Horolezec Radek Jaroš vyráží v Opelu za Korunou Himálají

Autor: Pavel Srp - 26. 7. 2012


Již pěknou řádku let usilují nejlepší horolezci světa o tzv. Korunu Himálají – tu ale získá jenom ten, kdo zdolá všech čtrnáct osmitisícovek světa. A tak se zatím jen čtrnáct nejlepších lezců světa může pochlubit, že bez kyslíku dosáhli všech osmitisícových vrcholů zeměkoule. Bude-li ale štěstí jen trochu přát, rozmnoží rodinu těchto respektovaných osobností „do roka a do dne“ osmačtyřicetiletý Radek Jaroš, horolezec z Nového Města na Moravě.

Nejúspěšnější český himálajský horolezec má jako jediný v ČR „na kontě“ již třináct ze čtrnácti osmitisícovek, ve finále to ale nebude mít vůbec jednoduché: Čeká jej totiž obávaná K2 (8611 m) považovaná za jeden z nejtěžších a nejzáludnějších Himálajských vrcholů. „O K2 jsem se pokoušel už čtyřikrát – a zatím mne nahoru ještě nepustila. Myslím ale, že jsme se s K2 už trochu poznali a teď už doufám vím, kudy a jak na ni,“ věří si Radek Jaroš.

Pod K2 se Radek Jaroš chce vrátit příští léto – do té doby bude nejprve léčit omrzlé prsty na nohou (nepříjemná památka na letošní výstup na Annapurnu) a pak dohánět fyzičku. A při tom všem mu bude pomáhat Opel – Radek Jaroš se totiž rozhodl, že pro vysněnou Korunu Himálají vyrazí s podporou vozů značky Opel! Nejprve se posadil za volant Insignie Sports Tourer: „Moje první cesta s Insignií nepovede bohužel do Alp, ale do podhůří Krkonoš, kde mi v nemocnici ve Vysokém nad Jizerou – doufám – sice razantně, ale účinně „opraví“ nohy,“ prohlásil Radek Jaroš při přebírání vozu. „Věřím ale, že ještě na podzim stihnu vyzkoušet pořádné hory v Rakousku. Tam vyrazím se Zafirou Tourer, která je na hromady našich lezeckých krámů jako dělaná. Navíc se mi moc líbí její nosič kol FlexFix schovaný v zadním nárazníku. Bez horského kola se téměř nehnu.“

Radkovi Jarošovi bude určitě slušet i elektromobil Opel Ampera – stejně, jako populární horolezec, také Ampera překonává svým neomezeným dojezdem dosavadní limity. „A jako člověka, který má hodně blízko k přírodě a ekologii, mě oslovuje její ‚čistota‘,“ říká Radek Jaroš. S elektřinou obecně se novoměstský horolezec přátelí více než kdo jiný: „Vždyť já již od výstupu na třetí nejvyšší horu světa Kančendžengu v roce 2002 používám na expedicích k získávání elektrické energie pouze solární panely a ne obvyklý benzinový agregát!“

Podporou Radka Jaroše Opel navazuje na tradici partnerství se špičkovými osobnostmi ze světa sportu – dlouhé roky byl například jedním ze „sportovních ambasadorů“ německé automobilky Reinhold Messner, zřejmě nejuznávanější horolezec všech dob – a první držitel Koruny Himálají. Messner mimochodem před několika měsíci rovněž s velkým zájmem otestoval elektromobil Opel Ampera…

Zájemci mohou cestu horolezce Radka Jaroše na vrchol K2 sledovat na jeho webových stránkách www.radekjaros.cz. A díky partnerství s Opelem se objeví i na některých novinářských akcích tuzemského zastoupení německé automobilky.

Osmitisícovky Radka Jaroše:

1998 – Mount Everest (8 848 m)
2002 – Kančendženga (8 586 m)
2003 – Broad Peak (8 047 m)
2004 – Čo-Oju (8 201 m)
2004 – Šiša Pangma (8 046 m)
2005 – Nanga Parbat (8 125 m)
2008 – Dhaulágirí (8 167 m)
2008 – Makalu (8 463 m)
2009 – Manaslu (8 162 m)
2010 – Gašerbrum II (8 035 m)
2010 – Gašerbrum I (8 068 m)
2011 – Lhotse (8 516 m)
2012 – Annapurna (8 091 m)

 

Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru