S tím, jak se svět elektromobility neustále rozvíjí, tlačí k šetrné a ekologické jízdě řidiče jak třeba chystané zákony, tak nakonec i samotné automobilky. I ty jsou ale k šetrnosti mírně tlačeny. Minimálně emisními povolenkami, ze kterých se stalo velké téma. Vesele se s nimi obchoduje, z čehož asi nejvíc těží Tesla. A Honda by se k ní ráda přidala, proto zkouší patentovat nápad, který povede k odměňování těch řidičů, kteří zvládnou jezdit dostatečně úsporně.
Každá automobilka dnes musí řešit snižování emisních dopadů aut, které vyrábí. Čím níže se s flotilovými emisemi dostane, tím více získá takzvaných uhlíkových kreditů, tedy emisních povolenek. Ty automobilky, kterým flotilové snižování emisí vzhledem k nabídce aut moc nejde, mohou emisní povolenky koupit od jiných značek, které s tím nemají problém. Jde o obrovský byznys, který vznikl kvůli povinnému snižování emisí, výsledkem něhož je i chystaný zákaz spalovacích motorů. Problém ale je, že finanční hodnota těchto povolenek neustále kolísá, a to napříč jednotlivými zeměmi. Proto chce Honda najít systém, díky kterému by ji klesly flotilové emise, aniž by ji to stálo moc peněz.
V plánu má totiž zapojit i své zákazníky. A to jak soukromé, tak firemní. Japonská automobilka si podala patent na systém, který by sledoval to, jak moc ekologicky a úsporně řidič jezdí. V praxi by šlo o program auta propojený třeba s chytrým telefonem uživatele. Ten by dlouhodobě sledoval to, jak je řidič schopen pracovat s emisemi a úsporností a následně by jeho jízdu vyhodnotil. Pokud by byl dost šikovný, mohl by pak od Hondy dostat buď uhlíkové kredity nebo emisní certifikát. Ne však obojí. Certifikát či povolenky pak bude možné vyměnit směnit za kryptografická aktiva spravovaná blockchainem a ty si pak může nechat nebo si je může nechat proplatit.
Nápad to je sice poměrně složitý, ale rozhodně ne nezajímavý. Tím, že se efektivní jízda, a tedy povolenky promění na kryptoměnu umožní zapojení do toho velkého byznysu i jednotlivcům. Zajímavý by bylo jistě i to, jak by se to celé propsalo do světa kryptoměn, který také není dvakrát stabilní.