Ford představuje stylový nový C-MAX a Grand C-MAX s dynamickým designem exteriéru, hodnotně provedeným interiérem a výrazně nižší spotřebou paliva.
Pětimístný C-MAX i sedmimístný Grand C-MAX nabídnou vyšší úroveň komfortu a kultivovanosti. V Evropě se začnou prodávat začátkem roku 2015.
Paleta motorizací nově obsahuje agregáty 1.5 EcoBoost a 1.5 TDCi. C-MAX bude k dostání také v mimořádně úsporném provedení ECOnetic s emisemi CO2 99 g/km (v případě pětimístné verze).
„C-MAX si vysloužil uznání za to, že nabízí vyváženou kombinaci nízké spotřeby, sportovního chování na silnici a flexibilního, prostorného interiéru,“ řekl Stephen Odell, výkonný viceprezident Ford Motor Company a prezident Ford of Europe, Middle East and Africa. „Všechny motorizace nového modelu těží ze snížení spotřeby, aniž by tím jakkoliv utrpěly oceňované jízdní vlastnosti vozu.“
Ford uvedl model C-MAX na trh v roce 2003. Od té doby se v Evropě prodalo více než 1,2 milionu kusů.
Flexibilní, komfortní a stylový
Zájemci o nový Ford C-MAX se budou i nadále rozhodovat mezi pětimístným modelem C-MAX a sedmimístným Grand C-MAXem. Ten má na obou stranách praktické posuvné dveře a jeho druhá řada sedadel je řešena tak, že sklopením prostředního sedadla lze vytvořit průchozí uličku k místům ve třetí řadě.
Nový design řady C-MAX odráží současnou podobu globálního designového jazyka One Ford. Vyznačuje se dynamičtějším tvarováním čelních partií, jimž dominuje charakteristická mřížka chladiče. K úhlednějšímu vzezření přispívají i detaily jako přesunutí trysek ostřikovačů z kapoty pod čelní okno. Vzhled přední části dotvářejí útlejší hlavní světlomety a protažená mlhová světla. Páté dveře vypadají díky nové technologii svařování jako vyrobené z jednoho kusu materiálu. Moderní vzhled vozu podtrhují i kompaktní tvary nových zadních sdružených svítilen.
Interiér nových modelů Ford C-MAX a Grand C-MAX byl modernizován ve stejném duchu jako v novém Focusu. Rozvržení ovládacích prvků je intuitivnější, počet tlačítek a ovladačů nižší. Příkladem péče věnované ergonomii jsou nová tlačítka ovládání klimatizace.
Nově tvarovaná středová konzola obsahuje větší odkládací schránku, jejíž víko slouží jako posuvná loketní opěrka. Do držáků nápojů lze současně umístit například kelímek o objemu 0,4 l a litrovou láhev. Odkládací schránka v horní části palubní desky je hlubší a obsahuje nový USB vstup pro připojení a nabíjení mobilních elektronických přístrojů.
Dalšími novinkami v interiéru jsou kvalitnější materiály ve všech úrovních výbavy, vyhřívaný volant a body k uchycení síťky oddělující náklad za první i druhou řadou sedadel.
Ke zvýšení jízdní kultivovanosti přispěla silnější skla bočních oken i nové těsnění pátých dveří a zpětných zrcátek. Tepelná izolace motorového prostoru byla nově doplněna o speciální materiál lépe pohlcující hluk. Modely poháněné vznětovými motory mají i dodatečnou izolaci, která ještě účinněji brání pronikání nežádoucích zvuků do prostoru pro cestující.
Vibrace vznikající při jízdě pod zatížením zmenšuje optimalizovaný dvouhmotový setrvačník, zatímco nové uložení motoru potlačuje chvění vznikající v souvislosti s fungováním systému Stop-Start. Vylepšená konstrukce kol z lehké slitiny znamená méně rezonančních vibrací.
Rozpozná nebezpečí
Nová řada Fordu C-MAX je vybavena moderními technologiemi Ford, jež pomáhají předcházet nebezpečí – ať už se jedná o oděrky při parkování nebo o vážnější nehody ve vysoké rychlosti.
Aktivní parkovací asistent je v novém C-MAXu a Grand C-MAXu ještě důmyslnější než dosud. Stisknutím tlačítka se aktivují ultrazvukové senzory vyhledávající dostatečně velký prostor k zaparkování. Následně asistent sám vmanévruje automobil na volné místo. Řízení je plně automatické, řidič se stará pouze o obsluhu brzdy a plynu. Díky doplnění dvou dalších senzorů v zadní části vozu dostane nový C-MAX navíc funkci kolmého parkování fungující naprosto stejným způsobem.
