Hlavními značkami GM v Evropě budou Opel/Vauxhall

Autor: Pavel Srp - 7. 12. 2013


Vedení koncernu General Motors oznámilo plán další expanze v Evropě – klíčovým momentem je zintenzivnění podpory mainstreamových a prémiových značek.

Od začátku roku 2016 bude GM bojovat o přízeň zákazníků na evropských trzích za pomoci svých respektovaných značek Opel a Vauxhall. Chevrolet už nebude v hlavním prodejním segmentu zastoupen, a to z důvodů náročného obchodního modelu a složité ekonomické situace v Evropě.

Chevrolet, čtvrtá největší globální automobilová značka, se namísto toho v západní a východní Evropě soustředí na prodej vybraných ikonických modelů, jako jsou např. Corvette a široké spektrum svých modelů bude nadále prodávat v Rusku a zemích Společenství nezávislých států.

Takto dojde k posílení značek Opel a Vauxhall a zredukuje se složitý marketing zapříčiněný souběžným prodejem vozů značek Opel a Chevrolet v západní a východní Evropě. V Rusku a Společenství nezávislých států jsou značky jasně definované a odlišené, takže je vyšší i jejich konkurenceschopnost v jednotlivých segmentech.

Značka Cadillac, která finalizuje plány expanze na evropském trhu, v průběhu nejbližších třech let posílí a rozšíří svoji prodejní síť v rámci přípravy na uvedení dalších nových produktů na trh.

„Evropě je pro GM klíčovým regionem, kde budeme profitovat z pozice silných značek Opel a Vauxhall a také z další expanze značky Cadillac,” říká prezident a CEO GM Dan Akerson. „Chevroletu pak nová strategie umožní koncentrovat investice tam, kde skýtají největší příležitosti k růstu.”

„Je to přínos pro všechny čtyři naše značky. A je to pozitivní i pro evropské zákazníky, kteří tak budou moci kupovat automobily od výrazně definovaných, charizmatických značek koncernu GM,” dodal Dan Akerson.

Při dalším postupu bude Chevrolet úzce spolupracovat se svojí dealerskou sítí v západní a východní Evropě, tak, aby bylo zabezpečeno plné uspokojení požadavků stávajících zákazníků i v následujících letech.

„Naši zákazníci se nemusí znepokojovat – budeme i nadále poskytovat všechny záruky, dodávat náhradní díly a servisovat jejich vozy Chevrolet, a to samozřejmě i na vozy zakoupené od nynějška do konce roku 2015,” říká Thomas Sedran, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe. „Chceme poděkovat našim zákazníkům a dealerům za jejich loajalitu ke značce Chevrolet tady v Evropě.“

Většina vozů značky Chevrolet, prodávaných v západní a východní Evropě, se vyrábí v Jižní Koreji. Proto se GM bude ve svých korejských výrobních závodech soustředit na dosažení ziskovosti, snižování nákladů a maximalizaci prodejů automobilů – to bude pro Chevrolet cesta ke zlepšení hospodářských výsledků v rychle se měnícím globálním ekonomickém prostředí se silnou konkurencí.

„Budeme usilovat o zvýšení naší konkurenceschopnosti v Koreji,” říká prezident a CEO GM Korea Sergio Rocha. „Chceme nastavit naše procesy se zřetelem k dlouhodobé konkurenceschopnosti a trvale udržitelnému rozvoji v zájmu našich zaměstnanců, zákazníků a akcionářů. Při tom zůstáváme významným přispěvatelem ke globálnímu hospodářskému výsledku GM.”

V souvislosti s rozhodnutím, že značka Chevrolet nebude nadále zastoupena v mainstreamovém segmentu na trzích zemí západní a východní Evropy, očekává GM mimořádné náklady ve výši asi 700 milionů až 1 miliardy USD, a to především v období od čtvrtého čtvrtletí roku 2013 do konce prvního pololetí roku 2014. Tyto mimořádné náklady odrážejí znehodnocení aktiv, náklady na restrukturalizaci dealerské sítě, podporu prodeje i náklady spojené s rozdělením. Posílením značek Opel a Vauxhall v budoucnosti se tak vytvoří cesta k dalšímu zlepšení prodejů GM v Evropě. Asi 300 milionů USD mimořádných nákladů budou tvořit nepeněžní výdaje. Kromě toho GM očekává vznik restrukturalizačních nákladů spojených se změnou obchodní strategie. Výdaje nebudou pokryty mimořádnými náklady, ale ovlivní operativní zisk GM International v průběhu roku 2014.

gm_logo

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru