Zahájením výroby nového Focusu RS začíná Ford psát novou kapitolu v historii svých sportovních modelů.
Ford plánuje vyrobit v roce 2016 pro evropské zákazníky přibližně 41 000 sportovních vozů, přičemž v roce 2015 to bylo 29 000 vozů. Meziroční navýšení tak činí 40 procent a navíc přichází poté, co Ford v roce 2015 prodal v Evropě o 62 procent více sportovních automobilů než o rok dříve.
Nabídku sportovních vozů Ford pro evropský trh tvoří hatchbacky Fiesta ST a Focus ST, nový Mustang a nový Focus RS, jehož sériová výroba v německém Saarlouis právě začala. Během roku 2016 se portfolio „rychlých Fordů“ rozroste ještě o supersportovní Ford GT.
Nejrychlejší Ford RS
Focus RS je jedním z 12 nových sportovních modelů, které chce Ford uvést na světové trhy do roku 2020. Díky motoru 2.3 EcoBoost o výkonu 257 kW (350 koní) zvládne zrychlení 0–100 km/h za 4,7 s, což z něj činí nejrychleji akcelerující model v historii vozů Ford RS.
Inovativní systém pohonu všech kol Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu uděluje vozu vynikající ovladatelnost a mezi přepínatelnými jízdními režimy nechybí Drift Mode – nastavení, které usnadňuje vyvolání a kontrolování řízeného přetáčivého smyku.
Od září eviduje Ford již 3100 objednávek na nový Focus RS, z toho 61 z České republiky.
Úspěšný Mustang
Ford Mustang je na evropském trhu nabízen s motorem 5.0 V8 o výkonu 310 kW nebo s úspornějším agregátem 2.3 EcoBoost 233 kW. S ním akceleruje Mustang z nuly na 100 km/h za 5,8 s, osmiválcovému modelu stačí ještě o sekundu méně.
Podle údajů IHS Automotive byl Ford Mustang v prvním pololetí 2015 nejprodávanějším sportovním vozem na světě.
Rychlé a praktické modely ST
Ford Focus ST zaznamenal v roce 2015 navýšení počtu prodaných kusů o 160 procent. Přispěla k tomu i nová vznětová motorizace, uvedená na trh v průběhu roku.
Nový Ford Focus ST se vyrábí jako pětidveřový hatchback a kombi. Kromě osvědčeného zážehového motoru 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW se zákazníci mohou rozhodnout také pro diesel 2.0 TDCi s výkonem 136 kW a točivým momentem
400 Nm.
Od zahájení prodeje vznětové motorizace začátkem roku 2015 si ji zvolilo 47 procent zájemců o nový Focus ST.
Focus ST diesel se samočinnou převodovkou PowerShift je nejrychleji akcelerujícím vznětovým modelem Fordu, k akceleraci 0–100 km/h mu postačuje 7,7 sekundy – to je o 0,4 s kratší čas než v případě varianty s manuální převodovkou.
Fiesta ST se etablovala jako nejprodávanější malý sportovní hatchback v Evropě, na kontě má již více než 30 000 prodaných kusů. Fiestu ST pohání motor 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW. Během letošního roku zveřejní Ford další novinky související s tímto modelem.
Vrcholný sportovní model
V roce 2016 spustí Ford výrobu nového supersportovního vozu Ford GT. Několik kusů se dostane i k evropským zákazníkům.
Ford GT slouží jako výkladní skříň inovativních technických řešení Fordu v oblastech aerodynamiky, odlehčené konstrukce z uhlíkových vláken a motorů. Jeho přeplňovaný šestiválec o výkonu přesahujícím 441 kW/600 koní je nejvýkonnější sériový motor EcoBoost všech dob. Hnací sílu přenáší na kola sedmistupňová převodovka s řazením na volantu.