Hyundai uvedl model Staria na jaře 2021 a hned tehdy bylo jasné, že tenhle velký vůz nechce zapadnout. Místo tradiční „rodinné dodávky“ přišlo MPV s hladkými plochami, velkými okny a výrazným světelným podpisem, které si na silnici člověk jen tak nesplete. Teď, po necelých pěti letech na trhu, přichází modernizace pro modelový rok 2026. Změny jsou často nenápadné na první pohled, ale o to víc se soustředí na věci, které se řeší každý den.
Hyundai facelift zatím představil v Jižní Koreji, kde už je modernizovaná Staria také k objednání. A i když se v Evropě a v Česku Staria neobjevuje zdaleka tak často, právě zde mohou být další kroky značky zajímavé, hlavně kvůli plánům s elektrickou verzí.
Na karoserii jsou novinky, ale chce to se dívat pozorně
Kdo čeká radikální přepracování vzhledu, bude spíš pátrat po detailech. Základní silueta zůstává stejná, takže Staria pořád působí moderně a „kosmicky“, jak se od ní čeká. Přesto se vpředu několik věcí změnilo.
Přečtěte si také:
Hyundai upravil světelný podpis. Vpředu je nově nepřerušený LED pás přes celou šířku, po stranách doplněný o vyrytá loga Staria. Spodní světlomety jsou lépe zapuštěné do nárazníku a liší se také vzor otvorů pro přívod vzduchu k chlazení.
U vyšší výbavy Lounge se mění i maska. Dostala decentní chromové akcenty a opticky se víc odděluje od spodní části nárazníku. O čistě elektrické variantě Staria zatím Hyundai v rámci této prezentace nic konkrétního nepotvrdil, i když se už objevily testovací prototypy s odlišným předním nárazníkem.
Přibyla také nová barva Classy Blue Pearl. Výbava Lounge navíc rozšiřuje nabídku laků o odstín Galaxy Maroon Pearl.
Interiér zůstává povědomý, ale technika i ovládání se posunuly
Uvnitř se Hyundai nesnažil překopat celé uspořádání. Místo toho se zaměřil na prvky, které řidič i posádka vnímají nejvíc. Nejviditelnější je růst displejů. Digitální přístrojový štít i centrální infotainment se zvětšily z 10,25 na 12,3 palce a běží na nejnovějším softwaru značky. Ten podporuje i vzdálené aktualizace, tedy takzvané OTA.
Palubní deska dostala nové výdechy ventilace a přibylo i nové odkládací místo v podobě přihrádky či „tácu“. Změny se týkají také středové konzole. Hyundai přidal více fyzických ovladačů a naopak ustoupil od dotykových tlačítek, která měl předchozí model.
Modernější je i volant. Ve výbavě Lounge se objevuje elektronické ovládání volby převodovky na sloupku řízení, řešené podobně, jak to Hyundai používá například u elektrických modelů Ioniq. Praktickou novinkou je i pomocné madlo vedle řidičova sedadla, které má usnadnit nastupování. Zároveň se objevují nové možnosti barev čalounění a více asistenčních systémů ve standardu.
Přečtěte si také:
Co zůstává stejné, je široká nabídka uspořádání interiéru. Staria se dál nabízí od dvoumístných užitkových verzí až po jedenáctimístné varianty rozložené do čtyř řad.
Pohodlí na palubě má být lepší. Motory se v Koreji nemění, v Česku se čeká elektromobil
Hyundai se u faceliftu zaměřil také na komfort. Modernizovaná Staria má přepracované nastavení podvozku a upravená uložení pomocného rámu. Varianta Lounge těží z takzvaných hydro pouzder, která mají lépe tlumit rázy a vibrace. Zlepšit se má i odhlučnění kabiny, a to kombinací úprav zavěšení kol a zesílením izolačních vrstev.
Součástí změn je i vyztužení karoserie v místě napojení předního zavěšení, což má přispět k lepší stabilitě. Vzadu se pak objevují zmíněná řešení pro jemnější filtraci nerovností.
Zajímavé je, že na domácím korejském trhu zůstává nabídka pohonů beze změn. Základem je atmosférický benzinový šestiválec 3,5 litru s výkonem 240 koní, který umí jezdit i na LPG. Druhou možností je samodobíjecí hybrid (full-hybrid), kde pracuje přeplňovaný motor 1,6 litru a jeden elektromotor, dohromady s výkonem 245 koní. Plně elektrická verze je podle dostupných informací stále „na cestě“, ale zatím bez finálních detailů.
Hyundai Staria se začne prodávat v Americe. Dostane ale logo tradiční americké automobilky
V Česku se však podle dostupných informací situace vyvíjí jinak. Po modernizaci má z nabídky zmizet hybrid spojený s benzinovým čtyřválcem 1,6, který v evropském provedení nabízí kombinovaných 218 koní a 367 Nm. Staria by tu následně měla pokračovat už jen jako elektromobil. Představení elektrické varianty se očekává v prvním čtvrtletí 2026 a uvedení na trh ve druhém nebo třetím čtvrtletí 2026.
Kolik stojí v Koreji a kdy se rozjede do světa
Objednávky v Jižní Koreji už běží. Základní cena startuje na 32,59 milionu wonů (v přepočtu přibližně 460 000 Kč). Podle výbavy se může vyšplhat až na 48,76 milionu wonů (v přepočtu přibližně 690 000 Kč).
Přečtěte si také:
Korejské ceníky zmiňují i podrobnosti podle typu provedení. Hybrid vychází nejméně na 36,17 milionu wonů (v přepočtu přibližně 510 000 Kč) v případě třímístné užitkové verze. Osobní varianty začínají na 35,02 milionu wonů (v přepočtu přibližně 490 000 Kč) u šestiválce a na 38,76 milionu wonů (v přepočtu přibližně 550 000 Kč) u hybridu.
Hyundai počítá s tím, že po domácím startu bude následovat i globální uvedení. U nás bude ale cena výrazně vyšší, aktuální hybridní provedení startuje u nejnižší výbavy Comfort na 1 179 990 Kč s DPH.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek










