Nic podobného F1 asi ještě neřešila. Ovšem doba se mění, a tak přišilo na řadu téma rychlosti safety caru. Na jeho rychlosti, respektive spíše pomalost, si stěžovalo v uplynulých závodech několik jezdců, kteří žádali prošetření. A to se také stalo. FIA se ale Aston Martinu zastala a zdůraznila, že jeho prací není to, aby jel co možná nejrychleji, ale aby vytvářel bezpečné prostředí pro monoposty, jejich piloty, ale také všechny traťové maršály.
Vše začalo Velkou cenou Austrálie, kam byl Aston Martin nasazen a byl také hodně potřeba. Jezdci si stěžovali na to, že auto je příliš pomalé a oni za ním nemají šanci udržet teplé pneumatiky. Ne snad, že by byl problém v jeho řidiči, jde spíše o nedostatečný výkon, především ve srovnání s druhým safety carem, kterým je Mercedes-AMG GT Black Series.
FIA ale pro všechny nářky a přirovnávání auta k želvě nemá pochopení. Aston Martinu se zastala a ve svém prohlášení uvedla: „Rádi bychom zopakovali, že primární funkcí FIA Safety car F1 není být rychlé v přímce. Jde o bezpečnost jezdců, traťových komisařů a dalších úředníků. Rychlost vozu safety car je navíc dirigována ředitelstvím závodu a není omezena schopnostmi vozu. Dopad rychlosti safety caru je druhořadým faktorem. Důležitější je bezpečnost při vyhýbání se například úlomkům na trati.“
FIA Statement on @F1 Safety Car pic.twitter.com/5p0uHGo6mu
— FIA (@fia) April 14, 2022
Aston Martin v roli safety car je tedy opravdu pomalejší než AMG, ale FIA si stojí za tím, že to není důležité. Svou práci odvádí dobře a není důvod jeho rychlost jakkoliv řešit.