Nová auta dnes umí spoustu užitečných věcí. Zároveň ale přidávají i funkce, které dokážou běžné řízení proměnit v otravu. Jednou z takových funkcí je v EU a ve Velké Británii systém, který řidiče po překročení rychlosti zvukem i vizuálně upozorní na to, že rychlost překročil. U některých aut se ozve prakticky ihned, u některých je pár sekund nebo km/h nad limit rezerva.
Řidiči Hondy ale nově tvrdí, že právě v jejich autech je tento systém opravdu hodně otravný. A navíc se jeho deaktivace stává čím dál náročnější, přestože většina automobilek jde naopak opačným směrem a deaktivaci tohoto systému řidičům zjednodušují.
Co je ISA a proč vás auto neustále napomíná
Tento systém se oficiálně jmenuje Intelligent Speed Assist, zkráceně ISA. Jde o povinnou výbavu, kterou Evropská unie zavedla v loňském roce (od července 2024) pro nově homologovaná auta. Princip je jednoduchý. Když vůz vyhodnotí, že řidič překročil aktuální rychlostní limit (ten se bere z navigace anebo z kamery za čelním sklem, ale ne vždy je správný), spustí vizuální a zvukové varování. Auto jednoduše začne pípat a v kapličce přístrojů nebo i v head-up displeji se rozbliká symbol dopravní značky s maximální povolenou rychlostí, kterou auto aktuálně registruje.
Přečtěte si také:
Problém není samotná existence tohoto systému, ale spíš to, jak funguje v praxi. Zejména to, jak moc je přesný, citlivý a přísný.
Proč se to u Hondy řeší víc než u konkurence
Uživatelé modelů Honda zejména z Velké Británie tvrdí, že automobilka zvolila opravdu striktní výklad pravidel. Tamní řidiči popisují, že upozornění se spouští prakticky hned, klidně už při překročení o 1 až 2 km/h. Na rozdíl od některých jiných značek (zejména evropských značek, protože ty japonské – třeba i Toyota nebo Mitsubishi – na to jdou prakticky všechny hrozně složitě) u Hondy často chybí jednoduchá cesta, jak varování rychle ztlumit.
Honda ukázala faceliftovaný Civic. Hybrid zůstává, mění se vzhled i interiér
Honda nenabízí snadno dostupné tlačítko nebo rychlou zkratku na volantu, která by pípání okamžitě vypnula. To ostatně není nic divného, ale podle informací uživatelů na diskusních fórech v některých případech upozornění nejde vypnout vůbec. Mluví o tom majitelé faceliftovaných modelů Honda Civic. Ti uvádějí, že možnost vypnutí, kterou starší vozy ještě nabízely, z nabídky zmizela.
Jeden z řidičů z Velké Británie popsal, že si převzal faceliftovaný Civic a cesta domů z prodejny mu kvůli neustálému pípání připadala skoro nekonečná. Vypnutí pípání nakonec našel, i když to bylo složité a rozhodně to není elegantní řešení. Pípání má umlčet kompletní deaktivace vestavěné navigace, kdy přímo v nastavení aplikací v Menu navigaci natvrdo vypne. Tím se má vypnout rozpoznávání značek a s ním i neustálé pípání po překročení rychlosti. To však s sebou nese další problémy. Po deaktivaci vestavěné navigace totiž podle jeho zkušeností přestane fungovat i Android Auto a zároveň i navigace třetích stran, například Waze. Fungovat má ale alespoň Apple CarPlay, takže uživatelé iPhonu to mají jednodušší.
Přečtěte si také:
My bychom měli modernizovanou Hondu Civic testovat za několik týdnů, tak se podíváme na to, jestli i verze pro EU budou takto krkolomné, anebo výrobce pro EU nechal jednodušší možnost deaktivace.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek







