2026-honda_civic_ehev-facelift-3

Honda řidičům pije krev. Nejnovější Civicy pípají po překročení rychlosti a nejdou umlčet

Autor: Lukáš Dráha - Zdroj: carscoops.com, reddit.com - 28. 12. 2025


Nová auta dnes umí spoustu užitečných věcí. Zároveň ale přidávají i funkce, které dokážou běžné řízení proměnit v otravu. Jednou z takových funkcí je v EU a ve Velké Británii systém, který řidiče po překročení rychlosti zvukem i vizuálně upozorní na to, že rychlost překročil. U některých aut se ozve prakticky ihned, u některých je pár sekund nebo km/h nad limit rezerva.

Řidiči Hondy ale nově tvrdí, že právě v jejich autech je tento systém opravdu hodně otravný. A navíc se jeho deaktivace stává čím dál náročnější, přestože většina automobilek jde naopak opačným směrem a deaktivaci tohoto systému řidičům zjednodušují.

Co je ISA a proč vás auto neustále napomíná

Tento systém se oficiálně jmenuje Intelligent Speed Assist, zkráceně ISA. Jde o povinnou výbavu, kterou Evropská unie zavedla v loňském roce (od července 2024) pro nově homologovaná auta. Princip je jednoduchý. Když vůz vyhodnotí, že řidič překročil aktuální rychlostní limit (ten se bere z navigace anebo z kamery za čelním sklem, ale ne vždy je správný), spustí vizuální a zvukové varování. Auto jednoduše začne pípat a v kapličce přístrojů nebo i v head-up displeji se rozbliká symbol dopravní značky s maximální povolenou rychlostí, kterou auto aktuálně registruje.

Problém není samotná existence tohoto systému, ale spíš to, jak funguje v praxi. Zejména to, jak moc je přesný, citlivý a přísný.

Proč se to u Hondy řeší víc než u konkurence

Uživatelé modelů Honda zejména z Velké Británie tvrdí, že automobilka zvolila opravdu striktní výklad pravidel. Tamní řidiči popisují, že upozornění se spouští prakticky hned, klidně už při překročení o 1 až 2 km/h. Na rozdíl od některých jiných značek (zejména evropských značek, protože ty japonské – třeba i Toyota nebo Mitsubishi – na to jdou prakticky všechny hrozně složitě) u Hondy často chybí jednoduchá cesta, jak varování rychle ztlumit.

Honda ukázala faceliftovaný Civic. Hybrid zůstává, mění se vzhled i interiér

Honda nenabízí snadno dostupné tlačítko nebo rychlou zkratku na volantu, která by pípání okamžitě vypnula. To ostatně není nic divného, ale podle informací uživatelů na diskusních fórech v některých případech upozornění nejde vypnout vůbec. Mluví o tom majitelé faceliftovaných modelů Honda Civic. Ti uvádějí, že možnost vypnutí, kterou starší vozy ještě nabízely, z nabídky zmizela.

Jeden z řidičů z Velké Británie popsal, že si převzal faceliftovaný Civic a cesta domů z prodejny mu kvůli neustálému pípání připadala skoro nekonečná. Vypnutí pípání nakonec našel, i když to bylo složité a rozhodně to není elegantní řešení. Pípání má umlčet kompletní deaktivace vestavěné navigace, kdy přímo v nastavení aplikací v Menu navigaci natvrdo vypne. Tím se má vypnout rozpoznávání značek a s ním i neustálé pípání po překročení rychlosti. To však s sebou nese další problémy. Po deaktivaci vestavěné navigace totiž podle jeho zkušeností přestane fungovat i Android Auto a zároveň i navigace třetích stran, například Waze. Fungovat má ale alespoň Apple CarPlay, takže uživatelé iPhonu to mají jednodušší.

My bychom měli modernizovanou Hondu Civic testovat za několik týdnů, tak se podíváme na to, jestli i verze pro EU budou takto krkolomné, anebo výrobce pro EU nechal jednodušší možnost deaktivace.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru