Společnost Ford slaví tři sta tisíc osobních a lehkých užitkových vozů prodaných v České republice prostřednictvím oficiální dealerské sítě od roku 1991.
V roce 1991 vstoupil Ford na český trh s oficiální prodejní kanceláří zaregistrovanou jako fyzická osoba, která se pak v roce 1993 přetransformovala na s.r.o. Za dvacet sedm let prodal Ford na českém trhu více než 300 000 aut, z čehož asi 225 000 tvoří osobní a přes 76 000 užitkové vozy. Zatímco v celkově prodaném množství aut od začátku devadesátých let je Ford na třetím místě,
v počtu užitkových vozů je jednoznačnou jedničkou českého trhu.
Nejčastěji registrovanými modely s modrým oválem ve znaku za posledních sedmadvacet let byly Ford Transit (více než 62 000 vozů), Ford Fiesta (kolem 55 000), Ford Focus (přes 53 000) a Ford Mondeo (přes 35 000).
Důležitou roli hrály však například i modely Ford Fusion (28 000), Ford Escort (18 000), za zmínku stojí počty užitkových modelů Ford Connect (5 800) a terénního pick-upu Ford Ranger (3 300). Kultovní pony car Ford Mustang přitom našel zatím 590 majitelů (údaje jsou platné ke konci září 2017). Všech těchto modelů ovšem po českých silnicích jezdí ještě víc, a to díky individuálním dovozům.
Pro zajímavost: kdyby se všechna auta prodaná v ČR za posledních dvacet sedm let v oficiální síti Ford postavila těsně za sebe, dosáhla by jejich řada z Prahy až do Kolína nad Rýnem (kde sídlí nejbližší výrobní závod i evropská centrála značky) a zase zpět.
Jedním ze základních pilířů úspěchu značky na českém trhu byl a je legendární užitkový Ford Transit – a právě on se také symbolicky stane třísettisícím novým Fordem zaregistrovaným
v České republice. V nejbližších dnech si tuto dodávku s instalovanou vestavbou převezme jeden z tzv. fleetových zákazníků českého Fordu, společnost GECO, a.s.
„Z 300 000 nově prodaných vozů na našem trhu máme samozřejmě ohromnou radost,“ komentoval to generální ředitel českého Fordu Jan Laube. „Tohle číslo mimo jiné znamená, že máme v České republice ze všech značek třetí největší vozový park a že nám tedy naši motoristé dlouhodobě důvěřují. A já jsem přesvědčen, že tomu tak díky naší široké a atraktivní modelové řadě, rozumným cenám i výborným poprodejním službám bude i nadále. Nesmím zapomenout ani na hustou síť našich autorizovaných partnerů, bez nichž by Ford v České republice nikdy nemohl být tak úspěšný!“
300 000 prodaných Fordů v reklamě
„Tři sta tisíc prodaných vozů pro nás není jen číslo do statistik. Znamená to také tři sta tisíc lidských příběhů s našimi auty a právě na ně se zaměříme v kampani, kterou zahájíme v polovině listopadu,“ uvedl marketingový ředitel Libor Beneš.
„Vybrali jsme tři majitele našich aut – konkrétně tří prodejně úspěšných modelů Transit, Fusion a Mondeo – a jejich prostřednictvím chceme vyzvat všechny bývalé i současné řidiče Fordů, aby s námi sdíleli své fotografie a příběhy s auty značky Ford. Celá akce proběhne na Facebooku a kromě týdenních cen se jeden z věrných majitelů může těšit na hlavní výhru v podobě poukazu na ubytování v luxusním hotelu ve vybrané evropské zemi. K tomu ještě dostane nový Ford Mustang na týden, aby se z běžného výletu stal zážitek na celý život,“ dodal Libor Beneš.