Honda potvrdila, že výroba prvního produkčního stroje HondaJet se blíží k dokončení

Autor: Pavel Srp - 24. 10. 2013


Honda potvrdila, že výroba prvního produkčního stroje HondaJet se blíží k dokončení. Michimasa Fujino, prezident a generální ředitel společnosti Honda Aircraft Company, včera zveřejnil vzrušující informaci, že první produkční letoun HondaJet je téměř dokončen.

Nejnovější výsledky tohoto projektu budou představeny na výstavě Business Aviation Convention and Exhibition pořádané americkou organizací National Business Aviation Association.

Na výrobní lince společnosti Honda v současnosti probíhá montáž šesti produkčních strojů, z nichž první bude podle plánu v nejbližší době dokončen. Kromě toho společnost Honda ohlásila, že v souvislosti s přípravou vstupu na trh plánuje zdvojnásobení počtu pracovníků ve výrobě.

Cold weather testing at McKinley Climatic Laboratory

Testování a certifikace

Program zkoušek stroje HondaJet pokračuje stabilním tempem. Potvrzení o typové zkoušce FAA se očekává během několika následujících měsíců, což bude pro celý projekt HondaJet významný milník.

V rámci tohoto programu stroje HondaJet nalétaly přes 4 000 zkušebních bodů a absolvovaly bezpočet letů do různých zkušebních zařízení v celých Spojených státech.

Mezi příklady tohoto náročného programu zkoušek patří například testování v McKinley Climatic Laboratory na letecké základně Eglin Air Force Base na Floridě. Toto nejmodernější zařízení je vybaveno největší zkušební komorou na světě, jež dokáže simulovat prakticky jakékoliv podmínky, jež se na Zemi mohou vyskytovat. Teploty, jichž zde lze dosáhnout, se pohybují od -56°C do +83°C. Stroje HondaJet byly podrobeny testům při teplotách až -40°C.

Letouny HondaJet procházejí náročnými testy, při kterých je kontrolována jejich pevnost a odolnost. Cílem programu testování konstrukce je provést únavové zkoušky kovových materiálů odpovídající trojnásobku doby životnosti stroje následované zjištěním zbytkové pevnosti při limitním zatížení. Další zkouška se zaměřuje na testování odolnosti kompozitních materiálů vůči poškození, a to v délce dvojnásobku doby životnosti stroje.

„Program HondaJet neustále postupuje směrem k získání certifikace a předpokládáme, že potvrzení o typové zkoušce bude Federálním úřadem pro letectví (FAA) vydáno během několika nadcházejících měsíců,“ říká Michimasa Fujino, prezident a generální ředitel společnosti Honda Aircraft Company. „Zahájení této závěrečné fáze letových zkoušek bude významným milníkem na cestě k certifikaci.“

Nové centrum pro zákazníky

Společnost Honda také potvrdila, že v americkém městě Greensboro otevřela nové centrum služeb zákazníkům. Toto špičkové zařízení je rozšířením světového ústředí společnosti Honda Aircraft Company na mezinárodním letišti Piedmont Triad International Airport. Po rozšíření se plocha využívaná společností rozrostla na více než 130 akrů (přes 55 800 m2). Od založení Honda Aircraft Company v roce 2006 investice společnosti Honda do lokality Greensboro přesáhly částku 140 miliónů USD.

Nové zařízení společnosti Honda Aircraft Company bude sloužit jako středisko služeb zákazníkům. Jeho součástí jsou kanceláře a pracovní prostory pro tým služeb zákazníkům, sklad a distribuce náhradních dílů a hangár, v němž bude možné provádět složitější údržbu, rozsáhlejší opravy a generální opravy jako doplněk služeb poskytovaných sítí dealerů strojů HondaJet.

„Otevření tohoto zařízení je dalším důkazem pozornosti, kterou společnost Honda programu HondaJet věnuje. Je také dokladem neutuchajícího úsilí stát se výrobcem letadel, který nebude mít ve svém oboru konkurenci.“ Michimasa Fujino, prezident a generální ředitel společnosti Honda Aircraft Company.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru