I tohoto jsou čeští řidiči schopni. Z dálnice sjížděli protisměrem a blokovali policejní hlídku

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Policie ČR - 13. 6. 2025


Nikdo nemá rád kolony. Nikdo nemá radost, když někde dojde k nehodě a následně musí čekat, než jsou její následky odklizeny. Nemělo by to ale znamenat, že se řidiči začnou chovat jako smyslů zbavení. A takových bohužel policie jen před pár dny řešila hned několik.

Minulou středu došlo na dálnici D1 u Holubic k nehodě tří aut, ke které musely vyjet všechny složky IZS, včetně záchranářského vrtulníku. Dálnice tedy musela být na dobu nezbytně nutnou uzavřena. Je to otrava, ale mělo by to být pochopitelné. Ovšem policisté pospíchající k nehodě se setkali s poměrně nečekanou překážkou v podobě naprosto neukázněných řidičů.

„U nájezdu na 210. kilometru totiž začali někteří motoristé z nehybné kolony vozidel otáčet své vozy a vyjíždět z dálnice protisměrem. Hustý provoz způsobil, že policejní vůz byl zcela zablokován. Ani dlouhé vteřiny spuštěné sirény nepomohly k uvolnění cesty. Teprve po zásahu dálničního policisty, který řidičům jasně ukázal, aby zacouvali zpět, mohla hlídka pokračovat k místu nehody. Tento incident opět ukázal, jak nebezpečné může být porušování pravidel v kritických situacích,“ popsal krajský policejní tiskový mluvčí Petr Vala.

Policisté se na místě moc nezdržovali, což ale neznamená, že ti, kteří předváděli manévry v protisměru, zůstanou bez trestu. Všechny registrační značky aut jsou totiž zaznamenány na policejní kameru a policisté upozorňují, že to budou řešit. Řidičům za otáčení, couvání nebo jízdu v protisměru hrozí vysoké sankce. V příkazním řízení může šofér na místě zaplatit pokutu ve výši 4500 Kč až 5500 Kč, ve správním řízení pak pokuta může dosáhnout až 25 000 Kč a do karty řidiče mu přibude 6 trestných bodů.

„Otáčení, couvání a jízda v protisměru výrazně zvyšují riziko vážných dopravních nehod s fatálními následky. Na dálnicích s podobným jednáním ostatní řidiči nepočítají a neočekávají ho. Navíc vysoká rychlost výrazně zkracuje čas na reakci a zvyšuje pravděpodobnost čelního střetu. Při nehodách pak tito nezodpovědní šoféři v kolonách mohou blokovat průjezd složkám integrovaného záchranného systému, což může zbytečně zkomplikovat a prodloužit dojezdovou dobu, která je při záchraně zraněných klíčová,“ upozorňuje Petr Vala.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru