Ferrari poměrně znatelně zeštíhlí nabídku svých modelů, dva už skončily, třetího se to bude týkat brzy. Zákazníci už si neobjednají modely SF90 Stradale a 812 GTS. Informovalo o tom Ferrari ve své tiskové zprávě.
Ferrari SF90 Stradale, ale i 812 GTS přitom nejsou staré modely, představeny byly teprve v roce 2019. Ferrari SF90 Stradale (viz úvodní foto) je vlajkovou lodí automobilky, nástupce LaFerrari. A i díky tomu jej pohání opravdu zajímavá pohonná jednotka. Jde o dvakrát přeplňovaný benzinový motor V8 o objemu 3990 cm³, jehož výkon je 780 koní a točivý moment vrcholí 800 Nm. Tomu pomáhají tři elektromotory, přičemž dva jsou vpředu a jeden vzadu mezi motorem a převodovkou. Energii čerpají z baterie s kapacitou 7,9 kWh. Celkový výkon pohonné soustavy je rovných 1000 koní, díky čemuž umí auto zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 2,5 sekundy, na dvoustovce je za 6,7 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 341 km/h.
Nové „superferrari“ už automobilka testuje, otázkou je, kdy se představí. Podrobnosti zatím neznáme, ale proslýchá se, že by si měl ponechat stejné pohonné ústrojí. Mimochodem, drsné okruhové SF90 XX Stradale se naopak začalo dodávat zákazníkům.
U Ferrari 812 GTS to bylo tradičnější, pod jeho kabátem se totiž ukrýval atmosférický 6,5litrový vidlicový dvanáctiválec s osmi stovkami koní. U tohoto modelu jeho konec vlastně není až tak překvapivý, vždyť svého nástupce má. Nahrazuje jej nedávno představené Ferrari 12Cilindri.
Ferrari ale pravděpodobně ukončí i další model, podle magazínu carscoops.com by to mohl být model Roma, který byl představen v roce 2020. Podle něj totiž dodávky modelů Roma a 812 Competizione se ve druhém čtvrtletí letošního roku propadly.