Automobil se jménem Icona Vulcano se objevil na prvních počítačových renderech už někdy v roce 2013. Hypersport čínského původu s sebou nesl velké sliby. Revoluční použití titanu na karoserii vozu, karbonový monokok a nebo dokonce takové dynamické parametry, díky kterým bude schopný zajet Nordschleife za 7:20. Jaká je realita v roce 2016?

Patrně zejména kvůli použitému titanu, je jednou z největších vrásek tohoto vozu cena. Pokud byste tuhle exkluzivitu chtěli, musíte na stůl položit 2,5 milion liber (cca 80 000 000 Kč). Když už jsme u toho titanu. Zpracovat tento kov do podoby karoserie je extrémně náročné. Vytvarovat karoserii z titanu a karbonových vláken zabere 10 000 hodin ruční práce! Některé panely jsou přitom pouze 0,5 milimetru tenké. Titan má sice extrémní odolnost vůči korozi, nicméně sliby o nízké hmotnosti jsou pryč. Icona Vulcano váží celkových 1 595 kilogramů, a to není úplně málo. V této kategorii umí ostatní výrobci dokonce o 200 kg méně.

Další zklamání se dostaví po nahlédnutí do motorového prostoru. Výrobce původně sliboval atmosférický dvanáctiválec, který bude kombinovaný s elektromotorem. Místo něj zde však najdete 6,2litrový přeplňovaný osmiválec z Chevroletu Corvette ZR1. Tady se však neskončilo. K vývoji vozu a ladění motoru byl přizván chlapík jménem Claudio Lombardi, někdejší inženýr Ferrari a šéf závodní stáje. Po úpravách může tento motor dávat výkon až 1 000 koní, nicméně sériové provedení bylo celkem zásadně omezeno. Produkční verze vozu nabídne „jen“ 679 koní a 843 Nm točivého momentu. Takové dynamické parametry udávají zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a na dvoustovku se vůz dostane za pouhých 8,8 sekundy. Nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 354 km/h. Parametry více než slušné, nicméně od původních plánů se poměrně dost liší.

Vulcano Titanium čeká výstavní premiéra od 1. do 3. září na britské přehlídce Salon Privé Concours d’Elegance. Zde si přitom trojice šťastných zájemců bude moci dvoumístné kupé rovnou objednat. Takže pravděpodobně vzniknou tři krásná titanová těžítka ve sbírkách arabských šejků.