Honda představila nový všesměrový bezpečnostní systém podpory řidiče Honda SENSING 360, který kontroluje mrtvé úhly kolem vozu a přispívá k zamezení nehodám a snížení zátěže řidiče při řízení. Systém Honda SENSING 360 vychází z předchozího systému a nabízí větší rozsah snímání nejen vpředu a vzadu, ale ve všech směrech kolem vozidla.
Systém Honda SENSING 360 se začne používat v roce 2022 u automobilů pro čínský trh. Společnost Honda bude usilovat o jeho rozšíření na všechny modely prodávané na všech hlavních trzích do roku 2030.
Ve snaze o společnost bez dopravních nehod pro všechny účastníky provozu se společnost Honda při výzkumu a vývoji bezpečnostních technologií z pohledu hardwaru i softwaru řídí sloganem „Bezpečnost pro každého“. Od svého uvedení na trh v roce 2014 pokročilý bezpečnostní systém podpory řidiče Honda SENSING dále zdokonaluje své funkce, rozšiřuje své uplatnění na modelech sériově vyráběných vozů po celém světě a podporuje zákazníky společnosti Honda v různých jízdních situacích.
Systém Honda SENSING 360 nyní zvládá 360stupňové snímání. K jedno-objektivové kameře, kterou využívá současný systém Honda SENSING, bylo přidáno celkem pět radarových jednotek s milimetrovými vlnami vpředu a v každém rohu vozidla. Tento větší rozsah snímání pokrývá mrtvé úhly kolem vozidla, které je řidič schopen vizuálně kontrolovat jen obtížně, a přispívá k zamezení kolizím s jinými vozidly a chodci, a také ke snížení zátěže řidiče při řízení. Při vývoji systému SENSING 360 využila společnost Honda své znalosti a know-how nashromážděné během výzkumu a vývoje technologií pro autonomní řízení 3. úrovně.
Společnost Honda usiluje o snížení počtu smrtelných nehod motocyklů a vozidel značky Honda v silničním provozu po celém světě na nulu do roku 2050. Společnost Honda zapojí své silné stránky vyplývající z toho, že se zabývá jak motocykly, tak i automobily, a bude nadále usilovat o vedoucí postavení při zajištění společnosti bez dopravních nehod.
Klíčové vlastnosti systému Honda SENSING 360
- Zdokonalení systému pro zmírnění následků nehody (CMBS)
Pokud při odbočování vpravo nebo vlevo na křižovatce systém detekuje jiná vozidla nebo chodce a rozpozná riziko nehody, spustí se systém pro zmírnění následků nehody (CMBS). Systém CMBS pro sadu technologií Honda SENSING 360 byl oproti systému z aktuální sady Honda SENSING zdokonalen, má širší rozsah detekce rozšířený z přední části vozu tak, aby pokryl všechny směry kolem vozu. To systému umožňuje pomáhat řidiči zabránit nehodě s jiným vozem nebo chodcem vjíždějícím (vstupujícím) do křižovatky současně z různých směrů a případně ji zmírnit.
- Varování před vozidly vjíždějícími do křižovatky
Když vozidlo jede nízkou rychlostí nebo se rozjíždí na křižovatce, systém upozorní řidiče na informace o vozidlech, která se ke křižovatce přibližují ze stran a zepředu. Pokud systém rozpozná riziko nehody s vozidlem projíždějícím křižovatku, upozorní řidiče zvukovým a vizuálním signálem na přístrojové desce, aby neprodleně zamezil srážce.
- Zmírnění následků nehody při změně jízdního pruhu
Při změně jízdního pruhu systém pomáhá vyhnout se srážce s vozidlem v sousedním pruhu, které se blíží zezadu. Když systém rozpozná riziko srážky s vozidlem blížícím se z mrtvého úhlu za vozidlem, upozorní řidiče zvukovým a vizuálním signálem na přístrojové desce a pomůže s řízením s cílem zamezit nehodě.
- Aktivní asistent změny jízdního pruhu
Při jízdě s adaptivním tempomatem (ACC) s aktivovanými systémy následování pomalou rychlostí a udržování v jízdním pruhu (LKAS) a při splnění určitých podmínek na rychlostní komunikaci, kdy řidič zapne směrové světlo*6, systém pomáhá s řízením při změně jízdního pruhu.
- Asistent rychlosti při zatáčení
Při zatáčení na rychlostní komunikaci se zapnutým ACC systém vhodně upravuje rychlost vozu. Pomocí přední kamery zjišťuje zakřivení jízdního pruhu před vjetím do zatáčky a pomáhá řidiči s plynulým zatáčením.