nekázeň za volantem

Od roku 2020 se na přejezdu odehrálo už 8 dopravních nehod. Místo je přitom vybaveno pouze světelným signalizačním zařízením, nejsou tady závory, což riziko nebezpečných situací zvyšuje. Nový systém Traffic Eye dokáže analyzovat trajektorii vozidel, jejich rychlost i způsob, jakým jejich řidiči reagují na výstrahy.

Získaná data potvrzují, že řidiči zde riskují častěji, než se předpokládalo. Objevují se případy, kdy vozidla projíždějí přes přejezd ještě během toho, kdy svítí výstražná červená světla, nebo naopak vyjíždějí příliš brzy po jejich zhasnutí. Systém navíc zaznamenal situace, kdy se auta nebezpečně vyhýbala protijedoucím bez dostatečného odstupu, nebo se dokonce otáčela jen několik metrů od kolejí.

Naprostý bizár na železničním přejezdu na Vyškovsku. Většina řidičů ignorovala červenou a jeden dokonce radil ostatním, že mají jet

Komplikovaný uzel v srdci Zlína

Přejezd se nachází v hustě zastavěné části města, kde se sbíhají čtyři ulice: Podvesná XVII, Hornomlýnská, Broučkova a Díly VI. Každý pracovní den tudy projede zhruba 11 tisíc aut, přičemž v odpoledních hodinách dochází až k tisícovce průjezdů za hodinu. O víkendu je provoz o něco nižší, ale stále jde přibližně o 7 tisíc vozidel denně.

Traffic Eye funguje bez kamer a nesleduje konkrétní řidiče. Zpracovává pouze anonymní pohybová data, která ukazují, jak se vozidla na přejezdu chovají a kde vznikají největší rizika. Město tak získává přesné podklady pro budoucí úpravu dopravního značení, posílení výstražného systému nebo možné stavební změny, které by mohly místo zklidnit a zvýšit bezpečnost. A to bez toho, aniž by sbíralo nějaká osobní data.

Zlín díky tomu poprvé drží v rukou konkrétní data, která vysvětlují, proč se z tohoto přejezdu stal jeden z nejnebezpečnějších bodů v regionu. Teď je na městě, aby našlo způsob, jak každodenní riskování řidičů zastavit dřív, než dojde k další nehodě.

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty

Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.

⚡ Spočítat pojištění

Bez registrace • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru