Ford se se svým litrovým tříválcovým EcoBoostem trefil opravdu do černého! Motor sbírá ceny, kde může a i nám se jízda s ním ve Focusu líbila. A o tom, že je úspěšný, svědčí i fakt, že ho Ford dává nejen do dalších a dalších modelů, ale i do formule. Příběh tříválcového EcoBoostu však ještě zdaleka není u konce.
Šéf vývoje u Fordu, Andy Fraser, řekl: „Maximální možný objem jednoho válce je 500 ccm, takže motor o objemu 1,5 litru není nemožný. Různé trhy mají různé požadavky, takže třeba v Brazílii chtějí EcoBoost o objemu 1,0 litru, v Indii 1,2 litru a v Číně 1,5 litru. A my budeme schopní dodat všechny tyto varianty.“
Fraser také prozradil, že když současný nejvyšší výkon litrového Ecoboostu je 125 koní, s objemem o půl litru vyšším by mohl atakovat hranici dvou stovek koní. Takový výkon dnes mají přeplňované čtyřválce nejčastěji s objemy od 1,6 litru do 2,0 litru.
[nggallery id=957]
-PS-