Fiat už vyrobil milion „pětistovek“

Autor: Pavel Srp - 6. 12. 2012


Miliontý Fiat 500 sjel z výrobní linky Fiat Auto Poland. Tento ikonický model představený v roce 2007 je nabízen ve více než 100 zemích světa – od Itálie po Brazílii, od Jižní Afriky po Japonsko, od USA po Střední východ. Od roku 2011 je vyráběn rovněž v mexické továrně v Toluca.

Jubilejním modelem je verze Lounge zahalená do elegantního třívrstvého bílého laku Funk White a opatřená motorem 1,2 litru o výkonu 69 k. Je to unikátní vůz, stejně jako všechny ostatní, které byly dosud vyrobeny. Díky tisícům možných kombinací barev karoserií, interiérů, motorů, palivových systémů a výbav je totiž velmi obtížné nalézt dva identické Fiaty 500.

Hatchback a kabriolet modelového roku 2013 dostaly šest nových barev karoserie, dvě nové verze (Street a Colour Therapy) a další stylové detaily, které zvýrazňují zábavnou povahu modelu 500. Řada, která je ztělesněním italského stylu a osobitosti, dnes zahrnuje dvě karosářské verze (hatchback a kabriolet), šest stupňů výbavy (Pop, Pop Star, Colour Therapy, Lounge, Street a Gucci) a pět motorizací (1,2 69 k, 0,9 TwinAir Turbo 85 k, 1,4 16v 100 k, 1,2 69 k EasyPower a 1,3 MultiJet 16v 95 k).

Díky italskému designu a nejpokročilejším technologiím zahrnujícím rovněž mnohonásobně oceněný motor TwinAir, dosáhl Fiat 500 ve svém segmentu řadu prvenství. Tento model, který od svého uvedení v roce 2007 získal na mezinárodní scéně přes 40 ocenění, dokázal, že není pouze superkompaktním automobilem, ale zcela originální platformou, na níž Fiat staví celu rodinu vozidel s technologiemi a pozorností k detailu, jež jsou obvyklé pouze u vyšších automobilových segmentů.

Není náhodou, že Fiat 500 zavedl řadu inovací a ve svém segmentu tak dosáhl mnoha významných prvenství. Byl prvním vozem nabízejícím ve standardu sedm airbagů; prvním vozem nabízejícím přes milion možností úprav, prvním vozem s délkou pouhých 3,55 m, který získal prestižní pětihvězdičkové ohodnocení v testech EuroNCAP; prvním vozem nabízejícím pokročilý systém ESP u všech motorizací, prvním vozem nabízejícím stovku speciálně navrženého příslušenství a prvním vozem koncernu Fiat, který byl poháněn revolučním dvouválcovým motorem TwinAir.

Další verze na sebe nenechaly dlouho čekat: 500 Abarth (březen 2008), 500 by Diesel (září 2008), 500 Pink (červen 2009), 500C (červenec 2009), 500C Abarth (březen 2010), 500C by Diesel (červen 2010), 500 TwinAir (červenec 2010), 500 Matt Black (září 2010), 500 v dvoubarevném provedení (prosinec 2010), 500 by Gucci a 500C by Gucci (v dubnu, respektive v srpnu 2011), 500 TwinAir s paketem Abarth (září 2011) a 500 America Limited Edition (únor 2012). Na bázi sériového modelu vznikla i řada výstavních studií, např. 500 Barbie, 500 China First Edition, 500 Why Africa, 500 Pepita, 500 Peter Blake, 500 Arik Levi a 500 Diabolik.

Úspěch modelu 500 potvrzují také oficiální stránky Fanklubu na Facebooku. Počet jejich příznivců totiž dosahuje až 300 tisíc. Jsou to lidé různých národností z celého světa, kteří tvoří globální komunitu nadšenců denně sdílejících své názory a fotografie. Fotografie modelu, který více než jakýkoliv jiný model kombinuje přívětivost, styl, svobodu a přizpůsobivost.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru