Hyundai IONIQ 6

Hyundai IONIQ 6 představen. Stylový elektromobil má dojezd až 610 km

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Hyundai - Tisková zpráva - 15. 7. 2022


Hyundai představil v digitální světové premiéře netrpělivě očekávaný elektrifikovaný streamliner IONIQ 6. Nový model v produktové řadě elektromobilů IONIQ posouvá hranice elektromobility řadou vyspělých technologií, přizpůsobitelným prostorem i funkcemi a mimořádně dlouhým dojezdem.

Hyundai IONIQ 6 nabídne podle předběžných testů dle WLTP dojezd více než 610 km na jedno nabití, a to ve spojení s všestrannou technologií ultra rychlého nabíjení s napětím 400 V nebo 800 V, která je součástí modulární platformy pro elektromobily E-GMP (Electric-Global Modular Platform) společnosti Hyundai Motor Group. IONIQ 6 navíc disponuje nejlepší aerodynamikou ze všech dosavadních modelů Hyundai a řadou atraktivních funkcí, umocňujících zážitky z elektrické mobility, od dvoubarevného ambientního osvětlení přes funkci Speed Sync Lighting až po speciální funkci EV Performance Tune-up a zvukovou technologii e-ASD (Electric Active Sound Design).

„IONIQ 6 je ve strategii značky Hyundai dalším ambiciózním krokem vpřed, který urychlí přechod na elektrifikaci a upevní naši pozici globálního lídra v segmentu elektromobilů,“ řekl Jay Chang, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Company. „Elektrifikovaný streamliner IONIQ 6 poskytne řidičům i cestujícím jedinečné a osobité zážitky, optimalizované ve všech ohledech tak, aby přinášely novou definici elektrické mobility.“

Přečtěte si také:  Evropské politiky bude při českém předsednictví v Radě EU vozit 55 elektrických škodovek. Řidiči dostali školení o specifikách jízdy s elektromobily

Přizpůsobitelný vnitřní prostor pro snadný život na cestách

Elektrifikovaný streamliner využívá výhody platformy E-GMP. Díky ní disponuje extrémně dlouhým rozvorem náprav, 2950 mm. Zákazníci mají na výběr 20“ nebo 18“ kola. IONIQ 6 s pozoruhodnou celkovou délkou 4855 mm, vnější šířkou 1880 mm a vnější výškou 1495 mm zaujme na první pohled osobitě štíhlým a stylovým designem, jímž vyčnívá z davu vzájemně si velmi podobných elektromobilů.

„IONIQ 6 je navržen a zkonstruován jako místo, které ve všech ohledech vylepší naše každodenní životy a probudí náš potenciál,“ řekl Thomas Schemera, výkonný viceprezident, globální marketingový ředitel a vedoucí divize pro zákaznické zážitky ve společnosti Hyundai Motor Company. „Jeho inovativní interiér je důkladně koncipován jako útulný osobní prostor, v němž si cestující mohou díky nejmodernějším technologiím užívat bezpečnou, zábavnou jízdu bez jakýchkoli stresů. Prostorný interiér, jehož základem je trvalá udržitelnost a praktická využitelnost, znovu posouvá elektromobily o krok vpřed, a to v souladu s hodnotami našich zákazníků.“

Hyundai IONIQ 6

Designéři se při vývoji vnitřního prostoru Hyundai IONIQ 6 zaměřili především na to, aby v něm řidič a cestující nalezli komfortní a individualizovaný úkryt před okolním světem. Dvoubarevné ambientní osvětlení umožňuje řidiči individualizovat si vzhled a atmosféru v interiéru výběrem ze spektra 64 barev a šesti předem zvolených motivů. Režim Speed Sync Lighting obohacuje zážitky z cestování o další emoce vyvolávané změnami jasu světla pro řidiče a spolujezdce v závislosti na zrychlování a zpomalování.

Volitelná relaxační komfortní sedadla vpředu umožňují pohodový odpočinek jednoduchým nastavením jejich sklonu. Všechna sedadla jsou navíc specificky koncipována pro elektromobily. V porovnání s konvenčními modely jsou přibližně o 30 procent tenčí, a poskytují tak cestujícím více prostoru. Praktičnost pro zákazníky vylepšují čtyři vstupy USB typu C a jedno rozhraní USB typu A.

