2025-honda_civic_type_r_ultimate_edition

Honda Civic Type R „Ultimate Edition“ oslavuje konec legendárního modelu v Evropě. Vznikne jen 40 kusů

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Honda - 6. 6. 2025


Honda si připomíná odkaz kultovního modelu Civic Type R novou verzí „Ultimate Edition“, která představuje konec prodeje tohoto modelu v Evropě. Pro celý region je nyní k dostání 40 limitovaných kusů, společně se zbývajícími standardními modely.

Tento speciální model byl navržen tak, aby ztělesňoval 28 let výkonného ostrého hatchbacku. Lak je v charakteristickém odstínu Championship White se speciálními červenými polepy na kapotě a bocích vozu, sladěnými s legendárním znakem modelu. Pozornost upoutá také černě lakovaná střecha a karbonové detaily exteriéru, včetně zadního spoileru a prahových lišt.

Karbonové prvky najdeme také v interiéru na panelu středové konzoly. Interiér podtrhuje přídavné osvětlení, například obložení dveří, držáku nápojů, středové konzoly, prostoru nohou a pod sedadly. Při otevření předních dveří vás uvítá atraktivní logo Type R s projekcí na zem.

Majitelé získají k vozu jedinečný dárkový box obsahující emblém s číslem 1 až 40 a karbonový kroužek na klíče. Dále dostanou na míru vyrobené podlahové rohože a autoplachtu. To vše jsou důvody, proč si tuto speciální edici nemůže nechat ujít žádný skalní fanoušek modelu Type R, jehož prodej bude v Evropě ukončen v roce 2026.

Hannah Swift, ředitelka divize produktů a strategie pro Evropu společnosti Honda Motor Europe, řekla: „Protože se v Evropě loučíme s opravdovou ikonou značky Honda, bylo příhodné vzdát modelu Civic Type R hold touto poslední speciální edicí, která našim zákazníkům bude připomínat jeho odkaz. Automobilový průmysl se mění a naše modelová řada se musí vyvíjet v souladu s evropskou legislativou. Nicméně Type R byl vždy dokonalým ztělesněním naší vášně pro radost z jízdy. Proto se těšíme, že v nadcházejících týdnech a měsících oslavíme jeho odkaz.“

Model Type R se dostal do popředí zájmu v Japonsku v roce 1997 s šestou generací hatchbacku Civic. Od té doby se dočkal dalších pěti generací a mnoha speciálních edicí. Díky špičkovému výkonu se závodním charakterem si po celém světě vybudoval oddanou fanouškovskou základnu.

Civic Type R potvrzoval své dynamické schopnosti téměř tři desetiletí. Stanovil rekordy pro sériově vyráběné vozy s pohonem předních kol na několika světových okruzích – hned několikrát na slavném německém okruhu Nürburgring Nordschleife. Podobných úspěchů dosáhl také na dalších okruzích, například Magny Cours (Francie), Spa-Francorchamps (Belgie), Hungaroring (Maďarsko), Estoril (Portugalsko), Suzuka (Japonsko), Silverstone (Spojené království) a Mount Panorama Bathurst (Austrálie).

Úspěch na závodních tratích slavil také v mistrovství světa cestovních vozů (WTCC), světovém poháru cestovních vozů (WTCR) a dalších regionálních soutěžích. Model Civic Type R byl oblíbenou volbou a je podepsán pod řadou individuálních i týmových titulů. Ve všech případech v těchto sériích soutěžily vozy vycházející ze sériově vyráběných modelů s pohonem předních kol. Z tohoto hlediska byly naprosto ideální k prověření výkonu a schopností modelu Type R.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru