Ford B-MAX ochrání dokonale celou rodinu

Autor: Pavel Srp - 24. 4. 2012


Nový Ford B-MAX poskytuje vedle nejpřístupnějšího interiéru ve své třídě také mimořádnou úroveň ochrany při všech druzích dopravních nehod.

[nggallery id=696]

„Zachovat bezpečnost cestujících při současném využití všech předností systému Ford Easy Access pro nás bylo hlavním cílem,” vysvětlil Klaus-Peter Tamm, šéfkonstruktér z Ford of Europe. „Realizační tým použil při vývoji tohoto jedinečného vozu mnohá inovativní konstrukční řešení a zároveň požádal o udělení několika patentů.“

Z hlediska bezpečnosti jsou klíčové vlastnosti B-MAXu zejména tyto:

Vysokopevnostní ocel

Přední i zadní dveře jsou v exponovaných místech vyztuženy vysokopevnostní ocelí s příměsí bóru; různé druhy této oceli tvoří celkem 58 % konstrukce karoserie a dveří.

Při bočním nárazu se na pohlcení energie podílejí oba rámy dveří. O to, aby dveře zůstaly pevně zavřené a spojené s karoserií i za extrémních okolností, se starají speciální bezpečnostní čepy v kombinaci se zesílenými dveřními závěsy a integrovanými středovými sloupky.

Sedm airbagů

Stejně jako Fiesta nabízí i nový B-MAX sedm airbagů moderního typu. Jedná se o čelní airbagy řidiče a spolujezdce, dále o 3D boční airbagy pro ochranu hrudníku, stropní, chránící hlavy cestujících na obou řadách sedadel, a kolenní airbag řidiče. Nový B-MAX je první model značky Ford umožňující deaktivaci čelního airbagu spolujezdce standardním spínačem na palubní desce.

Přední sedadla mají speciální konstrukci s integrovanými bezpečnostními pásy a jejich rámy včetně kotevních bodů jsou rovněž vyrobeny z vysokopevnostní oceli, která zajišťuje vynikající ochranu před nárazem. Opěrky hlavy vpředu lze seřídit nejen výškově, ale i horizontálně, což přispívá k většímu pohodlí a ochraně cestujících. Bezpečnostní pás na straně řidiče je opatřen dvojitými předpínači, zatímco vzadu nechybějí úchyty Isofix pro snadnou montáž dětské autosedačky.

Ochrana chodců

B-MAX byl cíleně navrhován tak, aby v případě střetu s chodcem zmenšil riziko zranění sražené osoby. V oblasti mezi kapotou a čelním oknem byl minimalizován počet oblastí tzv. „tvrdého kontaktu“, jež by ohrožovaly hlavu chodce. Ford navíc použil v B-MAXu stěrače s párovým hnacím mechanismem, který se na rozdíl od tradičně používaného řešení nenachází ve středové ose vozu.

Chytré technologie pro bezpečnější jízdu

Pro B-MAX bude k dispozici řada moderních technologií pomáhajících řidičům zvládnout složité situace a odvracet tak hrozbu dopravní nehody. B-MAX bude první evropský Ford se službou „Nouzové asistence“, která v případě nehody pomůže posádce havarovaného vozu navázat kontakt s pracovištěm záchranných složek. Služba bude dodávána sériově a nejsou s ní spojeny žádné pravidelné poplatky.

Ford dále nabídne pro B-MAX oceňovaný systém Active City Stop, jenž monitoruje situaci před vozem a v případě hrozící srážky s jiným vozidlem začne automaticky brzdit. Stejně jako všechny ostatní Fordy disponuje i B-MAX elektronickým stabilizačním programem (ESP), který napomáhá řidiči udržet si kontrolu nad automobilem v extrémních jízdních situacích.

[nggallery id=401]

Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru