Ještě před dvěma týdny to nikdo nečekal, ale dnes už je jasné, že do Frankfurtu se už na slavný autosalon asi nepodíváme.

Už minulý rok skončila smlouva mezi výstavištěm ve Frankfurtu a německou asociací automobilového průmyslu. To ale stále ještě neznamenalo, že se dalšího ročníku ve Frankfurtu nedočkáme. Probíhalo totiž výběrové řízení, do kterého se kromě právě Frankfurtu přihlásila také další německá města, konkrétně Mnichov, Stuttgart, Hamburk, Berlín nebo Kolín nad Rýnem. Zástupci výstavy řekli, že chystají zcela nový koncept celé akce, k čemuž má dopomoci možná změna místa konání.

A tento týden se ukázalo, že s novým konceptem opravdu jde ruku v ruce změna místa konání. Frankfurt ve výběrovém řízení nepostoupil, místo něj se rozhoduje mezi Berlínem, Hamburkem a Mnichovem. Všechna tři města mají velká výstaviště a o pořádání show mají velký zájem. To ale neplatí o automobilkách.

A na těch to stojí a padá, takže je ještě velkou otázkou, co s výstavou bude i po vybrání nového místa konání. Už za pár týdnů startuje další velký evropský autosalon, ten v Ženevě. A zatím je více automobilek, které se jej účastnit nebudou než těch, které budou. Premiér nových modelů bude jen hrstka a velcí automobiloví hráči se raději zaměří na jiné aktivity. Tak už tomu je pár let a zdá se, že se tento trend jen tak nezmění. A není se co divit. Na automobilky je vyvíjen obrovský tlak kvůli emisím, což je stojí velké peníze. Je pak logické, že další miliony nechtějí investovat do akce, jejíž návštěvnost každoročně klesá. Premiéra modelu prezentovaná například přes sociální sítě pak má mnohem větší sledovanost a stojí minimum.