Jaguar XJ se dočkal faceliftu a nejvyšší výbavy Autobiography – foto + video

Autor: Jan Karlík - 16. 6. 2015


Limuzína Jaguar nejvyšší řady XJ si pro modelový rok 2016 přináší nemalé změny pro boj se zavedenou konkurencí v podobě Audi A8, Mercedes-Benz třídy S a BMW řady 7. Novinky naleznete tradičně v designu, ale také technice a v úplně novém, nejvyšším výbavovém stupni, po vzoru SUV od Land Roveru pojmenovaném Autobiography.

Že se jedná o faceliftovaný modelový rok 2016 poznáte na první pohled podle přepracovaného předního i zadního nárazníku a především podle nových světlometů, které mají novou grafiku a full-LED technologii. Nové jsou také zadní světlomety. Exteriér bude také reflektovat vámi zvolenou výbavu. V případě ostřejší verze s názvem R-Sport bude nové XJ vynikat kompletním černým paketem, který úplně zanevřel na hliník a broušený kov, a jako bonus přidává decentní spoiler v zadní části. Opakem sportovní verze je již zmiňovaná výbava Autobiography. Ta je k dispozici pouze pro prodlouženou variantu L, na karoserii tato výbava přidá více chromu, najdete zde 20″ kola, perfektní kůži, obložení dubovým dřevem nebo podsvětlené výdechy klimatizace. Ve výbavě nechybí luxusní zadní sedadla či zábavní systém.

Interiéru vévodí nový informační systém InControl Touch Pro, který nabízí vylepšenou navigaci, konektivitu s Androidem i iOs, WiFi hotspot, nebo třeba audio Meridian s výkonem 1 300 W a 26 reproduktory. Kaplička přístrojů je pak tvořena nastavitelným 12,3″ displejem, který umí ukazovat mapu navigace. Zde můžete také sledovat nastavení nového adaptivního tempomatu s pomocníkem pro zácpy, detekcí provozu při couvání či poloautomatické parkování a kameru s ptačím pohledem.

Změny jsou ale také technického rázu. Pod kapotu XJ přichází nový vznětový šestiválec, který z původních 202 kW (275 koní) posílil na 221 kW (300 koní). Točivý moment má maximální hodnotu 700 Nm. Sprint z nuly na stovku zvládne toto provedení za 6,2 s a maximálně jede 250 km/h. Kombinovaná spotřeba je však s hodnotou 5,7 l/100 km, tak trochu z říše snů. Co nám však dělá větší radost je široká škála benzínových motoru. Základem je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec (176 kW/240 koní), nabídka dále pokračuje třílitrovým šestiválcem o výkonu 250 kW (340 koní) a na samém vrcholu je pak pětilitrový osmiválec, který je k dispozici ve třech výkonových variantách – 346 kW (470 koní), 375 kW (510 koní) a 404 kW (550 koní). Všechny jednotky jsou spojeny s osmistupňovým automatem ZF a standardně posílají výkon na zadní nápravu. K dispozici by tento aktualizovaný model měl být již na podzim tohoto roku.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru