Infiniti Q50 je vůz se skvělou pamětí na jména. Ale také na obličeje, polohy sedadel, teploty v kabině a trasy domů – a dokonce i na to, jakou klávesnici jeho řidič preferuje. Nový exkluzivní sedan dokáže, v závislosti na verzi a výbavě, řidiče nejen přivítat jménem, ale také třeba zobrazit fotografie rodiny a přátel na jedné ze dvou dotykových obrazovek.

Model Infiniti Q50, který bude uveden na trh v letošním roce s cenou od 861 160 Kč, přivádí myšlenku vozu s pamětí na zcela novou úroveň, jaká v exkluzivní střední třídě nemá obdoby. 96 volitelných nastavení deseti různých funkcí nabízí nespočet kombinací přizpůsobení a zaručuje optimální propojení vozu s řidičem podle jeho preferencí.

Infiniti Q50 si dokáže zapamatovat osobní nastavení až čtyř lidí, tří registrovaných uživatelů a jednoho hosta, které mají vliv na prostředí v interiéru, dynamiku výkonu a funkci bezpečnostních technologií.

Koncepci skrývající se za tímto špičkovým digitálním řešením označujeme slovy „Můj vůz mne zná“ (My car knows me). A její funkce je stejně jednoduchá jako tento slogan: o vše potřebné se stará samotný vůz a několik ovládacích prvků, které využívá, je zcela intuitivních.

Základním prvkem koncepce „Můj vůz mne zná“ je moderní inteligentní klíč Infiniti i-Key. Každý z těchto dvou klíčů, které jsou s každým vozem Q50 dodávány, uchovává osobní nastavení dvou různých řidičů. Informace se ukládají automaticky a lze je snadno aktualizovat nebo odstranit na dotykových obrazovkách. Jako součást přizpůsobení osobních profilů lze nahrát až 16 fotografií.

I když se paměťové funkce v různých zemích a u různých verzí modelu Q50 liší, nabídka motorů a převodovek (včetně nového voliče jízdního režimu Infiniti Drive) je stejná. Volič jízdního režimu je ovládán přepínačem na středovém panelu a nabízí následující možnosti dynamiky jízdy: standardní, sportovní, ekonomickou (mimo dieselové motory), na sněhu (pouze s automatickou převodovkou) a osobní.

Pomocí osobního nastavení si řidič (v závislosti na zemi a verzi vozu) může nastavit jízdní vlastnosti podle svých představ. To se týká nejen motoru a řazení, ale u vozů vybavených systémem přímého adaptivního řízení (DAS – Direct Adaptive Steering) také síly a odezvy řízení.

Přečtěte si také:  Ford bude od roku 2023 vyrábět v Rumunsku nový užitkový vůz a o rok později přidá elektromobil

Vůz Infiniti Q50 si také dokáže zapamatovat preference jednotlivých řidičů u řady špičkových technologií, které sice nejsou na pohled viditelné, ale přispívají k pohodlí a bezpečnosti jízdy. Pokud tyto systémy umožňují nastavení – od pouhého zapnutí či vypnutí až například po požadovanou úroveň elektronického zásahu – jsou tato nastavení ukládána a automaticky aktivována pokaždé, když příslušný řidič usedne za volant.

To zaručuje, že elektronické systémy vozu Q50 (včetně těch, které jsou součástí bezpečnostní koncepce Safety Shield) jsou vždy přesně nastaveny podle požadavků řidiče, který nemusí složitě mačkat tlačítka nebo procházet nabídky.

Klid a pohodlí, které tato funkce přináší, jsou neocenitelné také vzhledem k tomu, že systém Safety Shield je u modelu Q50 komplexnější než kdy dříve. Mezi jeho součásti patří světově první systém prediktivního varování před čelní srážkou (FCW – Forward Collision Warning), který díky nejmodernějším technologiím senzorů dokáže reagovat nejen na rychlost a vzdálenost vozidla jedoucího před vámi, ale také toho, které jede před ním.

Mezi další systémy, z nichž mnohé umožňují přesné uživatelské přizpůsobení podle řidiče a cesty, patří (v závislosti na verzi a zemi) prevence srážky při couvání (BCI – Back-Up Collision Intervention), inteligentní brzdový asistent (IBA – Intelligent Brake Assist), zdokonalení příčné stability (LSE – Lateral Stability Enhancement), aktivní řízení trakce (ATC – Active Trace Control), adaptivní tempomat (ICC – Intelligent Cruise Control), asistent kontroly vzdálenosti (DCA – Asistent Distance Control), automatický přepínač dálkových světel (HBA – High Beam Assistant), systémy sledování slepého úhlu (Blind Spot Intervention and Warning) nebo aktivní řízení jízdy v pruhu (ALC – Active Lane Control), další světově první systém, který s pomocí přímého adaptivního řízení (je-li jím vůz vybaven) udržuje vůz ve středu jízdního pruhu na dálnici.

Prostředí interiéru pak nabízí ještě více možností přizpůsobení, která vůz Q50 opět automaticky nastaví, když řidič usedne za volant. V závislosti na verzi lze nastavit a uložit polohu místa řidiče (včetně sedadla, sloupku volantu a venkovních zrcátek), nastavení klimatizace, trasy a možnosti navigace a předvolby komunikačních, informačních a zábavních funkcí systému Infiniti InTouch™. Každý řidič si také může vybrat obsah obrazovek, jazyk komunikace, barvy, fotografie a ovládací zkratky. Systém si dále pamatuje, zda preferujete údaje o spotřebě v litrech na 100 km či v mílích na galon, teplotu ve stupních Fahrenheita nebo Celsia a analogové nebo digitální hodiny.

Přečtěte si také:  Nový elektromobil Mercedes-Benz EQB představen. Značka říká, že je to "elektromobil v rodinném balení"

Tisková zpráva/-PS-