Přečtěte si také:  Průzkum ukázal, že elektromobily jsou nejvhodnější pro majitele rodinných domů

Zážitek z jízdy v modelu IONIQ 6 vylepšuje také speciální funkce EV Performance Tune-up, díky níž si řidič může libovolně nastavovat účinek posilovače řízení, výkonovou charakteristiku elektromotoru, citlivost pedálu plynu a provozní režim poháněcího ústrojí. Řidiči si mohou dle svých přání vytvářet rozmanité kombinace jednotlivých nastavení několika kliknutími.

Hyundai IONIQ 6 je vybaven zvukovou technologií e-ASD (Electric Active Sound Design), díky níž je tento elektromobil ještě atraktivnější a ohleduplnější vůči ostatním lidem. Cestující uvnitř vozu slyší optimalizovaný zvuk připomínající kosmickou loď. Barva zvuku se přitom mění na základě provozního stavu vozidla.

Hyundai IONIQ 6

„IONIQ 6 emocionálně spojuje funkčnost s estetikou,“ řekl SangYup Lee, výkonný viceprezident a vedoucí designového centra Hyundai. „Osobitý aerodynamický design je výsledkem úzké spolupráce mezi inženýry a designéry a vyznačuje se mimořádnou pozorností věnovanou detailům i důkladným zaměřením na požadavky zákazníků. IONIQ 6 jsme vytvořili jako dokonale přiléhající ulitu, která nabízí individualizovaný prostor pro všechny.“

Pozoruhodný výkon a dostatek elektrické energie

IONIQ 6 bude k dispozici s kombinací elektromotorů a baterií, jimiž splní požadavky prakticky všech zákazníků. Baterii o kapacitě 77,4 kWh lze kombinovat se dvěma druhy pohonu: zadních nebo všech kol. Vrcholná verze se dvěma elektromotory umožňuje pohánět všechna kola a nabízí celkový nejvyšší výkon 239 kW a maximální točivý moment 605 N.m. Vůz s touto konfigurací pohonu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za obdivuhodných 5,1 sekundy.

Přečtěte si také:  Test Mercedes-Benz EQB 300 4Matic | elektromobil (2022)

Hyundai IONIQ 6 se může pochlubit pozoruhodně nízkou spotřebou elektrické energie. Verze se standardní baterií o kapacitě 53 kWh, 18“ koly a jedním elektromotorem pohánějícím zadní kola bude mít podle předběžných testů na základě metodiky WLTP spotřebu elektrické energie méně než 14 kWh/100 km. IONIQ 6 je tak jedním z energeticky nejhospodárnějších vozidel na trhu.

Platforma E-GMP modelu IONIQ 6 podporuje nabíjecí infrastrukturu pracující s napětím jak 400 V, tak 800 V. Standardně používá 800V nabíjení. Nabíjení s napětím 400 V probíhá bez nutnosti využívat dodatečné komponenty nebo adaptéry. Z nabíječky o výkonu 350 kW lze IONIQ 6 nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut.

Hyundai IONIQ 6

Hyundai IONIQ 6, stejně jako již prodávaný Hyundai IONIQ 5, nabízí inovativní funkci V2L (Vehicle-to-Load), která zákazníkům umožňuje nabíjet jakákoli elektrická zařízení, což je ideální pro napájení nezbytných zařízení například při výpadku elektrického proudu, kempování nebo výletech. V2L lze využívat pomocí adaptéru nabízeného jako příslušenství, který se připojí k venkovní nabíjecí zásuvce. Kromě venkovní elektrické zásuvky je pod zadními sedadly k dispozici další zdířka pro nabíjení laptopů, telefonů a podobných zařízení.

Přínosné technologie a užitečné prvky výbavy

Modulární přístrojová deska modelu IONIQ 6 nese 12“ dotykový displej informačního a zábavního systému a 12“ digitální panel sdružených přístrojů, jehož vyspělé technologie zlepšují uživatelům digitální zážitky, které si mohou přizpůsobit svým přáním.

Přečtěte si také:  Ford pracuje na systému, který bude umět automaticky snížit rychlost i bez dopravních značek

Informační a zábavní systém modelu IONIQ 6 poskytuje v reálném čase informace o dojezdu na základě aktuálního stavu nabití baterie, a to v přehledné podobě na mapě navigační funkce. Systém doplňují online služby, které pomohou vyhledat a naplánovat nejlepší trasu včetně nabíjecích stanic na vybrané cestě.

Uživatelská rozhraní Apple CarPlay a Android Auto vypadají na širokoúhlém displeji skvěle. K dispozici je podpora připojení většího počtu zařízení prostřednictvím Bluetooth, takže současně lze spárovat dvě zařízení – jedno pro telefonování a jedno pro přehrávání hudby. Osm reproduktorů, včetně subwooferu, prémiového audiosystému Bose je strategicky rozmístěno v interiéru vozidla tak, aby byla zaručena vysoká kvalita poslechu. Navigační systém využívá aktualizace Bluelink pro informační a zábavní systém plus mapové podklady.

Vyspělé asistenční systémy zajistí vysokou úroveň bezpečnosti

Hyundai IONIQ 6

Hyundai IONIQ 6 je vybaven novou úrovní vyspělých asistenčních systémů Hyundai SmartSense, které zajišťují v silničním provozu nejvyšší úroveň bezpečnosti a komfortu.

Asistent pro jízdu po dálnici (Highway Driving Assist) pomáhá udržovat nastavenou rychlost i vzdálenost od vozidla v předu během jízdy po dálnici, zatímco udržuje vozidlo ve středu jízdního pruhu, a to i při průjezdu zatáčkou. V případě, že se vůz jedoucí podél jedné nebo druhé strany přiblíží příliš, upraví systém dráhu jízdy, aby nebezpečí odvrátil. Pokud se vozidlo pohybuje pod stanoveným rychlostním limitem, řidič drží ruce na volantu a aktivuje směrový ukazatel, vůz automaticky změní jízdní pruh do požadovaného směru.

Inteligentní adaptivní tempomat (SCC) pomáhá udržovat vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a stanovenou rychlost, a to s využitím znalosti jízdního stylu řidiče. Ve chvíli, kdy systém SCC není aktivní, se vozidlo učí řidičův jízdní styl. Po své aktivaci se systém přestává učit a při řízení napodobuje naučený jízdní styl.

Přečtěte si také:  Nové BMW řady 7 se představuje. V Evropě (zatím) jen jako elektromobil, jinde ve světě i s benzinovým V8

Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) pomáhá za jízdy předcházet kolizím s objekty před vozidlem. Pokud vpředu jedoucí vozidlo náhle zpomalí, nebo je-li detekováno riziko čelní kolize se stojícím vozidlem nebo chodcem, systém řidiče upozorní. Jestliže riziko kolize přetrvává i po výstraze, poskytne systém řidiči automaticky další asistenci, tentokrát v podobě nouzového brzdění. Stejný zásah následuje také v případě, že se za jízdy vyskytne hrozba kolize s cyklistou vpředu, nebo s protijedoucím vozidlem při odbočování na křižovatce.

Hyundai IONIQ 6

Od výbavového stupně Style nabídne IONIQ 6 také vylepšené asistenční funkce pro průjezd křižovatkou, detekci protijedoucích vozidel při předjíždění, detekci vozidla při změně jízdního pruhu a aktivní zásah do řízení při vyhýbacím manévru. V případě, že vozidlo při průjezdu křižovatkou rozpozná nebezpečí kolize s přijíždějícími vozidly zprava nebo zleva, automaticky nouzově zabrzdí. Pokud rozpozná nebezpečí při změně jízdního pruhu, zahájí automatický úhybný manévr, stejně jako v případě rizika kolize s chodcem, částečně se nacházejícím v dráze jízdy.

Mezi další funkce pro částečně autonomní jízdu patří rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost s inteligentním tempomatem ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), který upravuje rychlost vozidla podle platného omezení rychlosti jízdy, a asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist), který automaticky zapíná a vypíná dálkové světlomety, aby zabránil oslňování protijedoucích řidičů.

Přečtěte si také:  Audi plánuje velkou elektrifikaci. Dotkne se už příští generace výkonné RS3, která tak přijde o skvělý pětiválec

Hyundai IONIQ 6 je vybaven rovněž několika funkcemi, které souvisejí s pozorností řidiče. Asistent pro sledování únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) sleduje řidičovu pozornost a v případě, že zaregistruje známky nepozornosti, doporučí přestávku v jízdě. V případě zastavení během jízdy navíc upozorní na rozjíždějící se vozidlo vpředu.

