Ford v Evropě v posledních letech výrazně přepsal mapu svých modelů. Z nabídky zmizela auta, která jsme si s touto značkou spojovali po desítky let. Sbohem dal Ford nejen Fiestě, ale také Mondeu, S-Maxu a Galaxy. Už na podzim se zastaví také výroba Focusu, nový model už do výroby nějakou dobu nenaplánujete. U dealerů i mezi dlouholetými zákazníky to vyvolalo smíšené reakce – od zklamání po nejistotu.
Zatímco staré modely mizí, ty nové (převážně elektrické) si cestu k zákazníkům hledají pomalu. Modely Explorer a Capri, postavené na platformě MEB od koncernu Volkswagen, zatím očekávání nenaplnily. Prodeje nejsou tak vysoké, jak by se automobilce líbilo, takže sílí tlak na vedení automobilky, aby nabídku osobních aut znovu přehodnotilo.
A zdá se, že se něco skutečně mění. Podle informací magazínu Automobilwoche se během nedávné videokonference s dealery Fordu objevila zpráva, která mnohé uklidnila. Generální ředitel automobilky Jim Farley měl oznámit plány na vývoj zcela nových osobních modelů určených výhradně pro evropský trh. Při hovoru byl přítomen i Christoph Herr, který řídí Ford v Německu, Rakousku a Švýcarsku.
Ford chce být „Porsche off-roadu“. Šéf automobilky slibuje: „Už žádné nudné produkty!“
Oficiální potvrzení této informace chybí, ale podle jednoho z přítomných dealerů to byla „obrovská úleva“. Ford podle něj potřebuje nové modely nejen v oblasti elektromobility, ale také v tradičních segmentech. Zatím se nemluví o konkrétních typech nebo třídách aut, ale směr je zřejmý: návrat k osobním vozům, které Evropané znají a stále chtějí.