OMV_a_dobijeci-stanice-IONITY- (1)

I čerpací stanice se musí přizpůsobit. Řada z nich bude muset povinně instalovat dobíjecí místa pro elektromobily

Autor: Anina Russová - Zdroj: Německý státní tajemník Steffen Hebestreit, Focus Online - Foto: IONITY - 5. 6. 2024


V souvislosti s elektromobilitou se velmi často mluví o nedostatečné infrastruktuře. Zatímco počet elektromobilů na silnicích postupně roste, počty dobíjecích stanic nestačí. Ne snad, že by jejich množství také nerostlo, ale je to pomaleji. Problém to není jen v Česku, ale už i v Německu, kde je podíl bateriových aut mnohem vyšší.

Němečtí zákonodárci se tento problém rozhodli vyřešit. Na stole je nový návrh zákona, který počítá s tím, že od roku 2028 budou muset velké čerpací stanice zákazníkům nabízet alespoň jedno rychlodobíjecí místo. Nařízení by se mělo týkat jen těch provozovatelů, kteří mají ve svém portfoliu více než 200 čerpacích stanic. Tací budou muset zprovoznit dobíjecí místo s alespoň 150kWh nabíječkou.

Dle vládního plánu by tak Německo mělo získat asi 8000 rychlodobíjecích míst, které v současné době opravdu citelně chybí. „Máme příliš málo dobíjecích míst, takže se zákazníkům nechtějí kupovat elektrická auta. Nemohou si totiž být jisti, že jej budou moci nabíjet tam, kde potřebují,“ uvedl státní tajemník Steffen Hebestreit na tiskové konferenci. Dodal ale, že státu se zatím fakticky nevyplatí nabíječky instalovat, protože není dost elektromobilů. Celý problém přirovnal k otázce, zda bylo dříve vejce nebo slepice. A nařízení pro velké hráče mezi čerpacími stanicemi to podle něj pomůže vyřešit.

„Aby se pro elektromobil rozhodlo více lidí, musí být dostatek nabíjecích stanic jak ve městech, tak mimo ně,“ doplnil také Hebestreit. A navíc je dle svých slov přesvědčen o tom, že německá vláda se musí zaměřit na to, aby v nabídce byly dostatečně dostupné modely. Jen tak totiž zvládne svůj závazek mít v roce 2030 na silnicích 15 milionů aut. Dalo se ale čekat, že takové nařízení se nijak výrazně nebude líbit provozovatelům čerpacích stanic. Ke všemu se vyjádřil například šéf Aralu, který řekl: „Měli bychom se spíše soustředit na ty lokality, kde existuje reálná šance využití dobíjecí stanice. Opravdu ne každá čerpací stanice potřebuje také dobíjecí místo.“


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru