Houževnatý medvídek přichází – Fiat představil Pandu 4×4

Autor: Tomáš Junek - 2. 9. 2012


Fiatu trvalo dlouhá desetiletí, než uvedl všechny modely první generace Pandy, ale není se čemu divit. Dělala se dlouhých 23 let. S novou třetí generací naopak vůbec neztrácí čas. Není tomu ani rok co se nová Panda představila na Frankfurtském autosalonu, a už přichází Panda 4×4, která bude oficiálně uvedena koncem září na Motor Show v Paříži.

Hlavní a zásadní rozdíl mezi obyčejnou Pandou a Pandou 4×4 je permanentní pohon všech čtyř kol spolu s dvěma elektronicky uzavíratelnými diferenciály (všechny ostatní Pandy mají pohon pouze předních kol). Pohon 4×4 perfektně doplňuje šestistupňová převodovka s pomaluběžným prvním stupněm, který by měl sloužit jako redukce. V nabídce budou dvě motorizace: benzínová přeplňovaná „devítistovka“ TwinAir s výkonem 85 koní a nafotvá „jedna-trojka“ MultiJet s výkonem 75 koní. Obě motorizace by měly být vybaveny automatickým start/stop systémem a pomoci tak minimalizaci spotřeby paliva a vypouštěných emisí.

Panda 4×4 je oproti standardní Pandě o 20 mm delší, o 25 mm širší a o 45 mm vyšší. Za růst do výšky může vylepšený podvozek s ohledem na větší prostupnost terénem, který vpředu využívá nezávislé odpružení McPherson a vzadu torzní odpružení. Přibyly další detaily jako nová 15″ kola z lehkých slitin, upravený přední a zadní nárazník, venkovní plastové obložení esteticky odlišující model 4×4  od ostatních Pand. A exkluzivně pro Pandu 4×4 vyšly i dvě nové barvy: oranžová Sicilia a zelená Toscana.

Uvnitř na vás pak čeká hned patnáct odkládacích schránek, tedy o jednu více než v případě Pandy s pohonem předních kol. Zelenou palubní desku pak doplňují sedadla kombinující tři barvy s koženým lemováním.

Mimo tuto novinku ovšem Fiat představí v Paříži také verzi Panda Trekking, která by měla být mezistupněm mezi čtyřkolkou a předokolkou. Vybavena má být speciálně naladěným trakčním systémem, který by měl umožňovat jízdu i na povrchu s horší adhezí. Do třetice pak na stánku italské automobilky budete moci obdivovat verzi Natural Power, která k pohonu dvouválce TwinAir používá stlačeného zemního plynu.

-TJ-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru