Automobilka Hyundai je se svým modelem Ioniq Hybrid držitelem světového rychlostního rekordu v kategorii hybridních speciálů vycházejících ze sériových automobilů. Americké zastoupení automobilky vzalo sériový vůz, provedlo na něm několik důležitých úprav a vydalo se s ním na solné pláně do Boneville. A jak to dopadlo?
A dopadlo to dobře, padl nový rychlostní rekord. Ioniq Hybrid se rozjel na 250 km/h. Úpravy, které na voze byly provedeny, zahrnovaly zejména instalaci bezpečnostních prvků jako jsou bezpečnostní rám a šestibodový bezpečnostní pás. Z interiéru naopak zmizela spousta „zbytečných“ věcí, samozřejmě kvůli úspoře hmotnosti. Upraven byl vůz také z hlediska dynamiky, podvozek byl o 10 cm snížen a dostal kompletní zakrytování. Zapomenout nelze ani na celoplošné kryty kol.
V automobilce upravili ale i benzínový motor, který dostal upravený výfuk i sání. Důležitější změnou je ale vstřikování rajského plynu (oxidu dusného: N2O), který dokáže krátkodobě poměrně výrazně zvýšit výkon. Nová je také maska chladiče, která pochází z elektrické verze.
Rychlostní rekord nese hodnotu 157,825 mil v hodině, to je v přepočtu přibližně 254 km/h. Při jedné jízdě překonal vůz dokonce rychlost v přepočtu 260 km/h. Sériový vůz přitom jede maximálně 185 km/h.
Pokud by vám bylo divné, že Hyundai Ioniq Hybrid je s rychlostí „pouhých“ 254 km/h nejrychlejším hybridem na světě, pak je nutno dodat, že je to podle tabulek FIA. Auta jako Ferrari LaFerrari nebo Porsche 918 Spyder se totiž k rekordní jízdě v kategorii XI skupiny A určené hybridům (zatím?) nepřihlásila.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5492″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]