G-Power-Mercedes-AMG-GLE-63-S-kupe-tuning-4

SUV jsou dnes jednou z nejoblíbenějších kategorií aut. Jakkoliv prodeje nových aut dnes klesají celkově, SUV obecně zaznamenávají pokles nejmenší. A není se čemu divit, dnes si vybere každý. Prodejci nabízejí vše od malých městských crossoverů až po velká nebo supervýkonná SUV. Ale výkonu přece nikdy není dost, takže přišel na pomoc G-Power, který posílil už tak dost výkonný Mercedes-AMG GLE 63 S kupé.

V základu tohle auto pohání čtyřlitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor V8 s výkonem působivých 430 kW/585 koní a s točivým momentem 760 Nm. Už s tím dokáže tohle velké SUV zrychlit z 0 na stovku za 4,2 sekundy a jede až 280 km/h.

Kolik čekáte, že G-Power přidá? 50 koní a 100 Nm? 150 koní a 300 Nm? Ne, je to ještě více. Po úpravě má totiž Mercedes-AMG GLE 63 S kupé dokonce 588 kW/800 koní a 1100 Nm! Úpravce toho docílil výměnou turbodmychadel, zcela novým kompletním výfukovým potrubím, ale i dalšími hardwarovými úpravami, které nakonec zakončil zcela novým softwarovým naladěním řídící jednotky.

G-Power upravil Mercedes-AMG C 63 S na 800 koní. Jede až 330 km/h!

O dynamické hodnoty se G-Power po úpravě nepodělil, ale jisté je, že zrychlení z 0 na 100 km/h bude zcela jistě o pár desetinek sekundy nižší a maximální rychlost naopak vyšší, jakkoliv šlo původně o hodnotu omezenou elektronicky.

AMG dostalo ale i některé designové úpravy, ale jde jen o detaily jako například designové polepy nebo křídlo na víko kufru. Nová jsou ale také samozřejmě kola. Upravený Mercedes-AMG GLE 63 S kupé obouvá kola Hurricane RR s průměrem 23 palců s pěti dvojitými paprsky s velmi nízkými pneumatikami 315/25 R23.

Úprava to ale rozhodně nebude levná. Na druhé straně bude zcela legální. Pokud budete chtít zvýšit výkon na citované hodnoty, budete muset německému tunerovi na účet poslat 19 130 eur, což je bezmála půl milionu korun. Další 595 eur (15 300 Kč) zaplatíte za zvýšení maximální rychlosti a kompletní výfuk vyjde na 4 600 eur (cca 120 tisíc korun).