Zvýšení počtu senzorů umožnilo Fordu nabídnout zákazníkům i další nové technologie, které pomáhají při vyjíždění z parkovacího místa:
- Upozornění na vozidla přijíždějící z boku – varuje řidiče při couvání před vozidly, jež se mohou brzy přiblížit z kterékoli strany; systém využívá radaru s dosahem 40 metrů a při zachycení přibližujícího se vozu vydá tři zřetelné varovné signály
- Asistent pro vyjetí z parkovacího místa pomáhá řidiči opustit řadu podélně zaparkovaných automobilů; poté, co zvolí, na kterou chce vyjet stranu, převezme systém řízení – řidič se opět stará jen o obsluhu plynu a brzdy
Ford dále vylepšil oblíbený systém Active City Stop, který v případě hrozící srážky preventivně zvýší tlak v brzdové soustavě. Pokud řidič na nebezpečí nereaguje, systém sníží točivý moment motoru a začne automaticky brzdit, aby zmírnil následky kolize. Zdokonalená verze Active City Stop v novém C-MAXu funguje při rychlostech do 50 km/h, zatímco dosud to bylo do 30 km/h.
Nový systém Active Braking pracuje na obdobném principu jako Active City Stop, má však větší dosah detekce ostatních vozidel a pomáhá řidiči ve vyšších rychlostech – například na dálnici. V případě pohybujících se vozidel činí detekční rozsah systému
8–80 km/h.
Novinkou pro C-MAX je i adaptivní tempomat umožňující udržovat zvolený odstup od okolních vozidel i tehdy, když je jejich rychlost nižší než rychlost nastavená v tempomatu. Jeho součástí je rovněž systém upozornění na zkrácení bezpečné vzdálenosti. Tento pomocník měří vzdálenost od ostatních vozidel i při deaktivovaném tempomatu. Pokud se řidič přiblíží na menší vzdálenost, než jakou si předvolil, systém vydá ve třech krocích varovný vizuální signál (šedá, žlutá a červená kontrolka na přístrojovém štítu). Při dalším zkrácení rozestupu se přidá i varovný zvukový signál.
SYNC 2 s dotykovou obrazovkou
Nový Ford C-MAX a Grand C-MAX budou volitelně vybaveny systémem SYNC 2. Nejnovější multimediální systém využívá pro přístup k funkcím audiosystému, navigace, klimatizace a mobilního telefonu osmipalcovou dotykovou obrazovku a pokročilé hlasové ovládání.
Navigace SYNC 2 přichází s funkci dělené obrazovky, předčítáním názvů ulic, 3D zobrazením dálničních křížení a významných bodů a také s průvodcem MICHELIN.
Řidič může zadat cíl do navigace nebo nechat přehrát skladby od požadovaného interpreta jediným pokynem. A když stiskne tlačítko hlasového ovládání a řekne „I’m hungry“ (mám hlad), systém vypíše seznam restaurací v okolí a nabídne možnost navigace k některé z nich.
Na přání bude pro nový C-MAX k dispozici prémiový audiosystém s 10 reproduktory Sony včetně subwooferu.
Výkonné, hospodárné a dynamické
Nový C-MAX a Grand C-MAX se pyšní výrazně nižší spotřebou paliva i emisemi CO2. Zážehové motory EcoBoost a vznětový motor 2.0 TDCi budou sériově osazeny systémem Stop-Start. Ford očekává, že snížení emisí CO2 dosáhne v závislosti na konkrétní motorizaci až 20 procent.
Paleta motorizací se rozroste o nový zážehový agregát 1.5 EcoBoost, nabízený ve variantách 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k), a rovněž nový vznětový agregát 1.5 TDCi, dostupný v provedení 70 kW (95 k) nebo 88 kW (120 k). C-MAX bude k dostání také v mimořádně úsporném provedení ECOnetic s emisemi CO2 99 g/km (v případě pětimístné verze). V nabídce nadále zůstávají oceňované a obchodně úspěšné jednotky 1.0 EcoBoost 74 kW/100 koní a 92 kW/125 koní.
Více než čtvrtina všech vozů Ford C-MAX prodaných v Evropě za prvních sedm měsíců roku 2014 měla pod kapotou právě 1.0 EcoBoost, který třikrát za sebou zvítězil v prestižní odborné anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku).
Nový vznětový motor 1.5 TDCi 88 k/120 koní by měl podle předběžných údajů být o šest procent úspornější než dosavadní C-MAX 1.6 TDCi. Motorizace 2.0 TDCi získala o 7 kW vyšší výkon, ale její spotřeba poklesla až o 20 procent.
Nové osvětlení
Nová řada C-MAX bude k dispozici s LED denním svícením a s adaptivními světlomety, jež upravují světlený kužel bi-xenonových světel tak, aby co nejlépe vyhovoval provozním podmínkám. Systém vyhodnocuje světelné podmínky v okolí a sleduje ostatní objekty na silnici. Na základě těchto informací upravuje úhel a intenzitu světleného kuželu. V závislosti na rychlosti jízdy, úhlu natočení volantu a vzdálenosti od ostatních objektů vybírá z celkem sedmi různých nastavení.
Nový C-MAX bude poprvé vybaven technologií My Key. Ta umožňuje majiteli nastavit omezení maximální rychlosti vozu a omezit hlasitost audiosystému nebo jej zcela zablokovat, pokud řidič či jeho spolujezdec nemají zapnuté bezpečnostní pásy. Systém také může znemožnit deaktivaci bezpečnostních systémů. My Key nalezne využití typicky tehdy, když rodiče půjčují automobil dětem.