Tenhle styl reklam nás hodně baví. Na mysli máme ty spoty, v nichž si jedna značka mile, ale vtipně utahuje z jiné. Ne, nemyslíme ty české o sousedech z Boleslavi… To totiž nemá ani humor ani styl. Myslíme takové jako tu, kterou si můžete prohlédnout ve videu výše.

Je skvělé, když jednotlivá oddělení komunikace a marketingu mají styl, protože pak se bavíme i my. Vzpomínáte si na nedávnou twitterovou komunikace mezi BMW a Audi, v níž se obě značky navzájem vtipně pošťuchovaly? Pokud si ji potřebujete připomenout, najdete ji zde.

Tentokrát něco podobného předvedl Jeep ve vztahu ke značce Kia. V případě korejské automobilky vám musíme připomenout video, ve kterém Kia prezentovala výjimečné schopnosti modelu Sorento. Udělala to tak, že moderní SUV lehce upravila a vydala se s ním na offrodovou specialitku Hell’s gate v mohavské poušti. Jakkoliv jsme tomu ani nechtěli věřit, auto, které je standardně doma spíše u škol a obchodních center tu extrémní skálu opravdu vyjelo. Působivé!

Jenomže to si asi nemyslí americký Jeep, který si o tomto kousku Sorenta myslí své. A ukazuje to v nové reklamě na speciální edici Jeepu Wrangler s názvem Moab Special Edition. Hlavními hrdiny ve velmi vtipně pojatém videu jsou dva chlapíci v maskách křečků. Proč právě těch? Protože „křečky“ Kia zaměstnávala před pár lety v reklamních videích na model Soul.

Tahle dost šílená dvojice se nejprve objeví u Sorenta zaparkovaného na příjezdové cestě rodinného domu. Jeden druhému nadšeně ukazuje pozvánku na halloweenské oslavy v mohavské poušti. Jakkoliv to zní jako fajn zábava, druhý „křeček“ začne přemýšlet nad tím, jak složité bude Kiu upravit, tak, aby offroadový výlet přežila. V tu chvíli ale ten první svého parťáka uklidní a vezme ho do svého Jeepu, který žádné modifikace nepotřebuje. Náročný terén zvládne sám.

Jak říkáme, je to hodně vtipné a jsme zvědaví, jestli Kia připraví nějakou odpověď. Takový nadhoz by si ji jistě zasloužil. 😊