Ken Block poslední dobou frčí na úspěšné marketingové vlně s Fordem. Ať už zmíníme aktivní účast na vývoji a následnou propagaci Focusu RS a nebo nedávno představený díl driftovací série Gymkhana. A zdá se, že obě strany z této propagace těží. Kupříkladu Ken Block se dnes na svých profilech na sociálních sítích pochlubil novou hračku pro své rallycrossové dovádění. Aktuální speciál založený na Fiestě ST nahradí tento, který vznikl na základech Focusu RS.
Nový Ford Focus RS pro rallycross se od výchozího sériového modelu odlišuje již na první pohled svou karoserií s rozšířenými blatníky a rozsáhlou sadou aerodynamických prvků. K nejzajímavějším úpravám exteriéru pak patří otvory ve druhém páru dveří, přivádějící vzduch k chladičům umístěným ve výrazně bezpečnějším prostoru interiéru. Finální podoba vozu, kterou můžete vidět na počítačových skicách, je výsledkem spolupráce společností M-Sport, disponující bohatými zkušenostmi s přípravou závodních vozů značky Ford, a divizí Ford Performance.
Obě firmy se také podepsaly na vývoji pohonné jednotky speciálu. Jedná se o přeplňovaný dvoulitr Ford EcoBoost s turbodmychadlem Garrett. To především stojí za mamutím výkonem 600 koní (441 kW) a točivým momentem 900 Nm. Ford Performance uvádí, že speciál je schopný se na 100 km/h dostat za méně, než 2 sekundy! Standardem je šestistupňová sekvenční převodovkou Sadev, spojka AP se ztrojenými lamelami a stavitelné mechanické diferenciály vpředu i vzadu. Podvozek je vybaven stavitelnými tlumiči. Zcela jiné jsou samozřejmě také brzdy, dodalo je Brembo a jedná se o kotouče o průměru 350 mm se čtyřpístkovými třmeny.
První dva upravené voze dostane k dispozici Hoonigan Racing Division. Kena Blocka tak za volantem druhého vozu doplní Andreas Bakkerud. Poprvé budeme mít možnost se s novým Foucesm RS setkat v Portugalsku od 15. do 17. dubna.