Některé funkce dokonce vzájemně spolupracují, aby zabránily kolizím v rozmanitých jízdních situacích. Aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly ve slepém úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist) pomáhá pomocí radarového senzoru předcházet při změně jízdního pruhu kolizím s vozidlem jedoucím vzadu ve vedlejším jízdním pruhu. Je-li při zapnutí ukazatele směru na znamení zamýšlené změny jízdního pruhu detekováno riziko kolize s vozidlem, které jede po straně vzadu, systém řidiče upozorní. Jestliže IONIQ 6 vyjíždí z podélného parkovacího místa a BCA rozpozná riziko kolize s vozidlem po straně vzadu, může řidiči pomoci nouzovým brzděním.

Hyundai IONIQ 6

Další funkce, kamerové sledování slepého úhlu BVM (Blind-Spot View Monitor), zobrazuje záběr slepého úhlu pro bezpečnou změnu jízdního pruhu. V případě, že je aktivováno směrové světlo, ukáže záběr slepého úhlu v požadovaném směru.

IONIQ 6 dbá také o bezpečnost cestujících na sedadlech vzadu, a to upozorňováním na riziko pro bezpečné vystupování SEW (Safe Exit Warning), které pasažéry varuje, že se během jejich vystupování zezadu přibližuje jiný vůz. Pokud v takovém případě pasažér po zastavení otevře dveře, zazní zvukové varování.

Parkování ještě více usnadňuje široká nabídka parkovacích asistenčních funkcí. Dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent RSPA 2 (Remote Smart Parking Assist 2) umožní řidiči zaparkovat „na dálkové ovládání“. Tato funkce je využitelná pro podélně, kolmo, a dokonce i šikmo situovaná parkovací místa.

Přečtěte si také:  Řidič se rozhodl skočit v Los Angeles na běžné silnici s Teslou z půjčovny. Dopadlo to tak, jak se dalo čekat

360° kamerový systém SVM (Surround View Monitor) zobrazuje záběr nejbližšího okolí vozidla pro usnadnění parkování. Asistent pro zabránění kolize (PCA) pomáhá předcházet kolizím s chodci a jinými překážkami v okolí vozu při parkování či vyjíždění z parkovacího místa. Pokud systém rozpozná riziko kolize, zobrazí upozornění a v případě potřeby aktivuje brzdy.

Hyundai IONIQ 6

Podobně reaguje i asistent pro odvrácení kolize s projíždějícími vozidly při couvání RCCA (Rear Cross Traffic Collision Avoidance Assist), který předchází kolizím s projíždějícími vozy zleva a zprava při couvání. I zde je při rozpoznání nebezpečí zobrazeno upozornění a v případě potřeby také automaticky aktivováno nouzové brzdění.

Aktualizace softwaru OTA

Hyundai IONIQ 6 je prvním modelem značky Hyundai, který bude nabízet funkci bezdrátových aktualizací softwaru různých řídicích jednotek. Technologie bezdrátového přenosu dat OTA (Over-the-Air) umožní řidičům aktualizovat u jejich vozu řídicí jednotky elektrických zařízení, autonomní jízdy, sady akumulátorů atd. To přinese ještě bezpečnější a komfortnější jízdu. Řidiči si mohou nechat pomocí funkce OTA aktualizovat také mapové podklady a multimediální software.

Přečtěte si také:  Svolávací akce za 37. týden: elektrická BMW mohou začít hořet a Fiat vás může zranit

Nabídka barev pro IONIQ 6

IONIQ 6 bude k dispozici s paletou 12 barev karoserie, která zahrnuje matné laky Gravity Gold, Abyss Black Pearl, Nocturne Gray, Digital Green a Serenity White, metalické laky Curated Silver, Nocturne Gray, Ultimate Red, perleťové laky Transmission Blue, Biophilic Blue, Digital Green, případně odstín Byte Blue.

Interiér bude na českém trhu nabízen ve dvou barvách: černé a v kombinaci tmavě a světle šedé.

Výroba modelu IONIQ 6

Zahájení výroby modelu Hyundai IONIQ 6 je plánováno na třetí čtvrtletí 2022. Termín uvedení na český trh bude oznámen později

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek