Hned po startu závodu se vedení ujal Hamilton, ale při nájezdu do druhé zatáčky ho předjel Rosberg, jenže to přehnal s rychlostí a musel jít tvrdě na brzdy. Nakonec musel zatáčku projet rovně, čímž získal výhodu a musel Hamiltona pustit zpět na první místo. To ale nebylo všechno, z důvodu probrždění pneumatik mu celé auto začalo hrozně vibrovat, a tak musel okamžitě do boxů vyměnit pneumatiky.

Stejně tak musel do boxů i Massa, který po špatném výsledku v kvalifikaci startoval ze zadních míst a nejspíš měl nějaký kontakt s některým z jezdců.

Na druhé místo se tedy dostal Bottas, na třetí Button a na čtvrtém místě začal kroužit Alonso. Špatný start, respektive průjezd druhou zatáčkou, měl Rus Kvyat a spadl z 5. místa až na 9. Velmi dobře se start povedl Vettelovi, který se dostal na 7. pozici, dokonce i před svého týmového kolegu Ricciarda. Velmi dobrý start měl i nováček Magnussen, který se posunul až na 5. pozici.

Hamilton začal ihned zajíždět nejlepší časy a postupně se vzdaloval celému zbytku závodního pole. Až na Bottase, který se ho neustále držel. Rosberg se po absolvování zastávky v boxech, kde ho ještě zdržel projíždějící Massa, vrátil až na 18. pozici.

V 8. kole začal Ricciardo zajíždět lepší časy než před ním jezdící Vettel a velice rychle se na něj dotáhl. Závodním polem nahoru se postupně začali probíjet Rosberg s Massou.

V 10. kole měl Hamilton náskok před Bottasem pouze tři sekundy, což naznačovalo, že pokud tohle tempo Bottas vydrží, mohl by mít Hamilton ke konci závodu velkého protivníka.

Ve 12. kole zajel do boxů Ricciardo a nechal si nasadit pneumatiky s bílým pruhem (suché (pneumatiky s tvrdší specifikací), které už mu vydržely až do konce závodu. Bohužel pro stáj Marussia, Chilton z technických důvodů odstoupil a jelikož to byl ze stáje Marrusia jediný jezdec v poli, znamenalo to pro Marussii tentokrát konec závodu.

V 16. kole navýšil Hamilton náskok na Bottase už na 4,5 sekundy a na třetím místě jezdící Button už měl ztrátu 12,5 sekundy.

Přečtěte si také:  Tomáš Enge se o víkendu opět objeví za volantem F1. Projede se po závodním okruhu v Mostě

V 18. kole Hamilton zrychlil, aby si vytvořil náskok před zastávkou v boxech, a natáhl náskok na Bottase na 6,8 sekundy. Rosberg se dostal v tu dobu už na 11. místo a dotáhl se na na 10. místě jezdícího Pereze, kterého ve 20. kole v druhé zatáčce předjel.

Hamilton hlásil na boxovou zídku ve 21. kole, že pneumatiky jsou stále ve velice dobrém stavu a zatím není potřeba je měnit. Ostatní závodníci už svoje pneumatiky pomalu měnit začali.

Button zajel do boxů v 22. kole a vrátil se zpět hned za Rosberga, který si ale v tu dobu stěžoval, že jeho pneumatiky už jsou velmi poškozené. Rosberg dojel ve 26. kole Raikkonena, který v tu dobu jezdil na 6. pozici a ihned ho bez větších problémů předjel. Alonso byl v tu chvíli v boxech na výměně pneumatik, a ta pro Španěla nedopadla vůbec dobře. Nejdříve mechanik zvedající přední část vozu auto spustil na zem, když ještě nebyly nasazeny přední pneumatiky, a pak se druhý mechanik se záložním zvedákem připletl do cesty právě odjíždějícímu Alonsovi, který musel přibrzdit, aby ho nesrazil.

Ve 27. kole zajel do boxů Hamilton s nádherným náskokem 47 sekund před Vettelem, který společně s Gutierrezem jako poslední ještě nebyl v boxech.

Ve 29. kole se na závodní dráze roztočil Sutil, který svedl souboj s Grosjeanem. Při předjížděcím manévru měli v jedné ze zatáček mezi sebou kontakt. Naštěstí pro oba bez větších následků.

Ve 31. kole zajel Vettel do boxů a na druhé místo se posunul Bottas, jenže ne na dlouho. Vzápětí byl totiž předjet Rosbergem. Bottas ale dostal informaci od svého týmu, že Rosberg bude muset stavět ještě jednou, čímž by svou pozici zase ztratil. To se ale nakonec nestalo. Rozdíl mezi Rosbergem a Hamiltonem byl v tu dobu 19,7 sekundy.

Ve 34. kole musel odstoupit Kobayashi. Kvyat dostal od týmu informaci, že má začít šetřit palivo, neboť dle výpočtů by mu nemuselo vystačit do konce závodu. Kvyat ihned zpomalil, a tak ho předjel jak Perez, tak Massa. Začal ho také velice nepříjemně pronásledovat Hulkenberg, který se za něj dostal kvůli chybě, kterou vytvořil v jedné ze zatáček. Jenže situace se otočila a po pár zatáčkách udělal chybu zase Kvyat a o pozici zase přišel. Podobně jako Rosberg v prvním kole taky Kvyat probrzdil a začal si ihned stěžovat na velké vibrace.

Přečtěte si také:  Svezli jsme se s ostrými Fordy na okruhu. Mustang Mach 1 doplnily i modely ST

10 kol před koncem začal Bottas stahovat náskok Rosberga. Perez stejně tak jako Kvyat o pár kol dříve obdržel zprávu, že pokud nezvolní tempo, bude mít problém s palivem.

Velkou cenu Ruska tak nakonec úspěšně s velikým náskokem vyhrál Hamilton, na druhém místě dojel i přes veliké problémy na začátku Rosberg a třetí dorazil do cíle Bottas.

Díky tomuto výsledku Mercedesu už zde v Rusku získává stáj Mercedes vítězství v poháru konstruktérů. Naposledy pohár konstruktérů vyhrál Mercedes v roce 2009, kdy ho slavil pod názvem Brawn-Mercedes. Veliký úspěch může slavit i team McLaren, který dojel na 4. a 5. místě.

Na celkové výsledky se můžete podívat zde:

zavod-f1-rusko-sochi-2014-vysledky

Ondřej Šiman