Ačkoliv hasiči po celém Česku neustále upozorňují na to, že k průjezdu jejich techniky jsou potřeba alespoň tři metry, na některých místech řidiči tyto prosby ignorují. Někde proto, že jim nic moc jiného nezbývá, jinde schválně. Pokud hasiči nemají dost prostoru pro průjezd velkých aut, může to dopadnout jako v pražských Stodůlkách.

Pražští hasiči zveřejnili video z neděle ze Stodůlek, kdy jeli k hlášenému požáru. Jenomže nedojeli. A jak trefně poznamenali na sociálních sítích: zase nedojeli. Je velké štěstí, že šlo o planý poplach a nikomu nakonec nešlo o život.

Přečtěte si také:  Hasiči testovali průjezdnost ulic. Řidiči stále parkují tak, že někde nemohou projet

Může začít hořet i u vás

Jakkoliv je jasné, že zaparkovat na přecpaném sídlišti je noční můra, i v tomto případě by řidiči měli dodržovat alespoň základní pravidla. Když jde totiž i minuty, přeparkovat nestihnete. A jak sami hasiči upozorňují, nejsou odtahovka a nemají čas řešit špatně parkující auta.

Řidiči by si měli uvědomit, že špatně zaparkované auto může znamenat ztráty majetku, ale také něčí smrt. Problémy se ale netýkají jen hasičů, ale i záchranářů. Sanitky nejsou malé, také k průjezdu potřebují dost místa.

Pamatujme, že přísný zákaz, i z pohledu zákona, platí pro parkování na nástupní ploše pro požární techniku. Ty jsou zpravidla označeny zákazem vjezdu, zákazem stání nebo zastavení. Hasiči pak vysvětlují: „Nástupní plocha slouží v případě potřeby pro ustavení většinou výškové techniky, která je využívána jak pro samotný zásah, tak i pro evakuaci osob z vyšších pater. Právě z tohoto důvodu byly na sídlištích budované pojezdové chodníky a nástupní plochy pro příjezd hasičů do vzdálenosti 4–7 metrů od vchodu, aby mohl být efektivně využit maximální dosah výškové techniky.“

Přečtěte si také:  Praha na Černém mostě otevřela velké parkoviště pro skoro 900 aut. Nechybí ani dobíjecí stanice či místa pro auta na LPG

Problémové je pak parkování na kruhových objezdech, které je často k vidění právě na Stodůlkách. Osobní auto tam projede, ale hasičská technika, záchranáři nebo jen popeláři už se nemají šanci vytočit. Jakkoliv je parkování ve městech, především pak na sídlištích, o nervy, pamatujme na to, že některou ze složek IZS můžeme kdykoliv potřebovat i my sami.

4 komentáře

  1. Karle byl byste tak hodný a vysvětlil mi jak podle vás strážník MP popřípadě policista je ve vašich očích zkorumpovaný ? Děkuji

  2. Místo parkovišť a míst pro průjezd hasičů budujete cyklostezky a plácky s pokálenou trávou od psů. Popř nějakej dement na úřadě plánuje parkovací automísta jak pro motorky…

  3. Policie, která má za úkol dodržování pořádku v ulicích je buď zkorumpovaná nebo neschoponá řešit špatně zaparkovaná vozidla. Takže řidiči si dělají, co chtějí. A ptom to takhle dopadá.

  4. A divíte se? Dekády zde režim ignoruje, že provozu je více a více, ale parkovací místa jsou furt mrňavá a odpovídají době, kdy na jedné ulici stály aut jednotky, ne stovky. Všichni to vědí a přesto se pořád uměle zmenšuje jak propustnost komunikací, tak počty parkovacích míst, nesmyslně široké chodníky a všemožné ostrůvky a hluchá místa se utváří, tak holt lidi parkují, jak se (ne)dá.

Přidat komentář