Honda se stane prvním výrobcem automobilů na světě, který bude využívat novou špičkovou technologii silničního simulátoru, jež je založena na revoluční architektuře nazvané DiM250 (Driver-in-Motion).
Většina silničních simulátorů využívá technologii pohybu, která vychází z leteckých simulátorů, a obvykle pracuje s šesti akčními členy, které zajišťují šest „pohybových prvků“. Avšak pro přesné napodobení jízdních, manévrovacích i akceleračních vlastností vozidla v rámci jednoho simulátoru systém DiM250 společnosti VI-grade využívá devět akčních prvků k vytvoření další řady pohybů. V rámci odvětví jde o jedinečný počin.
Pan Yasunori Oku, výkonný viceprezident společnosti Honda R&D Europe Deutschland, uvedl: „Očekáváme, že systém DiM250 budeme využívat především pro aplikace zaměřující se na dynamické a jízdní vlastnosti vozů. Tento systém bude rovněž představovat zásadní nástroj při vývoji a testování našich technologií ADAS, HMI, hnacího ústrojí a autonomního řízení v ranější fázi projekční práce. Technologie DiM250 nám poskytne ideální společnou platformu pro výzkumnou a vývojovou činnost, kdy všechny zapojené týmy budou moci spolupracovat v rámci jednoho kolektivního prostředí. “
Systém DiM250 navrhla společnost VI-grade, která se zabývá vývojem softwaru pro simulátory, a zkonstruovala ho firma Saginomiya, která se specializuje na automatické řízení. Elektricky poháněná plošina s devíti akčními prvky představuje pokročilejší řešení, než jsou standardní „šestinohé“ konstrukce, a celý systém nevyužívá další mechanické kolejnice, ale pohybuje se klouzáním po vzduchových polštářích. Vzduchové polštáře vyrovnávají vysoké užitečné zatížení a dynamické zatížení a přispívají k tomu, že simulátor je mimořádně pevný, tichý a spolehlivý.
Díky začlenění aplikací typu Software-in-loop (SIL) a Hardware-in-loop (HIL) do simulátoru budou moci návrháři i konstruktéři hodnotit dílčí pokroky v rámci vývojového cyklu vozidla, než budou postaveny fyzické prototypy. Simulátoru to také umožní přesněji napodobovat problémové scénáře k testování bezpečnostních systémů a ovládacích prvků.
Generální ředitel společnosti VI-grade, pan Juergen Fett, sdělil: „Těšíme se na to, že naše technologie bude ve společnosti Honda R&D trvale a úspěšně používána, což společnosti pomůže při vývoji ještě lepších vozů za kratší dobu a nám to přinese cennou zpětnou vazbu, kterou využijeme k dalšímu zlepšování našich řešení pro silniční simulátory.“