V dnešních dobách není nájezd milionu kilometrů na autě ničím nemyslitelným, taková auta se objevují. Jak vypadá a jezdí Škoda Octavia druhé generace po téměř takovém nájezdu? Podívejte se,

V dobách před třemi desítkami let bylo nutné dělat přibližně každých 100 tisíc kilometrů generalní opravy motoru, dnešní motory jsou ale schopny vydržet i několikrát tolik. Otázkou je, jakou výdrž budou mít motory, které na trh přicházejí nyní. Tady filtr, támhle filtr, tady nějaká řídící jednotka a tak dále…

Druhá generace Škody Octavia již sice neměla tak spolehlivé motory jako ta první, ale stále šlo o poměrně spolehlivé jednotky. Záleželo ale samozřejmě na konkrétním typu. Tohle je auto z roku 2007, tedy ještě verze před faceliftem. Pohání ji naftový motor TDI – ovšem video neprozrazuje, o jaký motor konkrétně jde.

Tahle Octavia pochází z Irska a na tachometru svítí více než 940 tisíc najetých kilometrů. Jak moc se to na stavu auta podepsalo? To vše ukáže video z populárního irského kanálu Cars Ireland. Mimochodem je to nájezd, kterým by tato Octavia jezdící jako taxi, objela celou zeměkouli po rovníku. Ne jednou, ale 23krát!

Moderátorka videa Sinead McCann nám auto představí, sveze se v něm a vezme ho i na důkladnou prohlídku na STK. Výsledky budou poměrně překvapivé. Možná i proto, že auto jezdilo pravidelně na prohlídky do servisu. 

Kontrola v servis zjistila několik věcí, které je potřeba opravit. Jde například o uložení odpružení kol a převodovky. Opotřebeny jsou ale také žárovky nebo interiér. Jsou to ale takové drobnosti, které nezpůsobily negativní hodnocení a auto kontrolou na STK prošlo.

Šrámy na karoserii jsou po 11 letech provozu a 940 tisících kilometrech pochopitelné,  stejně jako některé zničené části interiéru v místech častého kontaktu řidičova těla s čalouněním dveří a podobně. 

Mimochodem nedávno jsme vám ukazovali i Škodu Octavia první generace s více než 700 tisíci najetých kilometrů. Pokud jste to propásli, článek otevřete zde.