kia cee' d sw dopravni nehoda

Karta řidiče, kterou nechcete použít. Přesto byste měli vědět, co na ní stojí. 2 miliony jich zamíří do schránek

Autor: Tisková zpráva - Zdroj: Česká kancelář pojistitelů - Foto: Pavel Srp - 3. 9. 2020


Vědět znamená přežít. To je jednoduché a jasné heslo další části bezpečnostní kampaně České kanceláře pojistitelů, BESIPu a Policie ČR. V rámci ní téměř dva miliony domácností dostanou do schránek tzv. Kartu řidiče s popisem správného postupu v případě dopravní nehody.

První vlnu úspěšné kampaně představila Česká kancelář pojistitelů spolu se svými partnery v květnu loňského roku. Teď po roce a půl přichází její pokračování, které má za cíl ještě více zvýšit povědomí o zbytečných nehodách a informovat o lince pomoci řidičům 1224.

„Na silnicích stále zbytečně umírají lidé, kteří nevědí, jak se chovat po nehodě. Proto pokračujeme v kampani, ve které připomínáme všem řidičům čtyři základní kroky, které je potřeba dodržet, aby předešli zbytečným nehodám,“ říká Jan Matoušek, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů. „Vloni jsme připravili Kartu řidiče s přehledným a jednoduchým návodem, kterou by měl mít každý ve svém vozidle. Máme na ni velice pozitivní ohlasy. Z průzkumu vychází, že téměř 70 % řidičů považuje Kartu řidiče za velmi přínosnou. Proto ji budeme rozesílat přímo do 1 800 000 domácností v Česku. Po 200 kusech dostane také každá autoškola v republice, distribuovat ji budou elektronicky i pojišťovny a STK,“ dodal Matoušek.

Povědomí o správném postupu je stále nízké

Kampaň vychází z údajů týkajících se sekundárních autonehod, ale také z výsledků průzkumu veřejného mínění s důrazem na znalost správného postupu při dopravních nehodách. Ten se ukázal jako stále poměrně nízký.

Z aktuálního průzkumu veřejného mínění totiž vyplývá, že znalost správného postupu při dopravní nehodě se pohybuje zatím jen okolo 23 %, přestože až 77 % řidičů tvrdí, že ví, jak správně postupovat v případě autonehody. Většina dotazovaných ale uznává, že právě znalost správného postupu dokáže zabránit sekundárním nehodám.

Z průzkumu chování řidičů také vychází, že jen 32 % řidičů si jako první krok obleče reflexní vestu, 44 % neví, do jaké vzdálenosti umístit trojúhelník a 35 % řidičů by místo odstupu od vozu za svodidla zůstalo na silnici, aby upozornili projíždějící auta.

4 kroky, které mohou zachránit život

  1. Oblékněte si reflexní vestu
    Porouchalo se vám auto nebo jste účastníky nehody? Než začnete cokoli dělat, vždy si nejprve oblékněte reflexní vestu. Teprve potom opusťte vozidlo. Při pohybu na vozovce přitom dbejte zvýšené opatrnosti.
  2. Umístěte výstražný trojúhelník
    Výstražný trojúhelník umístěte nejméně 50 metrů za vozidlo, na dálnici pak alespoň do vzdálenosti 100 metrů. Ujistěte se, že není nikdo zraněný. Pokud je někdo z účastníků nehody zraněný, volejte neprodleně 155 a postupujte podle pokynů.
  3. Opusťte vozovku
    Celá posádka vozu musí co nejrychleji opustit vozovku alespoň do vzdálenosti 5 metrů od místa nehody. Osobní věci ponechte ve vozidle! Manipulace s osobními věcmi výrazně zvyšuje riziko zranění. Za toto nebezpečí kabelka nebo peněženka nestojí.
  4. Volejte linku pomoci řidičům 1224
    Linka pomoci řidičům zajistí, že motorista dostane od smluvní asistenční společnosti své pojišťovny asistenci nebo odtah v rozsahu, který má sjednaný ve svém pojištění bez nutnosti znát konkrétní asistenční linku. Na provozu linky se podílejí všechny pojišťovny poskytující pojištění vozidel a k němu příslušné asistenční služby pro motoristy na celém území České republiky. Jedná se o unikátní projekt v celoevropském měřítku. Číslo na linku pomoci řidičům je 1224.

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru