Institut Ethisphere zařadil společnost Ford Motor Company na seznam „World’s Most Ethical Companies® 2015“ (Nejetičtější společnosti roku 2015).
Ocenění přichází v době, kdy je způsob, jakým firmy podnikají, považován za stejně důležitý jako samotné produkty či služby. Vyplývá to z nového průzkumu.
„Etika a ‚korporátní občanství‘ jsou důležitými faktory, které ovlivňují pověst firmy i její úspěch,“ řekl Bill Ford, výkonný předseda představenstva Ford Motor Company. „Jsme hrdí na skutečnost, že Ford jako jediný výrobce automobilů obdržel tuto poctu již šestým rokem v řadě.“
Metodiku hodnocení vyvinul Institut Ethisphere tak, aby bylo možné posuzovat jednotlivé organizace objektivním, konzistentním a standardizovaným způsobem. O zařazení na seznam rozhoduje mimo jiné kultura etiky, společenská odpovědnost i pověst firem.
Na základě průzkumu z loňského roku hrají etika a důvěryhodnost důležitou roli v nákupním rozhodování zákazníků. Podle dotazníku „2015 Harris Poll Reputation Quotient“ si 53 procent Američanů zjišťuje bližší informace o firmě předtím, než od ní nakoupí zboží nebo službu. Více než jedna třetina respondentů se rozhodla neuzavřít obchod kvůli negativní pověsti příslušné společnosti. Ford vnímá tento trend u zákazníků všech věkových kategorií, zejména však u těch mladších.
Více informací o metodice a kompletní seznam nejetičtějších společností roku 2015 naleznete na internetových stránkách.